Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting
Personcentrerad processkartläggning – PCP Före- byggande Behov uppstår Kontakt Utredning Beslut om åtgärd/ behandling Genomför åtgärd/ behandling Upp- följning Frågor att besvara i varje steg av processen Vad och hur gör vi i detta steg? Vad säger riktlinjer/erfarenheter/evidens om vad som skulle behöva göras? Vad/hur behöver information ges till kund/patient/brukare/elev/klient/etc.? Vilka förutsättningar behöver finnas på plats (kompetenser, samverkan, teknik, e-tjänster, kapacitet, behov av flexibilitet)?
2
Förebyggande
3
Behov uppstår
4
Kontakt
5
Utredning
6
Beslut om åtgärd/behandling
7
Genomföra åtgärd/behandling
8
Uppföljning
9
Vad behöver vi följa upp för att få svar på om det är God vård?
Patientfokuserad Jämlik Kunskapsbaserad och ändamålsenlig Säker I rimlig tid Effektiv
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.