Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avHenrik Olofsson
1
Vision: En virtuell värld (bondgård) som i princip är ett varuhus där Kellfri’s produkter finns utställda med möjlighet att köpa. Kunna gå omkring och virtuellt se produkterna i sin miljö. Varje produkt ska vara möjlig att vrida och vända på, se filmer och produktbilder, läsa instruktionsbok och tekniska specar, se tillgängliga reservdelar, se lagersaldon och ungefärlig leveranstid, läsa FAQ’s om produkten, storytelling runt användandet, osv. Hitta ett elegant sätt att köpa produkten och därefter ska det fungera som vilken e- handel som helst med kassa och utcheckning, villkor, fraktinfo osv. Uppdrag: Utvärdera ovanstående kring genomförbarhet men framförallt kring användarvänlighet, kundupplevelse och koppling till vår nuvarande E-handelsplattform, Magento. Om möjligt, modellera fram en minimodell där tankarna kan testas. Kellfri Farm, en ny typ av E-handel. Kontaktdata:Magnus Willman COO, Kellfri AB, Skara +46 73 524 98 98 magnus.willman@kellfri.se www.kellfri.se
2
Vision: Vridbara, skalbara 3D-modeller från bilder av Kellfris produkter. Produkterna varierar i storlek från några decimeter till hela vagnar och traktorer. Modellerna ska vara ”lätta” att hantera i Kellfris E-handelsplattform, utan att ”dragga” systemet. Användarvänlighet prioriteras, dvs ”låg tröskel” för att hantera programvara, foton, modellgenerering och publicering på hemsida. Uppdrag: Vilka befintliga system finns att tillgå på marknaden, samt ”trendspana” runt vad som är på gång. Utvärdera dessa mot ovanstående vision Jämföra 3D-modell från foto med 3D-modeller från CAD-system Om möjligt genomföra ett första case 3D-modeller från fotografi Kontaktdata:Magnus Willman COO, Kellfri AB, Skara +46 73 524 98 98 magnus.willman@kellfri.se www.kellfri.se
3
Idag: Lantbruksprodukter i stort storleksspann fraktas i sjöcontainer från Asien, lagerförs i Sverige och transporteras vidare ut till dotterbolagslager, återförsäljare och slutkunder i Norra Europa som styckegods på lastbil. Ovanstående påverkar en stor del av företaget kostnader och konkurrenskraft. Historiskt fokus har legat på optimal fyllnadsgrad på inbound logistics, dvs bulkpackade sjöfraktscontainers vilket dock inte alltid varit optimalt för produktkvalitet, lagerhållning och outbound logistics. Uppdrag: Analysera emballage, frakt- och lagersetup utifrån total cost och föreslå åtgärder för optimering av fraktfyllnadsgrader i alla led, samtidigt som kvalitetsbristkostnader och kapitalbindning i lager minskar. Optimering logistiskt upplägg Kontaktdata:Magnus Willman COO, Kellfri AB, Skara +46 73 524 98 98 magnus.willman@kellfri.se www.kellfri.se
4
Vision: En e-handelssida, med ständigt ökande ”content” och branchens kortaste svarstider med minimal ”down-time”, med hög IT-säkerhet. Uppdrag: Analysera nuvarande e-handelssetup i kombination med företagets affärssystem Bechmarka mot teoretiskt bästa lösningar Föreslå kostnadsoptimala åtgärder för optimering mot ovanstående vision baserat på analys och benchmark. Optimering av hastighet och driftsäkerhet, E-handel Kontaktdata:Magnus Willman COO, Kellfri AB, Skara +46 73 524 98 98 magnus.willman@kellfri.se www.kellfri.se
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.