Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Strategi och processer

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Strategi och processer"— Presentationens avskrift:

1 Strategi och processer
SVT Drama Strategi och processer Sidfot

2 DEN GODA BERÄTTELSEN ”RULES”
Genom engagerande, fascinerande och utmanande berättelser skapa euforiska känslor för alla. Vi ska skapa en mötesplats för kreatörer att känna sig fria och trygga för att skapa genom underlag och metod. Sidfot

3 Utbudsstrategi – Svt Dramas uppdrag i tablån
SÖNDAG 21.00 Krim / Spänning 10x60 min MÅNDAG 21.00 Drama / Feelgood 10x45 min HUMOR 8x30 min MINISERIER (Flaggstång) 3x60 min 8x15 (Teens 15-19)

4 “Tratten” – Hur vi tar ett projekt från ax till limpa
FAS 1 Programbeskrivning FAS 2 Koncept FAS 3 Manus FAS 4 Etabl. av produktion Beställning Kortfattad programbeskrivning Nycklar Titel Genre Format Premiss, tema, ämne Publik/målgrupp, slot Huvudkaraktär Arena, universum referenser Beställning Synopsis, Storyline, Grundkoncept Nycklar (se tidigare) Titel, Genre, Format Premiss Dramats början-mitt-slut Karaktärsbeskrivningar Arena, universum Referenser, visuell stil Andra säsong Second screen, sociala medier, webb Bakgrund Beställning Manus för avsnitt 1–2 (eller fler) Storyline per avsnitt för hela serien Nycklar (se tidigare) Förslag på huvudcast Budgetestimat Pitchdokument för presentation Provfilmning, tester, pilot För projektet viktiga kreatörers vision Regivision Visuell stil och stämning, prod.design Material för finansiering Översättning till engelska för finansiering PITCH FÖR PROGRAMLEDNINGEN Beställning Resterande manus för hela serien. Nycklar (se tidigare) Produktionsförutsättningar Casting Kalkyl Färdig finansiering Bemanning av team marknadsföring PRODUKTIONSBESLUT eller FÖRHANDLINGSMANDAT Titel Genre Format Premiss Huvudkaraktär Arena FAS 1

5 “Ormen” – Schematisk beskrivning av olika steg i processen.
Kommunikation under produktionens gång: Samproducenten ska ha tillgång till material under inspelningens gång, samt tillgång till besök på inspelningsplats. Rapporteringsskyldighet gäller vid problem som kan fördröja eller på något annat sätt kan komplicera produktionen. Kom ihåg att SVT ska godkänna det slutgiltiga klippet så skicka grovklipp till projektledaren för tidig feedback. UTVÄRDERING LEVERANS MARKNADSFÖRING SOCIALA MEDIER AVTAL LEVERANSGOD-KÄNNANDE SLUTREDOVISNING UPPSTARTSMÖTE Här har samproducenterna 15 dagar på sig att granska materialet. Efter det (eller tidigare) ska ett skriftligt godkännande av det slutgiltiga klippet skickas alt. kommentarer om saker som måste åtgärdas. SVT ska alltid godkänna den färdigklippta versionen av avsnittet. Att tänka på: - Startmöte med körschema - Försäkring - Rättigheter - Åtaganden vid samprod. - Avtal i produktionen - Kreativa visionen - Manifest – formulera projektets kärnvärden och hur de förvaltas Här levereras: - Det färdiga avsnittet - Dialogmanus - Avtal / rollistor - Credits - Alla saker som rör rättigheter ska här vara lösta: Musik, konstverk och loggor m.m Saker som ska finnas: Dokumentation från produktionen, som kommer att ligga till grund för utvärderingen av samproduktionen. Ska finnas innan avtal: - Manus - Budget - Visionsunderlag - Tidsplan - Leveransplan - Klipp schema - Riskanalys/riskåtgärdsplan - SVTs godkännande på alla A-funktioner och huvudcast Slutredovisningen ska, om SVT så vill, vara undertecknad av produktionsbolagets revisor. Glöm inte: - Regler för credits - Plan för utvärdering


Ladda ner ppt "Strategi och processer"

Liknande presentationer


Google-annonser