Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avOla Axelsson
1
Loxysoft WFM Fredrika Eineskog
2
Loxysoft’s solutions Workforce managementTelemarketingContact Center ACDs CRM
3
Loxysoft – resan över Atlanten Första kunden i USA 1997 Startade i USA och har nu kunder i ca 15 länder Loxysoft och uppköpet av Dolphin/ProScheduler Loxysoft Inc i New York, kontor på Times Square Skillnader och likheter mellan Sverige vs USA
4
Our office at Times Square, 1501 Broadway
5
USA - Sverige Rättvisa betyder mindre Viktigare med behovsuppfyllnad Fler deltidare och timanställda Split Shifts Remote Operators Anställningstid – bättre schema – seniorty
6
Komplett WFM system med: - Prognoser - Schemaläggning - Rapporter Loxysoft WFM
7
Fördelar för personalen Flexibelt för personalen att få schema efter sitt behov. Bättre arbetsbelastning och arbetsmiljö för personalen Minimerar tvära kast mellan telefon och administration Ökad förståelse för verksamheten/ delaktighet Personalen lägger in alla sina önskemål på schemasajten. De personer som har samma önskemål varje vecka lägger vi in en tillgänglighet på. Pendlingstabell Scheman anpassat för kompetensnivåer
8
Fördelar för verksamheten Förbättra kundupplevelsen Minimerar överbemanning Spar administrativ tid Bättre överblick över resursbehovet Värdefullt rapportverktyg Följer arbetslagar och anställningsvillkor Möjlighet att säkerställa servicenivåer Möjlighet att planera telefoni (ingående och utgående), mail, chatt och andra kanaler vid rätt tid och med rätt personal (kompetens) Möjligheter att följa upp SLA-utfall, prestation, samt beräkna löneunderlag Möjligheter att bemanna rätt (undvika överbemanning, undvika underbemanning) Enkel semester- och frånvaroplanering
9
Loxysoft WFM system översikt ProScheduler WFM – prognostisering, schemaläggning, standard rapporter ProScheduler Web – webgränssnitt för agenter TimeBar – real time applikation för agenter Real Time Adherence Report – rapport för realtidsuppföljning Agent Performance Report – rapport för coaching & uppföljning Call Traffic Report – rapport över prognos/utfall, servicegrader TimeManager – tidrapporteringssystem
10
” Kontakta har som ändamål att verka för alla medlemsföretag som arbetar med kundservice och försäljning på distans. Kontakta ska driva sådana frågor som är gemensamma för medlemsföretag och skapa förutsättningar för att medlemsföretagen ska kunna bedriva sin kundservice och försäljning på distans seriöst samt affärsmässigt” Diplomering för ökad status Ökad kunskap - > ökat kvalitet som i sin tur leder till ökat konsumentskydd Utbildning telefonförsäljning klar och kundservice Q2 (4 moduler/16 lektioner+coachuppföljning+diplomering= 1 600 SEK per person) Ledarutbildning Q3 KontaktAkademin Tina Wahlroth 0735 - 66 55 22, tina.wahlroth@kontakta.setina.wahlroth@kontakta.se
11
ProScheduler references
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.