Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
”Sponsing og event som kommunikasjonsverktøyer”
– hvilken markedsandel har sponsing og events i den totale markedsmiksen? Magnus Anshelm, IRM Fagdagen 2011: ”Sponsing og event som kommunikasjonsverktøyer” I Oslo
2
Markedskommunikasjon 2009
18 875 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor
3
Markedskommunikasjon 2010 - Prognose
20 017 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor
4
Markedskommunikasjon 2011 - Prognose
21 201 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor
5
For å bli synliggjort som den verdifulle markedskanalen den er
– bør ikke også Event inn i den samme statistikken?
6
Nå, har IRM gjort estimater!
7
Markedskommunikasjon 2010 - Prognose
21 667 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor * = Estimat baserat på intervjuer. Om man även inkluderar Corporate Events bedöms omsättningen vara drygt 50 % högre.
8
Markedskommunikasjon 2011 - Prognose
23 346 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor * = Estimat baserat på intervjuer. Om man även inkluderar Corporate Events bedöms omsättningen vara drygt 50 % högre.
9
Events kan også ingå i den offisielle statistikken,
men dette må vi i bransjen gjøre sammen!
10
Bruk oss når du trenger oss! www.irm-media.no
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.