Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Information ett verktyg för bättre boendekvalitet Hans Eklundh informationsansvarig i Brf Västeråshus 25 Kommunikation.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Information ett verktyg för bättre boendekvalitet Hans Eklundh informationsansvarig i Brf Västeråshus 25 Kommunikation."— Presentationens avskrift:

1 Information ett verktyg för bättre boendekvalitet Hans Eklundh informationsansvarig i Brf Västeråshus 25 Kommunikation

2 Annonser Brev TV Nyheter Bussreklam Affischer SMS E-post Webbsajter Broschyrer Direktreklam Skyltar Butiksreklam Tidningar Böcker Facebook SkrivelserRadio Utomhusreklam Anslagstavlor Vägreklam Tidskrifter Föreningsinformation Samhällsinformation Internetsökningar Trafikinformation Kultur Idrotten Spel Bio

3 3 - 5.000 2 -5 st Spamfilter

4 Hur får man garageplats? Det drar i vår lägenhet? Grannen stör oss! Hur hyr man festlokalen? Det springer katter på området Får jag bygga om i köket? Jag vill sätta upp en markis Vad gör ni styrelsen? Hur fungerar Internet? Ostädat i trapphuset? Stopp i avloppet!!! Vilka försäkringar gäller? Får man ställa cyklar i trapphusen? Hur fungerar tvättstugan? Hur ska man källsortera? Det är väl min lägenhet! Grilla på balkongen? Tappat nyckeln Bättre lekpark till barnen

5 Vilka bor i föreningen? Vad vill de ha information om? Vad vill de inte veta? Hur når vi dem bäst? Informationsenkät 2010

6 426 medlemmar 41% svarsfrekvens Ny enkät 2015

7 Svarsfördelning

8 Vad vill vi få information om? Projektinformation, pågående arbeten88 % Kalender, viktiga händelser71 % Regler och bestämmelser51 % Partners, hantverkare45 % Kontaktinformation41 % Ekonomi39 % Anslagstavla, annonstorg34 % Diskussionsforum33 %

9 Hur många har tillgång till Internet?

10 Unga + BarnfamMedelålderSeniorer

11 Hur använder man Internet?

12 Hur vill man få information?

13 Informationspolicy Information är grunden för delaktighet och engagemang. Bristande eller rent av vilseledande information skapar frågor, spekulationer, rykten och utanförskap. För att föreningen som helhet ska må bra och fungera bra så är information en nyckelfråga. Visionen måste därför vara att: ”Alla medlemmar ska ha tillgång till all viktig information, som direkt eller indirekt berör dem, och därmed uppleva delaktighet, samhörighet och högre boendekvalitet.”

14 Informationspolicy Omvänt krävs också att medlemmarna ges goda möjligheter och förutsättningar att kommunicera med styrelsen. Samt att styrelsen har en hög servicenivå genom att svara på frågor och ge åtekoppling till de som hör av sig. I detta åtagande ingår även de entreprenörer och samarbetspartners som föreningen engagerar. Dessa ska känna till föreningens informationspolicy utgöra en del av denna samt bidra och underlätta till ett korrekt informationsflöde.

15 Resultat Anslagstavlor Webbplats Infobroschyr Infokanal TV

16 Resultat Anslagstavlor Webbplats Infobroschyr Infokanal TV

17 Kommunikation Expedition öppen 2 gånger i veckan E-post Gruppmail Diskussionsforum på webben Styrelsen telefonnummer

18 Trender

19 Tillgång till Internet (2014) Källa: Internetstiftelsen i Sverige (iiS) http://www.soi2014.se

20 Tillgång till Internet (2014)

21 Internetanvändning (2014)

22 Internet via surfplatta (2014)

23 Framtidsvisioner Internet är den största informationskällan Fibernäten slår ut gamla kopparnät (obegränsad prestanda) E-handeln ökar kraftigt TV flyttar över till Internet Samhällstjänster via stadsnäten kommer att öka Hemautomation över Internet kommer att öka ca 5 % kommer att sakna Internetanslutning

24 Kravspecifikation för webben UTSIDAN (publik) Säljande och informativ för intresserade Mycket bilder Enkel navigering Information för mäklare Mobilanpassad MEDLEMMAR Frågor och svar Informationsbank med all väsentlig information Nyheter och aktuellt Dokument att ladda ner Forum Annonstorg STYRELSEN Projektarbetsplats för pågående aktiviteter CRM-system Kalenderfunktion Dokumentarkiv Utskick till medlemmarna (Bokningssystem)

25 Webben – det viktigaste informationsfönstret

26 Demo

27 Inbjudan

28 BRF-webben Egen design ingår Full kontroll över allt innehåll menyer (struktur) texter, bilder, filer, video frågor och svar kalender Projektarbetsrum CRM-system (Bokningssystem) Utbildning Fri online support Löpande uppgraderingar ingår Användarutvecklad BRF-webb Svensk professionell modern plattform Nära till utvecklarna EngångsavgDrift/mån 40 000750 www.eklundh.com/brfwebb

29 Frågor och kommentarer


Ladda ner ppt "Information ett verktyg för bättre boendekvalitet Hans Eklundh informationsansvarig i Brf Västeråshus 25 Kommunikation."

Liknande presentationer


Google-annonser