1 Hur ser PVOD-tittaren ut? Magnus Anshelm på TV-dagen 2015 den 26/ på Grand Hotell i Stockholm
PVOD SVOD Vecko- räckvidd Dygns- räckvidd AVOD Vecko- och dygnsräckvidd (9-99 år) 12% 4% PVOD jämfört SVOD och AVOD Källa: Trend & Tema 2015:1 27% 15% 50% 24%
Är detta en typisk PVOD-tittare?
PVOD SVOD Man Kvinna AVOD De dagliga tittarnas könsfördelning (9-99 år) 45 % 55% PVOD jämfört med SVOD och AVOD Källa: Trend & Tema 2015:1 53 % 47% 53 % 47%
PVOD SVOD AVOD De dagliga tittarnas genomsnittsålder (9-99 år) 26 år PVOD jämfört med SVOD och AVOD Källa: Trend & Tema 2015:1 32 år41 år
SweFilmer Dreamfilm Vecko- räckvidd Dygns- räckvidd Pirate Bay Vecko- och dygnsräckvidd (9-99 år) 8,0% 2,5% De större PVOD-tjänsterna Källa: Trend & Tema 2015:1 2,9% 0,8% 3,5% 1,1%
En mer typisk PVOD-tittare är snarare…
Men många söker dock bara efter ett visst innehåll och gör det överallt på nätet! Väldigt många landar till slut…
PVOD YouTube Vecko- tittare Dygns- tittare Vecko- och dygnstittarnas genomsnittsålder (9-99 år) 12% 4% På YouTube Källa: Trend & Tema 2015:1 57% 35%
PVOD YouTube Vecko- räckvidd Dygns- räckvidd Vecko- och dygnsräckvidd (9-99 år) 27 år 26 år På YouTube Källa: Trend & Tema 2015:1 35 år
11 Källa: comScore Video Metrix, YouTube partner channels, Sverige Q *) Inkluderar även United Screens YouTube, YouTube samt United Screens YouTube Vad vet vi mer om YouTube-tittandet, då? Tittande på YouTube-kanaler 2015:Q1 (desktop) … … … …
-Det finns inga typiska PVOD-tittare -Det finns heller inga typiska AVOD- eller SVOD-tittare -Det finns dessutom inga typiska YouTube-tittare - Det finns däremot väldigt många on demand-TV-tittare De givna slutsatserna är därför… Men låt oss inte bortse från att det finns ännu fler linjär-TV-tittare som dessutom lägger ner betydligt mer tid!
MMS belyser löpande detta och inom kort kommer följande: -Rörliga Bilder 2015:1 -Data från vår onlinepanel -Trend & Tema 2015:2 m
Tack för oss!