Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Nyttodriven verksamhetsutveckling med Maximo
Carl-Fredrik Haegerström Sara Rosendahl Projektledning, Verksamhetsutveckling och Förvaltningsstyrning
2
Kundens nuläge Nuläget GIS Maximo
Anläggningsinformation matas in i Maximo Informationen förs över till GIS-systemet GIS-användare upplever brister/felaktigheter i informationen vilket ger merarbete – anledning till behov av åtgärd GIS Maximo Anläggningsinformation - Nytta är 5-8 timmar per vecka för en person - Informationskvalitet kommer säkras (skrivs inte över igen när rättad i Maximo)
3
Kundens lösning Lösningen GIS Maximo
Anläggningsinformation rättas i GIS när fel upptäcks Korrigerad informationen förs tillbaka till Maximo Korrekt information i GIS och i Maximo – åtgärden löste behovet. eller… GIS Maximo Anläggningsinformation Korrigerad anläggningsinformation
4
Kundens lösning ”+/-” Kundens verkliga påverkan
System 4 System 2 System 1 Kundens aktuella omfattning System 3 Kundens verkliga påverkan Drift Underh. Projekt Ekonomi System 5 Marknad
5
Vad gör Nethouse? Hjälper våra kunder att:
Tänka helhet och långsiktig hållbarhet Utgå från nytta vid beslut Implementera i mindre steg Vara lyhörda inför de förutsättningar som gäller
6
Korta fakta Nethouse har drygt 130 medarbetare
Omsättning 2011/2012: 144 Mkr med 9,6 Mkr i resultat. Kundfördelning: 65 % offentlig sektor, 35 % privat sektor. Affärsområden: A&V, System-utveckling och Infrastruktur
7
Välkommen att kontakta oss om ni vill veta mer
Carl-Fredrik Haegerström Sara Rosendahl
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.