Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

”Sponsing og event som kommunikasjonsverktøyer”

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "”Sponsing og event som kommunikasjonsverktøyer”"— Presentationens avskrift:

1 ”Sponsing og event som kommunikasjonsverktøyer”
– hvilken markedsandel har sponsing og events i den totale markedsmiksen? Magnus Anshelm, IRM Fagdagen 2011: ”Sponsing og event som kommunikasjonsverktøyer” I Oslo

2 Markedskommunikasjon 2009
18 875 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor

3 Markedskommunikasjon 2010 - Prognose
20 017 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor

4 Markedskommunikasjon 2011 - Prognose
21 201 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor

5 For å bli synliggjort som den verdifulle markedskanalen den er
– bør ikke også Event inn i den samme statistikken?

6 Nå, har IRM gjort estimater!

7 Markedskommunikasjon 2010 - Prognose
21 667 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor * = Estimat baserat på intervjuer. Om man även inkluderar Corporate Events bedöms omsättningen vara drygt 50 % högre.

8 Markedskommunikasjon 2011 - Prognose
23 346 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor * = Estimat baserat på intervjuer. Om man även inkluderar Corporate Events bedöms omsättningen vara drygt 50 % högre.

9 Events kan også ingå i den offisielle statistikken,
men dette må vi i bransjen gjøre sammen!

10 Bruk oss når du trenger oss! www.irm-media.no


Ladda ner ppt "”Sponsing og event som kommunikasjonsverktøyer”"

Liknande presentationer


Google-annonser