Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Marknadsföring av klubbens bränd
- Case Lions Club Heinola Jyränkö
2
Startpunkt Vi tävlar om människors fritid
Inre bränding försäkrar att medlemmarna har en gemensam förståelse om klubbverksamhetens syfte, värden, mål och engagemang i klubbens verksamhet Yttre bränding är ett verktyg som förbättrar klubbens image, väcker önskade känslor och lockar nya medlemmar till klubben Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
3
Klubbens startpunkt Klubbmöten var officiella möten och intresserade därför inte medlemmar Det var svårt att hitta deltagare till aktiviteter Klubbens verksamhet hade ”kört fast” Medlemsantalet sjönk Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
4
Var allt började Under perioden bildades en arbetsgrupp för klubbverksamhetens utveckling Till medlemmar valdes både långvariga och nya medlemmar Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
5
Vad gjorde vi? Officiella klubbmöten förändrades till friare klubbkvällar Traditionen med klubbastu före klubbkvällen togs åter i bruk Bland medlemmarna gjordes en klubbenkät Klubben genomgick en värdediskussion och man beslöt tillsammans om klubbens värden Klubbens webbsidor förnyades Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
6
Lions Club Heinola Jyränkös brändlöfte
> Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
7
Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8
Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
9
Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
10
Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
11
Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
12
Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
13
Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
14
Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
15
Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
16
Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
17
Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
18
Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
19
Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
20
Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
21
Lönade det sig? Vad hände?
Klubbens medlemsantal har vuxit 41 > 48 Klubben är mer känd Klubbmötena är trivsammare och deltagarna är flera Lättare att hitta deltagare till aktiviteter Vi-andan är bättre Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
22
Varje klubb har redan ett bränd!
De organisationer och föreningar som visar sig som lockande och intressanta möjligheter har överläget i fortsättningen ”Den verksamheten vill jag vara med i!” Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
23
Tack! Brända modigt! Kontakt: Kari Koponen kari.koponen@gainer.fi
Tfn Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.