Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

ADR: Automatic Delivery Rewards Vägledning. VAD ÄR ADR? •ADR är ett enkelt sätt att få hem produkterna du gillar och behålla din försäljningsvolym (PSV).

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "ADR: Automatic Delivery Rewards Vägledning. VAD ÄR ADR? •ADR är ett enkelt sätt att få hem produkterna du gillar och behålla din försäljningsvolym (PSV)."— Presentationens avskrift:

1 ADR: Automatic Delivery Rewards Vägledning

2 VAD ÄR ADR? •ADR är ett enkelt sätt att få hem produkterna du gillar och behålla din försäljningsvolym (PSV). Med ADR: –Skickas produkter till dig varje månad på den dag du själv valt. –Får du rabatter* och tjänar poäng som du kan lösa in mot ytterligare produkter**. *Vissa marknader/regioner är undantagna rabatterad frakt: Island, Kanarieöarna och franskt utländskt territorium. **Produktpoäng kan lösas in mot produkter från Nu Skin ® och Pharmanex ® som har full PSV. (Big Planet-tjänster, säljhjälpmedel, marknadsföringsmaterial, introduktionspaket, Nu Colour ® accessoarer, business kits, rabatterade produkter och paket samt de flesta kampanjerbjudanden kan inte lösas ut mot produktpoäng).

3 HUR UPPRÄTTAR JAG EN ADR? •Det är lätt att upprätta en ADR: –I webbutiken: lägg produkterna i kundkorgen. –När du är vid kassan, klicka i rutan för att flytta en eller alla produkter till ADR. •Produkterna du väljer läggs i en andra kundkorg. •Om du ångrar dig och inte vill ha en produkt “på prenumeration” klicka bara i rutan en andra gång så går produkterna tillbaka till korgen för engångsbeställningar. –Fortsätt genom kassan genom att välja expedieringsdatum för din ADR och uppgifter om fakturering och leveransadress.

4 HANTERA DIN ADR •För att ändra i din ADR måste du först logga in och sedan gå till Mitt konto. •Där inne finns en flik för ADR. Alla dina ADR- uppgifter kan ses i kalendern eller till vänster på skärmen.

5 HANTERA DIN ADR •För att ändra permanent: –Klicka först på View/Visa för att se nuvarande ADR. Där kan du ta dig till skärmen för ändringar i ADR. –Redigera: Du kan döpa din ADR, t.ex. Galvanic-produkter eller Kosttillskott. Du kan även ändra produkter i korgen. •Genom att klicka på Edit Products/Ändra produkter kommer du till korgen där alla dina nuvarande produkter finns. •Klicka på Remove/Ta bort på produktlinjen för att ta bort en produkt eller skriv in produktnamn eller artikelnr för att lägga till denna i korgen.

6 HANTERA DIN ADR •På den här skärmen ändrar du bara din ADR temporärt. •Du kan fortfarande ångra dina ändringar när du har din ADR på skärmen. •Du kan även ändra annat som rör din ADR: leveransuppgift (adress, expedieringsdatum, leveransmetod) och även din betalinformation (använd annat kreditkort, uppdatera förfallodatum för kort eller använd annan betalningsmetod). •När alla ändringar är gjorda, glöm inte klicka på Submit Changes/Skicka ändringar. •När dina ändringar uppdaterats kommer du till en sida som bekräftar det hela.

7 TILLFÄLLIG ÄNDRING I ADR •Gör en ny beställning som ersätter din nuvarande ADR under innevarande månad. –För att ändra i nuvarande ADR, logga först in och gå sedan till Mitt konto. –Där inne finns en flik för ADR. –Alla dina ADR-uppgifter finns i kalendern eller till vänster på skärmen. –För att tillfälligt ändra i en ADR måste den nuvarande kunna ändras. Om ordet ‘override/tillfällig ändring’ syns under namnet/numret på ADR, går den att ändra innevarande månad.

8 TILLFÄLLIG ÄNDRING I ADR •Alla dina ADR-produkter läggs i kundkorgen; du kan ta bort eller lägga till produkter genom att använda sökrutan Add a Product/Lägg till produkt. •När alla dina produkter ligger i korgen kan du fortsätta till kassan. •När du är färdig sparas din beställning och sänds till dig på utvalt datum. •Beställningen får ett beställningsnr som gör att du kan spåra den separat från dina andra beställningar.

9 INLÖSEN AV PRODUKTPOÄNG •Med ADR tjänar du produktpoäng för varje beställning. –Du tjänar produktpoäng baserade på 20% av din ADR:s PSV de första 12 leveranserna. –Därefter får du produktpoäng baserade på 30% av din totala PSV. En produktpoäng är värt en PSV.

10 INLÖSEN AV PRODUKTPOÄNG •För att lösa in produktpoäng som du fått på ADR, ska du först logga in och sedan gå till Mitt konto. •Där finns en flik för ADR. –Du ska ha en aktiv ADR-beställning för att ha en poängbalans. –Till vänster på skärmen ser du dina nuvarande poäng såväl som de som förfaller under månaden. –Nedanför finns en knapp för Redeem product points/Inlösen av produktpoäng. Klicka på den för att se dina leveransalternativ.

11 INLÖSEN AV PRODUKTPOÄNG •Produkterna får du genom att skriva in deras namn eller artikelnummer på en redan existerande ADR som ska sändas, då spar du fraktkostnader. Du kan annars välja att betala frakt och få dem skickade direkt. •Välj den leveransmetod du föredrar.

12 INLÖSEN AV PRODUKTPOÄNG •På centret för poänginlösen är vissa produkter markerade för att visa att du kan lösa in dessa. Du lägger dem bara i kundkorgen. –Du kan även söka på Add a product/Lägg till produkt för varor som ej visas direkt. –Alla produkter kan inte lösas in mot produktpoäng.

13 INLÖSEN AV PRODUKTPOÄNG – När du är färdig med dina val –kan du gå till kassan och betala för frakten på produkterna, –eller så läggs dina varor på en existerande ADR och du kan göra dina ändringar. – Om du hanterar en återkommande ADR- beställning med inlösta poängvaror, kommer dessa att visas på skärmen. Du kan ändra dessa innan de skickas ut med nästa leverans.

14


Ladda ner ppt "ADR: Automatic Delivery Rewards Vägledning. VAD ÄR ADR? •ADR är ett enkelt sätt att få hem produkterna du gillar och behålla din försäljningsvolym (PSV)."

Liknande presentationer


Google-annonser