Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
SKOP Rapport till Vara kommun om Undersökning om skolbarnomsorgen 2011 SKOP:s arkivnummer: S13MAR11 Nästegårds fritidshem.
Advertisements

VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Kollektivtrafikbarometern 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Kvänums förskola.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Familjedaghem.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kollektivtrafikbarometern 2014
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Nacka kommuns attitydmätning bland kommuninvånarna 2003 Januari/februari 2003.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Mora - Gällivare samt Gällivare - Mora. Antal mätta turer på sträckan: 6 st. Antal utdelade enkäter: 123 st. Antal insamlade enkäter: 111 st. Svarsfrekvens: 90,2%. Bortfall: 9,8%. Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 85, vilket motsvarar betyget utomordentligt bra. Framförallt de äldre resenärerna är mycket nöjda överlag. En mycket hög andel av resenärerna skulle rekommendera andra att resa med denna busslinje. Att stiga ombord på bussen upplevs som mycket enkelt och får bättre värden än Resenärerna anser att det är mycket enkelt att resa med bagage. Värdena för hur bekväma sittplatserna är ligger på en mycket hög nivå. Temperaturen anses vara mycket behaglig ombord på bussarna, vilket är en förbättring sedan Värdena för städning samt hur serviceinriktad personalen är ligger på en utomordentligt bra nivå. Informationen ombord anses vara mycket tydlig. Resenärerna känner sig mycket trygga och säkra när de reser med buss på denna linje, vilket är en ökning sedan förra året. Tidhållningen på bussarna ligger på en mycket bra nivå. För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen från resenärerna lägre priser (18%) och mer benutrymme (16%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på stationen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. (Frågan ställs ej för denna linje) Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. (Frågan ställs ej för denna linje) Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. (Frågan ställs ej för denna linje) Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 8

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 9

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 10

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 11

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 12

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 13

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 14

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 15

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 16

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 17

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 18

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 19

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 20

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 21

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 22

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 23

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 24 ”Lägre busspriser.” ”Större utrymme för benen.” ”Idag är det lite för varmt på bussen. Tidigare när jag åkt har det varit på tok för kallt.” ”Möjlighet att köpa dryck.” ”Det finns en sak och det är att införskaffa uttag i taket så att man kan ladda sin dator eller telefon!” ”Hjälp vid lastning av bagage.” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 25

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 26

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 27

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 28

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 29

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 30

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 31

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Dalatrafik-KR Buss Mora - Gällivare 32