She walk to school every morning. Hur svårt kan det vara att sätta ett s på verbet? Marie Nordlund Lektor i engelsk lingvistik Institutionen för konst,

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Den engelska ordföljden
Advertisements

Samhällsvetarkåren vid Lunds universitet Forum för internationalisering
”Lär dig skilja agnarna från vetandet !” Bibliotekarier i ny roll Idékonferens i Jönköping 13 november 2002.
1.Numerical differentiation and quadrature Discrete differentiation and integration Ordinary.
5. Adjektiv och adverb (Adjective and adverbs)
A study of the use of spell and grammar checker in texts by second foreign language learners of Spanish. Henrietta Carolsson Godolakis Department of Spanish,
Lösningsfokuserat arbetssätt
Ing-form På engelska använder man -ing-form:
Aims and outcomes Levnadsvillkor, attityder, värderingar och traditioner samt sociala, politiska och kulturella förhållanden i olika sammanhang och delar.
Wikipedia i utbildning ”The encyclopaedists would never have proposed that their work was to be an equal collaboration of the ignorant and the educated.
Vägledningscentrum Career guidance centre
Who används för att fråga efter personer
How to learn a Second Language?
Presens och imperfekt av have. Translate! Jag har huvudvärk. Hon har en röd Volvo. De har två barn tillsammans.
Pågående form (ing-form)
Kommunikationskoncept för den Internationella studentrekryteringen DEL [Detta är en ppt- med inspelad berättarröst. Du kan när du vill använda.
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyfliken: Infoga | Sidhuvud och sidfot Fondbolagsträff 2015.
Hjälper huvudverbet att ange tid eller modalitet
Förr och nu Från innan GCP till Business Compliance Peter Jansson, AstraZeneca.
EN SENSATIONS-, AKTIONS, OCH INTERAKTIONSTEKNIK. KUNSKAPEN OMORGANISERAS.
A Jump for a Sustainable Future ”Jump” and ”Hope” have the same meaning in swedish.
Cross-institutional collaboration… Creating Knowledge IV 2006 Copenhagen Denmark Birgitta Hansson Örebro University Library Sweden.
ABB och Caterpillar 1 Marcus Larsson marla419. Problem CAT-ABB sour relationship: CAT felt ABB Turbo Systems held them hostage. In CAT:s view ABB dictated.
 Who frågar efter en persons (eller personers) identitet (vem dem är).  Who is he?  Who are they?  Who is coming?
To practise speaking English for 3-4 minutes Genom undervisningen i ämnet engelska ska eleverna ges förutsättningar att utveckla sin förmåga att: formulera.
© Gunnar Wettergren1 IV1021 Project models Gunnar Wettergren
 Det här bordet är gult.  Det där huset är vitt.  De här pennorna är mina.  De där flickorna går på Nicolai.
“Be” (vara) i presens 1. I 2. You 3. He, she, it 1. We 2. You 3. They.
Learning study som aktionsforskningsprocess: Lärares och elevers parallella lärande.
1-1 Copyright © 2009 Pearson Education, Inc. Publishing as Pearson Addison-Wesley 1-1 Programmering 7.5 hp Programmering är... creativ, fascinerande, roligt,
Witch way is the right way? Häxväg är den rätta vägen?
Från idéer till framgångsrika företag Jonas Wiklander 1 Entrepreneurs, Mentorship Almi Företagspartner Business coach, and Creativity
INLÄGG FÖR SOCIALA MEDIER SHAREWEAR. 1.INSTAGRAM 2.FACEBOOK 3.TWITTER INNEHÅLL.
Don´t just try! Do! Emma Nääs
APA American Psychological Association Föreläsning Göran Brante.
Skolledardagen Platsen var Birger Jarl i Stockholm Jag var där och Eva-Lis Sirén Men även Ann-Marie Begler, GD Skolinspektionen Hennes råd till.
THINGS TO CONSIDER WHILE PLANNING A PARTY Planning an event can take an immense amount of time and planning. Even then, the biggest problem that arises.
STEPS TO FOLLOW FOR BECOMING A SHIP CAPTAIN A career as a ship captain can be a tedious task. Ship captains take care of business, navigation and operation.
SAFETY EQUIPMENT USED IN MARITIMEOPERATIONS One of the most important sections in maritime courses consists of boat and ship operations. Safety is an important.
Swedish for international students Kie FM Sandra Uitto Swedish teacher Language Center, Aalto University U-wing, II floor.
Advice from Bronx Best Real Estate Attorney. Jagiani Law office of New York has been successfully working as divorce attorney & Real estate attorney for.
Digitization and Management Consulting
Why you should consider hiring a real estate attorney!
Law abiding grounds of filing a divorce Jagianilaw.com.
Types of Business Consulting Services Cornerstoneorg.com.
För att vi ska kunna beskriva...
Tennis as they see it Research on attitudes to tennis of junior tennis players through gender perspective.
Grants office inforMation
Bringapillow.com. Online Dating- A great way to find your love! The words ‘Love’ and ‘Relationship’ are close to every heart. Indeed, they are beautiful!
Work of a Family law attorney Jagianilaw.com. A Family Law Attorney basically covers a wide range spectrum of issues that a family may face with difficulty.
The Online Way to Engagement and Wedding Jewelry! Pearlleady.com.
Meeting singles had never been so easy before. The growing dating sites for singles have given a totally new approach to getting into relationships. ‘Singles.
Planering i matematikundervisning
Hoppas det här går hem ! Bildspelet vecka 3 5 BE ® BrucElvis
Left hand side is the P (Plan) Right hand side is DSA (Do Study Act)
Strategic Sustainable Development
Formal Languages, Automata and Models of Computation
Verb Texterna 1.2, 1.3.
My role model.
Pearlleady.com Attractive Graduation and Wedding Gifts Online.
How to Buy Engagement Rings for Women Online?. Buying engagement rings for women or tiffany celebration rings from the online market could be a bit challenging.
You Must Take Marriage Advice to Stop Divorce! Dontgetdivorced.com.
Practice and challenges in involving fathers
Verb Verb är ord som berättar vad som händer eller vad någon gör
Basic Swedish 1 Lektion 4, den 15 februari Välkomna
Nordisk Spejderkonference
The Swedish charge on emissions of nitrogen oxides
Possessiva pronomen.
Packaging that makes life easier!
Presentationens avskrift:

