Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avJonathan Bergqvist
1
Sv Målgruppen i fokus Kvalitetsdrivet 2013 2013-11-13 Kristian Dahlander Systemförvaltare
2
Universitets- och högskolerådets stöd till vägledare Webbplatser: Webbsidor för vägledare– uhr.se Studieinformation – studera.nu Antagning till högskolan – Antagning.se, Universityadmissions.se Program för internationellt utbyte och samarbete - utbyten.se Vägledning för utlandsstudier – euroguidance.se
3
Universitets- och högskolerådets stöd till vägledare Frågeservice via mejl för vägledare Syvtelefon – direktnummer för vägledare Nyhetsbrev för vägledare
4
Antagning.se Målgrupp – Potentiella studenter, befintliga studenter, Studie- och yrkesvägledare. Målgrupperna är den kvalitetsdrivande faktorn i systemutvecklingen. Universityadmissions.se – systersajt. Cirka 14 miljoner besökare/år (4,5 miljoner unika besökare). Togs i drift för drygt 2 år sedan. Årets webbplats, IDG, 2012, Svenska designpriset, Klarspråkskristallen.
5
Agil utveckling av Antagning.se Bygger på nära kommunikation mellan verksamheten & utveckling. Verksamhetsrepresentant (produktägare) ansvarar för prioritering och planering av utvecklingsarbetet tillsammans med utvecklingsteamet. Snabb feedback, tidiga rättningar av feltänk.
6
Fånga målgruppens behov Referensgrupp med representanter från verksamheten. Verksamheten – Handläggare på universitet/högskolor, Contact Center, redaktörer som jobbar med studieinformation. Ingen studentrepresentant.
7
Contact Center Synpunkter kommer via Contact Center. Synpunkterna kan leda till omedelbara förändringar eller förändringar på längre sikt. Contact Center tar emot cirka 150 000 samtal/år och 180 000/år mejl. Ger ett stort underlag för att förbättra webbplatsen.
8
Användningstester Användningstester. Studerar hur användarna använder webbplatsen. Iakttar beteende. Visar effektivt om de flöden som webbplatsen består av är logiskt byggda.
9
Enkäter Enkäter. Riktade enkäter till en stor grupp sökande. Görs framförallt i samband med större händelser i antagningsprocessen. Tex efter en anmälningsperiod. Planerar att kunna lämna synpunkter direkt på Antagning.se och i den kontext som den sökande befinner sig i.
10
Besöka verksamheten Lärosätesbesök. Träffa verksamheten där den möter studenten. Antagningsavdelningar. Internationella avdelningar. Studie- och yrkesvägledare.
11
Lämna gärna synpunkter! www.uhr.se kristian.dahlander@uhr.se
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.