Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Marknadsföring av turism
Kapitel 10 Marknadsplan (sid 173) Nulägesanalys, Marknadsmål, Handlingsplan , Utvärdering
2
Marknadsplan Sid 172 Vart står vi nu, Vart vill vi komma,
Hur når vi dit, Hur långt kom vi.
3
Marknadsplan 1. Nulägesanalys (sid 173) Pest ( sid 173)
Swot (sid 176) Klicka på länken: Marknadsanalys av kunder och konkurrenter(sid ) Olika marknadsundersökningsmetoder (sid 177)
4
2. Marknadsmål (sid 178) Vart vill vi komma? Marknad - affärsidé
Produkt – målbeskrivning, målgrupper, säljvolym Pris Volym – marknadssegment (en del) Lönsamhet
5
3.Handlingsplan (sid 180) De 5 P:na
Produkt, Plats, Påverkan, Pris, Personal. Produkt: Turisttjänst - service, kvalitet, prestige, namn, varumärke Plats: Geografisk plats, där produkten blir tillgänglig för kunden Påverkan: Fem konkurrensmedel s Annonser, reklam, personlig förs, Mässor Pris: Företagets kostnader, kunden vilja och förmåga att betala, konkurrens på marknaden Personal: Kunnande, kompetens och service Marketing mix= kombination av ovanstående
6
Utvärdering (sid 194) Uppföljning och kontroll Mätbart Realistiskt
Se sid 195 Exempel på utvärdering av en enkät (Karin)
7
Tips till provet: Läs kapitel 10. Repetera power-point . Reflektion i wordpress/blogg
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.