Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Marknadsföring av klubbens bränd

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Marknadsföring av klubbens bränd"— Presentationens avskrift:

1 Marknadsföring av klubbens bränd
- Case Lions Club Heinola Jyränkö

2 Startpunkt Vi tävlar om människors fritid
Inre bränding försäkrar att medlemmarna har en gemensam förståelse om klubbverksamhetens syfte, värden, mål och engagemang i klubbens verksamhet Yttre bränding är ett verktyg som förbättrar klubbens image, väcker önskade känslor och lockar nya medlemmar till klubben Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

3 Klubbens startpunkt Klubbmöten var officiella möten och intresserade därför inte medlemmar Det var svårt att hitta deltagare till aktiviteter Klubbens verksamhet hade ”kört fast” Medlemsantalet sjönk Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

4 Var allt började Under perioden bildades en arbetsgrupp för klubbverksamhetens utveckling Till medlemmar valdes både långvariga och nya medlemmar Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

5 Vad gjorde vi? Officiella klubbmöten förändrades till friare klubbkvällar Traditionen med klubbastu före klubbkvällen togs åter i bruk Bland medlemmarna gjordes en klubbenkät Klubben genomgick en värdediskussion och man beslöt tillsammans om klubbens värden Klubbens webbsidor förnyades Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

6 Lions Club Heinola Jyränkös brändlöfte
> Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

7 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

9 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

10 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

11 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

12 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

13 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

14 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

15 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

16 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

17 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

18 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

19 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

20 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

21 Lönade det sig? Vad hände?
Klubbens medlemsantal har vuxit 41 > 48 Klubben är mer känd Klubbmötena är trivsammare och deltagarna är flera Lättare att hitta deltagare till aktiviteter Vi-andan är bättre Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22 Varje klubb har redan ett bränd!
De organisationer och föreningar som visar sig som lockande och intressanta möjligheter har överläget i fortsättningen ”Den verksamheten vill jag vara med i!” Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

23 Tack! Brända modigt! Kontakt: Kari Koponen kari.koponen@gainer.fi
Tfn Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen


Ladda ner ppt "Marknadsföring av klubbens bränd"

Liknande presentationer


Google-annonser