Digitala trygghetslarm i Lidingö

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Samma grundidé Din bostad kan vara värde miljoner, till vilken nytta?
Advertisements

UNGA OCH NÄTET Hur kan vi vuxna, på ett bra sett,
OLA Det tävlingsadministrativa systemet Javaapplikation Klient-Server
Sammanhållen hemsjukvård i Gävleborg Stöd för förändringskommunikation
Syo PRAO ver. 3.0 Välkommen till presentationen av Syo PRAO Vi kommer att gå igenom de flesta funktionerna i Syo PRAO.
Lite siffror om Nackas äldre befolkning
Post- och telestyrelsen Nn a Alla i Sverige ska ha tillgång till effektiva, prisvärda och säkra kommunikationstjänster. Trygghetslarm Anna Lindgren Konsumentmarknadsavdelningen.
Introduktion för utförare av hemtjänst Genomgång av:
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Digitalt klassrum och nätbaserat möte Sommarens lärande stunder.
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Välfärdstjänsternas utveckling 1980 – 2012 Annika Wallenskog SKL
MALL Trygghetslarm/trygghetstjänster 1. Inledning, bakgrund och syfte – beslut 2. Trygghetstjänster – trender 3. Trygghetslarm – nationellt arbete/vägledning.
eTjänster inom socialtjänsten, tester i Hudiksvall
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
20/11/ Hur går vi vidare? Integrerat Mångfald i våra värderingar Integrerat Mångfald i vårt PGT-arbete.
Visionary solutions, provided with care.
Handledare: Rebecka Arman FoU i Väst
Konkurrensutsättning – vilka möjligheter finns det?
Utgångspunkter: - 15 procent av befolkningen känner sig otrygga att vara ute själva.* - Var 10:e kvinna undviker att gå ut ensam på kvällen* - Vi låter.
Linnéa 5, Ljungby 2 Inga-Lill Palm, arbetsterapeut kommunen
Dagens problematik Trygghetslarm.
Tillsammans räddar vi liv
Dubbelt så bra Arbetsplatslärande och en lärande organisation 2013.
Samverkan för det gemensammas bästa Nätverken Hälsa och Demokrati samt Uppdrag Hälsa.
Förslag till Arbetsrutiner inför ”Nulägeskartläggning” MÅL 1
Brandlarm/Brandvarnare
Jenny Samuelsson                                                                             Bibliotekschef på LTU.
Trygg och säker i hemmet
Herman & Brita Utskrivningsprocessen Gislaved.
Inspirationsdag eHälsa
Insikt 2013 Haparanda stad En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Stimulansbidrag för regional utveckling i samverkan inom eHälsa 2013.
SKAPAD AV. Trygghemma med digital teknik - går det att samordna? - Svar: Kort sikt, nej- Lång sikt, ja.
Herman & Brita Uppföljningsmöte Utskrivningsprocessen
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Attraktiv Hemtjänst Deluppdrag Införa välfärdsteknologi Max Domaradzki.
Vad tycker du? När man diskuterar berättar man vad man tycker om något. När jag tycker något har jag en åsikt. Ett finare ord för att säga något är att.
Livsfrågor Vad är meningen med livet? Vem är jag egentligen?
Resultat: Under de två veckorna med schemalagda promenader har de utförts 10 dagar av 14. Välbefinnandekurvan hos de boende visar på en minskad oro och.
Fontänhögskolan En modell för utbyte av kunskap och erfarenhet - blandning av teori och praktik.
Undersökning om svenskarnas inställning till digitalisering i välfärden Genomförd av TNS Sifo våren 2016 på uppdrag av Sveriges Kommuner och Landsting.
SAMTALSMETODIK – HUR NÅR JAG FRAM OCH SKAPAR KONTAKT.
Nät och sedan en operatör för tjänster Vi upphandlar en operatör! Några exempel : IP – Only Zitius Gästabudsstaden ( Nyköping) Du beställer själv tjänster.
Välfärdens långsiktiga finansiering Annika Wallenskog – SKL.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Kalmar län
Kvaliteten i din hemtjänst Brukarundersökning 2011
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Blekinge
Framtidens välfärdslösning
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Gotlands län
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Södermanlands län
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Skåne län
Bakgrund Ur höjda ambitioner för Linköping ”Servicehusen ska samordnas och få en sammanhållen verksamhet” Avvikelser och allvarliga patientsäkerhetsrisker.
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Jönköpings län
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Örebro län
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Många svenska företag saknar rehabiliteringsplan
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
MAIVOR – mobilt arbetssätt inom vård och omsorg
Brukarundersökning hemtjänst Stockholms stad 2014 Socialstyrelsen
Invånarnas inställning till digitalisering i välfärden Undersökning genomförd av KANTARSIFO på uppdrag av Sveriges kommuner och landsting våren 2018.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Din företags-broschyr
Gruppintervju Natt- och larmpatrullen
Rättviks kommun ”Här är alla digitala medborgare”
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

Digitala trygghetslarm i Lidingö

Vad innebär byte till digitala trygghetslarm Agneta Aldor, projektledare för digitala trygghetslarm på Omsorgs- och socialförvaltningen berättar: https://www.youtube.com/watch?v=LZMirZC8rHg

Vad innebär det för oss Larmgruppen installerar alla nya digitala larm Under projektet kan vi komma att kontaktas parallellt av gamla larmcentralen (Örebro) och nya (Malmö) Ingen förändring i rutiner när det gäller befintliga larm Mer information i dokumentet Frågor & Svar – trygghetslarm (finns också på utförarwebben på www.lidingo.se)

Vad innebär det för kunden I stort sett fungerar larmet på samma sätt som idag, för kunden blir det ingen skillnad i hur larmet används Skillnaden är att kunden inte behöver något eget telefonabonnemang för att larmet ska fungera – lägre kostnad för kunden Att larmet är digitalt innebär inte att det är mobilt – det fungerar bara i hemmet – precis som idag

När kommer bytet att ske? Pilotinstallation före sommaren ca 50 kunder Etapp 1- IP- larm (datorbaserade) samt privata utförare med få kunder Etapp 2 – Högsätra servicehus och kunder hos Clementia och Anneli & Ritwa Etapp 3 – Lidingö stads hemtjänst och Baggeby servicehus

Diskussion Vad tror ni att kunden tycker – är de oroliga eller ser de fram mot att byta? Behöver vi veta något mer för att kunna stötta våra kunder på bästa sätt?