Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Nyheter & Förbättringar LIS2011
2
Nyheter – Arbetsgrupp/Handläggning
Skapa dokument och Infoga mall Vid ”Skapa dokument” erhålls en dialogruta med möjlighet att välja dokumenttyp och sätta Infoga mall till Ja eller Nej. Förvalt för Infoga mall = Ja och skall förenkla hanteringen genom att användaren får dialogrutor som gör alla stegen för att skapa dokument och infoga mall istället för som tidigare att man fick komma ihåg alla steg själv.
3
Nyheter – Arbetsgrupp/Handläggning
Mina ärenden En ny vy som heter ”Mina ärenden” har skapats som länken i meddelande om nytt ärende går till för att handläggaren lättare skall hitta det nya ärendet. Denna vy finns också tillgänglig att välja bland övriga vyer. Visar enbart mina ärenden
4
Nyheter – Arbetsgrupp/Handläggning
Möjlighet att skicka med ett meddelande vid anmälan till sammanträdesrum Fältet Kommentar till sekreterare används för detta ändamål
5
Nyheter - Diariet Förändringar gjorda i sökfunktionen
Arbete gjort för att förtydliga sökresultat och ge bättre underlag för de listor som man vill ta fram. Sökning händelse Möjlighet att söka på arbetsgrupp, makulerade händelser, avslutade ärenden Sökning ärende Möjlighet att välja om makulerade ärenden / avslutade ärenden ska med i sökresultatet Litet/Stort fönster Litet fönster ligger kvar efter att man öppnat ett dokument från sökresultatet. Stort fönster används för att skapa listor Knapparna ligger direkt i sökfönstret
6
Nyheter - Avtalshanteringen
From-datum Komplettering så att man ser både From och Tom-datum i vyerna i avtalsmodulen
7
Nyheter - Avtalshanteringen
Separerade datumfält För Tillsvidare-avtal visas Avtalsperiod from och Uppföljningsdatum: För Tidsbegränsade avtal visas Avtalsperiod from och Avtalsperiod tom: Obligatoriska fält
8
Nyheter - Avtalshanteringen
Utökad sökning Man kan söka på alla fält som syns i Avtalsinformationsdokumentet, (dvs notesdokumentet inte i bilagor m.m.)
9
Nyheter - Diariet/Avtalshanteringen
Diarieföra avtal från avtalshanteringen i redan pågående ärende i diariet Två olika sätt att diarieföra: Ärende Händelse
10
Nyheter - Avtalshanteringen
Möjlighet att skapa bilagor till avtalet och diarieföra från samma avtalsinformationsdokument. Det går även att ha dokument som man inte vill diarieföra ”arbetsdokument” i samma avtalsinformationsdokument. Automatisering av synkning från Diariet till Avtalshantering vid diarieföring av ny händelse. Information skickas till handläggaren.
11
Nyheter - Verksamhetshandbok
Enklare att göra om strukturen genom funktioner för att döpa om rubriknivåer på tillhörande dokument. Ändra handbok Ändra kapitel Ändra avsnitt Gör det möjligt för [SysAdmin] att ändra dokument strukturen på Handbok, Kapitel eller Avsnittsnivå.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.