Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avLinnéa Pålsson
1
Handlingsplanen för kulturella och kreativa näringar Ulrika Sturesdotter Andersson / 2011-03-22
2
2009-2012 satsar regeringen 73 000 000 kr Främja utvecklingen av entreprenörskap och företagande inom kulturella och kreativa näringar Förbättrade förutsättningar för kulturskapare och entreprenörer inom kulturella och kreativa näringar Samverkan mellan kultur och näringsliv Ökad regional tillväxt Ökad svensk konkurrenskraft
3
Nio deluppdrag Rådgivning till företag, främst framtagande av en branschguide (Tillväxtverket) Inkubatorer för kulturella och kreativa näringar (Vinnova och Tillväxtverket) Mäklarfunktioner / nätverk / modeller för samverkan (Tillväxtverket) Entreprenörskap i kulturella och kreativa utbildningar (Tillväxtverket) Innovation och design (Vinnova) Ledarskap och arbetsorganisation (Vinnova) Studie om finansieringsbehov (Tillväxtanalys) Förbättrad statistik (Tillväxtanalys) Behov av kompetensutvecklingsinsatser (Tillväxtverket)
4
Kulturella och kreativa näringar – KKN Arkitektur Design Film Foto Konst Litteratur Media Mode Musik Måltid Scenkonst Turism Besöksnäring Upplevelsebaserat lärande
5
Arkiven och KKN Kulturarvsinstitutioner – Kunskapsbas för utbildning, forskning och livslångt lärande Dokumenthantering, långsiktigt bevarande och tillgänglighet Arkivvård, restaurering och konservering Digital arkivinformation – Släkt- och hembygdsforskning Innehållsleverantör (Content provider) – Litteratur, film, radio, TV, dataspel, utställningar, formgivning, m.m. Storytelling & History Marketing – Berättelser om personer, platser och företag – Tradition, äkthet och lokal förankring
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.