Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Hur tänker vi på Ludde när det gäller barn som behöver extra stöd
3
Alla i arbetslaget har ett gemensamt ansvar för att de elever, som har störst behov av stimulans och stöd, ska få den hjälp de behöver.
5
Det gäller de elever som har en komplicerad inlärningssituation: •Uttalade inlärningssvårigheter •Koncentrationssvårigheter •Relationssvårigheter •Läs- och skrivsvårigheter •Specifika matematiksvårigheter •Allvarliga språkliga störningar
7
Specialpedagogiska insatser ska bygga på en helhetssyn på eleven. I samverkan med skola, hem och fritid.
9
Specialpedagogiska insatser binds inte till speciella ämnen. Den enskilde elevens behov och orsakerna till svårigheterna ska avgöra vilka insatser som ska göras, var de ska ske och i vilka ämnen.
11
Arbetslagen ska tillsammans med speciallärare/specialpedagog bestämma hur insatserna ska genomföras.
13
Ett åtgärdsprogram, med utgångspunkt i elevens behov utgör grunden för insatserna. Programmet ska utformas tillsammans med hem och skola.
15
Elevvårdsteamet vid Ludvigsborg 2000 uppdaterat 2007
16
Foto LGMoschiri
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.