Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avAdam Eriksson
1
Att förändra i förändring Emma Swanström, verksamhetschef, Aleris Hemtjänst
2
Sida 2 “Det enda som är konstant är förändring” Herakleitos, ca 500 f Kr (F ö även flitigt använt av Marcus Wallenberg)
3
“Det enda som är konstant är förändring” Ny kund Utökat behov Kund flyttar till SÄBO Minskat behov Sjukhusvistelse Semesterresa Avlider Ny personal Personal byter jobb Personal går i pension Personal kompetens- utvecklas Ny ersättningsmodell Förändrad stadsplanering Trafiksituation Förändrade beställarkrav Förändrade kundkrav Ny teknik
4
Förändringsarbete på 15 minuter per dag…
5
Min väg till ökad kvalitet… Värdegrund, organisationskultur Målformulering Utvärdering, tillbakablick
6
Värdegrund Bemötande Attityder Förhållnings- sätt Erfarenheter Värderingar Kompetens
7
Värdegrund P L A T T F O R M - GEMENSAM VÄRDEGRUND
8
Sida 8 Våra Värderingar
9
Värdegrunden skapar…. Styrbarhet Legitimitet Stärker relationer Mening
10
Värdeorden som arbetsredskap…
11
Formulera tydliga ramar och riktlinjer för verksamheten
12
Mål, delmål, process VISION G E M E N S A M P R O C E S S DELMÅL
13
Tillbakablick, utvärdering G E M E N S A M P R O C E S S
14
Sammanfattning G E M E N S A M P R O C E S S
15
Tack för att ni lyssnat!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.