Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avIsak Jörgen Dahlberg
1
Länsteknik Utgångspunkten är att skapa största möjliga värde för patienterna och att systematiskt efterfråga vad kunden vill ha
2
Organisationsprincip
Teknikakuten Ledning Verksamhets system Kompetens- centrum Adm, Ekonomi, Information Utveckling & Strategi Infrastruktur Resurser & Stöd Ledning & Styrning Support, förvaltning och drift Kundorienterad serviceorganisation Samordnat och effektiv kompetensförsörjning Medicinsk teknik
3
Länsteknik version 1.0 Mycket ”brandslang”, svårt att planera
Flera beredskaps- kedjor Brister i tillgänglighet & återkoppling Oklara roller & ansvar Separata basenheter, kommunikations- behov
4
Länsteknik 2.0 Strategier utveckling Styrning av Uppdrag och
prioriteringar System- förvaltning Kontroll på resurser Service, tillgänglighet, återkoppling Tydliga roller & ansvar Närmare MT + IT samarbete
5
Länstekniks förändringsresa
QLT – Kvalitetsarbete i Länsteknik uppstart -05 Ombemanning ca 100 personer Teknikakuten i drift Rekrytering/ Avveckling Beslut om Sunderbyflytt -06 Ny organisation 1 sept -07 Enkät – tillfrågade Flytt till Sunderby sjukhus
6
Version 1.5 MT + IT
7
Version 1.5 Resurser uthyres!
8
VÄLJ Visa /Sidhuvud och sidfot.. OCH SKRIV RUBRIK HÄR
Version 1.5 Resurskontrakt VÄLJ Visa /Sidhuvud och sidfot.. OCH SKRIV RUBRIK HÄR
9
Version 1.5 Videomöten Personalmöte/APT Veckobrev
10
Version 1.5 1-1 samtal
11
Version 1.5 Intern rörlighet
12
Version 1.5 ”Länsteknikare”
13
Teknikakuten Ärendeportalen Insidan.nll.se/teknikakuten
Tidigare kanaler in: Användarservice VAS-jouren IT- drift och teknik Medicinsk teknik IT-konsult Ett nummer in
14
Teknikakuten tar emot:
ärenden per månad 400 samtal per dag 150 ärenden om behörigheter/lösenord per dag 300 mail per dag
16
Teknikakuten idag (jämför 1 år sedan)
Fördubblad svarsfrekvens på inkomna ärenden Besvarar dubbelt så många samtal inom en minut Halverad medelkötid i telefon Löser 96 % av alla inkomna ärenden Utökade öppettider En gemensam beredskapskedja Infört Ärendeportal – tillgänglig dygnet runt, följ ditt ärende Nytt ärendehanteringsystem - 87 % av inkomna samtal registreras (mål 100%)
17
Länsteknik Version 2.0 ger ännu bättre service till vården
MT + IT
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.