Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
SKOP Rapport till Vara kommun om Undersökning om skolbarnomsorgen 2011 SKOP:s arkivnummer: S13MAR11 Nästegårds fritidshem.
Advertisements

VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Resmål och resvägar Val av transport.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Kollektivtrafikbarometern 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Kvänums förskola.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hammarö Särskilt boende.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Familjedaghem.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kollektivtrafikbarometern 2014
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
NKI nr 2 november 2014 Närhälsan. REGIONSERVICEREGIONSERVICE Genomförande Webbenkät med 2-3 påminnelser Sjukhusförvaltningar, NH, FTV, H&H och Regionservice.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Linköping-Kalmar samt Kalmar-Linköping. Antal mätta turer på sträckan: 8 st. Antal utdelade enkäter: 275 st. Antal insamlade enkäter: 248 st. Svarsfrekvens: 90,2%. Bortfall: 9,8%. Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 64, vilket motsvarar ett medelbetyg. Detta är en liten nedgång från förra årets mätning. Både att boka biljetter till resan samt hämta ut biljetterna anses vara mycket enkelt. Värdena för informationens tydlighet på stationen och skyltningen ombord på tågen ligger på ett medelbetyg. Värdena för hur enkelt det är att resa med bagage ligger på ett medelbetyg och vi kan se en liten nedgång sedan Att stiga ombord på tågen upplevs som mycket enkelt, vilket även äldre resenärer anser. Hur tryggt och säkert det känns att resa med tåg på denna linje ligger på ett medelbetyg och vi kan se en nedgång från Personalen ombord på tågen anses vara mycket serviceinriktade samt informationen från personalen ombord anses vara tydlig. Vi kan se en nedgång från förra årets mätning vilket kan bero på att frågorna är något omformulerade från föregående år. Städningen ombord på tågen anses fungera bra. För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen från resenärerna bättre tidhållning (33%) och färre ersättningsbussar/ inställda avgångar (14%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på stationen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 8

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 9

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 10

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 11

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 12

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 13

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 14

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 15

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 16

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 17

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 18

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 19

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 20

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 21

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 22

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 23

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 24

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 25

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 26

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 27 ”Sänka biljettpriset.” ”Bjuda på fika till resenärerna.” ”Fler tåg. Det blir lång väntan.” ”Göra så att det alltid är tåg och inte buss, särskilt på vintern. Se till att hålla tider och säga vad det beror på om det är sent. Alla stationer ska meddela om det är sent eller inställt, för det gör de inte nu.” ”Bättre tillgång till eluttag på tågen för att kunna ladda och arbeta med telefon/ data.” ”Vagnarna är bastuvarma eller iskalla.” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 28

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 29

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 30

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 31

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 32

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 33

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 34

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Linköping - Kalmar 35