Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Väntrums-TV på Akademiska sjukhuset Beskrivning av väntrums-tv.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Väntrums-TV på Akademiska sjukhuset Beskrivning av väntrums-tv."— Presentationens avskrift:

1 Väntrums-TV på Akademiska sjukhuset Beskrivning av väntrums-tv

2 Akademiska framtidssjukhuset? Överfulla anslagstavlor, ej aktuell information Osäkerhet om pliktinformation Ingen enhetlighet Patienten ”ser inte” Önskemål om förströelse i väntrummet Vanlig TV ingen bra lösning Stort intresse från verksamheterna Problematik idag:

3 - underlättad och effektiviserad kommunikation - enkelt att hantera för mottagningen - given kanal för pliktinformation - väntetiden upplevs kortare och trevligare - underlättar patientinformation i våra nya flexibla lokaler (FAS) - sjukhusgemensamt producerat material kompletterat med mottagningens egna budskap Väntrums-TV ger:

4 Sjukhusgemensam information kompletteras med mottagningens budskap Sjukhusgemensamma (centrala) slingor som Akademiska sjukhusets kommunikationsavdelning ansvarar för kompletteras med lokala budskap för respektive mottagning (lokal slinga). Text Video Underhållning tex 24UNT, UNT/DN-textnyheter, resemål, tips på utflykter med mera Leverantör: Verteseit (fd USUS)

5 Flera fördelar Färdiga mallar Support ingår från Verteseit Kommunikationsavdelningen sköter den centrala informationen Central information kan kompletteras med ”lokal” information, underhållning finns (tex UNT nyheter) Liten mängd eget jobb

6 Kostnader Priserna upphandlade för hela landstinget. Kommunikationsavdelningen står för startkostnaden (samt för framtagande av mallar och grundmaterial) ex. 50 system – ca 150 000 kr Mottagningarna betalar löpande månadskostnad beroende på monitorstorlek, ca 1000 kr /månad Support ingår i priset Lokal ”redaktör” behövs till väntrums-tv på mottagningen (få timmar i veckan)

7 Bilder och mallar i väntrums-tv Det finns olika mallar och bilder att välja mellan, beroende på budskapet.

8 Sjukhusgemensam information kompletteras med mottagningens budskap Sjukhusgemensamma (centrala) slingor som Akademiska sjukhusets kommunikationsavdelning ansvarar för kompletteras med lokala budskap för respektive mottagning (lokal slinga). Mottagningsspecifik information kan exempelvis vara: Välkommen till mottagningen Öppettider på mottagningen Instruktioner inför besöket Vanligt förekommande frågor Tips från verksamheten

9 Införandeprocess på mottagning Projektledare från Verteseit besöker alla mottagningen för att titta på förslag på placering. Verksamheten informeras i förväg, om önskning att vara med på projekteringen (max 10-15 minuter per mott.) Verteseit återkopplar med ett lösningsförslag (offert) och ett bildmontage över förslag på placering till er kontaktperson. När offerten godkänts av er får ni ett ordererkännande och sedan ett avtal att signera. Inför monteringen beställs vid behov el- och nätverksuttag. Nätverksuttag beställs av Verteseit till IT centralt, medan el-uttag beställs av verksamheten själv via Weblord. Bifoga då montaget.

10 Införandeprocess på mottagning (forts.) Verteseit bokar ett datum då installation av väntrums-tv görs på er mottagning. All hårdvara levereras direkt till verksamhetens lokaler och installeras av Verteseit installatörer. En e-utbildning (via dator och telefon) genomförs på 15 minuter med förslagsvis 1-2 lokala redaktörer.


Ladda ner ppt "Väntrums-TV på Akademiska sjukhuset Beskrivning av väntrums-tv."

Liknande presentationer


Google-annonser