Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Resedagbok Eliel Villaroel och Ghazal Valatabar. En resedagbok visar hur man f ö rflyttar sig Används för att undersöka hur vi använder kommunikationer.
Advertisements

Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
SKOP Rapport till Vara kommun om Undersökning om skolbarnomsorgen 2011 SKOP:s arkivnummer: S13MAR11 Nästegårds fritidshem.
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Resmål och resvägar Val av transport.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Kollektivtrafikbarometern 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Kvänums förskola.
Nöjd Skol- & Förskoleindex med delfrågor
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Familjedaghem.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Stockholm stad Förskoleundersökning 2013 Norrmalm stadsdel.
SKOP Tullinge skolor - Trädgårdsstadsskolan - Trädgårdsstadsskolan åk 7 1 Nöjd Skol- & Förskole-index SKOLA: Hur nöjd eller missnöjd är Du på det hela.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kollektivtrafikbarometern 2014
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Nacka kommuns attitydmätning bland kommuninvånarna 2003 Januari/februari 2003.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
NKI nr 2 november 2014 Alingsås lasarett.
NKI nr 2 november 2014 Närhälsan. REGIONSERVICEREGIONSERVICE Genomförande Webbenkät med 2-3 påminnelser Sjukhusförvaltningar, NH, FTV, H&H och Regionservice.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Stockholm stad Familjedaghem 2014 Gustafsson, Christina Maria Farsta stadsdel.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Kundundersökningen Enkätfabriken har genomfört en kundundersökning om de arbetsmarknadsinsatser som kommunen finansierar. Syftet med undersökningen är.
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Sundsvall-Trondheim samt Trondheim-Sundsvall. Antal mätta turer på sträckan: 10 st. Antal utdelade enkäter: 248 st Antal insamlade enkäter: 220 st Svarsfrekvens: 88,7% Bortfall: 11,3% Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 75 vilket motsvarar betyget mycket bra, fast vi kan se en nedgång från förra årets mätning. En mycket hög andel av resenärerna skulle rekommendera andra att resa med denna tåglinje. Både att boka biljetter till resan samt hämta ut biljetterna anses vara mycket enkelt. Hur behaglig temperaturen ombord anses vara får ett medelbetyg, vilket är en nedgång från Att stiga ombord på tåget och att resa med bagage upplevs som mycket enkelt. Värdena för hur serviceinriktade personalen är samt hur tydlig informationen från personalen är ligger på en mycket bra nivå, fast det är en nedgång från förra året vilket kan bero på att dessa frågor är något omformulerade sedan Informationen på skyltningen ombord anses vara mycket tydlig. Tidhållningen på tågen ligger på en mycket bra nivå, fast vi kan se en nedgång från Resenärerna känner sig mycket trygga och säkra när de reser med tåg på denna linje. För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen från resenärerna fler avgångar (17%), förbättra temperaturen ombord (15%) och bättre städning generellt (14%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på stationen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 8

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 9

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 10

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 11

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 12

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 13

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 14

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 15

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 16

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 17

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 18

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 19

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 20

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 21

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 22

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 23

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 24

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 25

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 26

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 27 ”Billigare biljettpriser, möjlighet till spontanresor utan att "ruinera" sig.” ”Servering ombord.” ”Bättre urval när det gäller mat och fika på tåget.” ”Fler avgångar per dag.” ”Soppåsar att slänga skräp i.” ”Reglera temperaturen i vagnen.” ”Fler vägguttag, gratis Internet.” ”Utrymme för ryggsäckar, skidutrustning, cyklar.” ”En karta på väggen i varje vagn vore fint där man kan se resväg och de olika stationerna på denna rutt.” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 28

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 29

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 30

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 31

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 32

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 33

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 34

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Veolia Tåg Sundsvall – Trondheim 35