Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Processkartläggning
2
Processledning – bra för kunden, medarbetaren och verksamheten
Processen utgår från kunden Kedjan fungerar fram till kund De inblandade får förståelse för såväl helheten som detaljerna Var och en ser konsekvenserna av sitt arbete Arbetssättet förbättrar kommunikationen mellan medarbetare, avdelningar och funktioner Arbetssättet leder till förbättring som i sin tur stärker konkurrenskraften och därmed ökar lönsamheten
3
En process är: En serie av sammanhängande aktiviteter.
Processen förädlar en vara eller tjänst för att tillgodose kundens behov. Processen är kontinuerlig och repetitiv. I varje process finns minst en leverantör som levererar indata och en kund som är mottagare av utdata.
4
Huvudprocess Tillverkning Försäljning Leverans Delprocess Aktivitet
5
Processmodellens fem faser
Starta Analysera nuläget Lösa problemet Säkra kvaliteten Förbättra
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.