Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avErika Jonsson
1
Välkommen! 10.00-10.30 Inledning 10.30-11.20 Skolkampen, skolföretag 11.35-12.05 Lokal företagssatsning 12.05-12.30 Noveller för Världens Barn 12.30-13.30 LUNCH 13.30-14.00 Världens Barn 2009 14.00-14.20 Kulturskolan 14.20-14.50 Dörrknackeri 15.10-15.30 Lokala arbetsgrupper 15.30-16.00 Förväntningar på 2009
2
BÖSSINSAMLING Riksinsamlingsdagen Kampanjen kulminerar två första veckorna i oktober. DÖRRKNACKNING Finns en bra modell KYRKOSATSNING Kontakta alla församlingar i området FÖRETAG 1000 kr. klubb NOVELLERNA Ringar på vattnet. Kommuner EVENT Hockeyligan Resturang, Café mm. Lokalaevent FÖRSÄLJNING Loppis, auktioner, second hand KONSERTER Musikskolor etc. att arrangera konserter SKOLKAMPEN Målet är att engagera 55 skolor I varje område
3
Resultat Ort 2008 2007 förändring
4
Resultat
5
Resultat
6
Crawlers 50.000 kr. Från idéelorganisation eller Secon-Hand butik ger synlighet i SVT Antalet idéela sk. Crawlers ökade från 3 st. till 8 st. Mål för 2009 är 16 st. (+ 8 st.)
7
Sommarauktion Röda Korset på Ornö har en årlig sommarauktion där inkomsterna tillfaller kampanjen. I år gav man 100.000 kr. Crawlers + biljetter till en av de två TV- galorna
8
De senaste åren har kampanjen ökat med ca. 2000 personer/år Ökningen sker utanför våra organisationer. Möjlighet!!! Samarbete med Mitt i ska ge fler insamlare och mer pengar. Nya insamlare
9
Info om kampanjen Kommunkampen ”Vi når fram” Arrangemang Kontaktpersoner Köpa böcker Kommunhjälp
10
En årlig tradition - Arrangeras av två Lions klubbar - Ett event i hela stan - Ger cirka 30 000 kr - 12 september 2009 Sigtunaloppet
11
- Hela klubben - 17 883 kr -Lokala insamlare som kände publiken Södertälje SK
12
- Insamlingsevent - Stort mervärde - Fredagen den 3 oktober - Största insamlingen, ALLA får vara med. Teckentullen
13
Tillsammans Att arbeta tillsammans är nyckeln till ett framgångsrikt arbete för Världens Barn
14
Sammanfattning Skolkampen en kontaktperson i varje område. Anna Magnusson ansvarig. 1000-kronors klubben = Diplom, dekal, ack i Mitt i. Novellerna; TIPS var ute i god tid Kulturskolan: I Stockholms stad har vi redan en kontakt i övriga kommuner kontakta enligt kontaktlista Gör dörrknackningen till ett roligt tillfälle. Arbeta enligt ”vår”modell.
15
Arbetsgrupper Under april till maj skapa arbetsgrupper. Ha ett lokalt upptaktsmöte, någon från regionen kan närvara om ni önskar. 10-31 augusti områdesmöte med någon från regionen. Mer ändamål och lokalt planeringsarbete. 26 september till 10 oktober kampanjekulmen.
16
Kommunikation Telefon Henrik Östman: 0708-19 89 49 Jenny Hertzman: 0735-91 30 33 E-post henrik@eastmanevent.se jenny.hertzman@gmail.com Världens Barn-bloggen varldensbarn.eastmanevent.se Twitter www.twitter.com/modoguy
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.