Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Markeds- og medieinvesteringer i ”kommunikasjon- og marketing i Norge”
Magnus Anshelm, IRM
2
Dette er IRM Uavhengig og selvfinansiert
Kontinuerlig kartlegge reklame- og mediemarkedet Norge og Sverige Etablert i 1984 I Norge siden 2004
3
Sponsormarkedet og de andre markeds-/mediekanalene
– hvilken markedsandel har sponsing i den totale markedsmiksen?
4
Marknadskommunikation 2009 i Norge - Utfall: Fördelning av investerade nettopengar (%)
18 875 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor
5
Marknadskommunikation 2010 i Norge - Prognos: Fördelning av investerade nettopengar (%)
20 014 miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor
6
For å bli synliggjort som den verdifulle markedskanalen den er
– bør ikke også Event inn i den samme statistikken?
7
Spending – Sponsing og Event Marketing i Sverige 2000-2009, Index år 2000=100
8
Marknadskommunikation 2010 i Norge - Prognos: Fördelning av investerade nettopengar (%)
? miljoner Om mig själv Agendan Om IRM Olika reklamsiffror Reklamen i Sverige, historiskt och framåt i tiden Avbryt gärna för frågor
9
Förutom en naturliga plats i marknadsmixen ger detta också mycket PR
Förutom en naturliga plats i marknadsmixen ger detta också mycket PR. Låt oss titta på mediebevakningen när vi började i Sverige
10
Antal artiklar innehållande ordet:
Event, Event Marketing eller Eventmarknadsföring 100 200 300 400 500 600 jan mar maj jul sep nov 2004 2005 2006 2 april 2005: IRM mäter Eventmarknadsföring kvartalsvis 2006: 4000 artiklar 2005: 2700 artiklar 2004: 1400 artiklar Källa: Meltwater News
11
Vi kan gjøre dette sammen!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.