She walk to school every morning. Hur svårt kan det vara att sätta ett s på verbet? Marie Nordlund Lektor i engelsk lingvistik Institutionen för konst, kommunikation och lärande

Vanliga fel i studenters produktion L = läs igenom O = ordföljd V = verb A’ = apostrof S = Stor bokstav P = pågående form A = adjektiv/adverb S = stavning T = “there” A = artiklar (French, Janet (2003). Translation and second/foreign language learning: meeting the pedagogical challenge. I Moira Linnarud & Erica Sandlund (Red.). Språk och lärande. Rapport från ASLA:s höstsymposium Karlstad, 7–8 november 2002 (s. 178–188). Uppsala: ASLA, Svenska föreningen för tillämpad språkvetenskap.)

”the principles underlying [the third person –s marker] are so simple” (Johnston, 2000, s. 32) ”most learners have no difficulty in grasping the rule for third person –s” (Ellis, 2006, s. 88) ”even if students understand the explicit rule, they do not necessarily apply it” (Larsen-Freeman, 2003, s. 8)

Svenska undersökningar Stenström, A. (1975). Grammatical errors in teacher trainees’ written work (Swedish-English contrastive studies, report no 7). Lund: Lunds universitet. Thagg Fisher, U. (1985). The sweet sound of concord: a study of Swedish learners’ concord problems in English. Malmö: Liber. Ruin, I. (1996). Grammar and the advanced learner: on learning and teaching a second language. Uppsala: Studia Anglistica Upsaliensia. Gyllstad, H. (1998). A study of grammatical errors in free compositions by advanced Swedish learners and the significance of negative transfer (Opublicerad magisteruppsats, Lunds universitet). Rahm, J. (1998). ’… to who it concerns’: a study of grammatical errors in students’ translations from Swedish into English (Opublicerad magisteruppsats, Lunds universitet). Köhlmyr, P. (2001). ”To err is human …”: an investigation of grammatical errors in Swedish 16-year-old learners’ written production (Doktorsavhandling, Göteborgs universitet). Karlsson, M. (2001). Progression and regression: aspects of advanced Swedish students’ competence in English grammar (Doktorsavhandling, Lunds universitet). Petersson, S. (2004). Why is subject-verb concord in English so difficult for Swedish learners?: an empirical study (Opublicerad magisteruppsats, Lunds universitet). Källkvist, M., & Petersson, S. (2006). An s, or not an s; that is the question: Swedish teenage learners’ explicit knowledge of subject-verb agreement in English. I J. Einarsson, E. Larsson Ringqvist & M. Lindgren (Red.), Språkforskning på didaktisk grund. Rapport från ASLA:s höstsymposium Växjö, november 2005 (s ). Uppsala: ASLA, Svenska föreningen för tillämpad språkvetenskap.

Inlärningssekvens i L1

Korrekt användning i L2

Inkonsekvenser alla verb tar inte –s BE är det ingen ordning på alls plural konceptualisering ”plurala” pronomen kollektiva substantiv neither / neither … nor / none plurala måttsuttryck -ics

Andra försvårande omständigheter semantisk komplexitet redundans ingen fonologiskt framträdande roll homofoni avstånd till subjektet At least the linguist’s explorations into the enormous variety of ways in which people speak and write in different situations provides a promising starting point. (Thagg Fisher, 1985, s. 23) Possibly the introduction of nuclear weapons have had som influence. (Thagg Fisher, 1985, s. 188) He was one of those enviable persons who seems to be gifted with a natural balance of mind. (Thagg Fisher, 1985, s. 191) L1-transfer ett ”bortglömt” morfem

Tack för er uppmärksamhet! Frågor?