Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
SKOP Rapport till Vara kommun om Undersökning om skolbarnomsorgen 2011 SKOP:s arkivnummer: S13MAR11 Nästegårds fritidshem.
Advertisements

VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Resmål och resvägar Val av transport.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hemtjänst Centrum (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Kollektivtrafikbarometern 2013
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Kvänums förskola.
Nöjd Skol- & Förskoleindex med delfrågor
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hammarö Särskilt boende.
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
SKOP Rapport till Vara kommun om Barnomsorgsundersökning 2011 SKOP:s arkivnummer: S22MAR11 Familjedaghem.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
SKOP Tullinge skolor - Trädgårdsstadsskolan - Trädgårdsstadsskolan åk 7 1 Nöjd Skol- & Förskole-index SKOLA: Hur nöjd eller missnöjd är Du på det hela.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kollektivtrafikbarometern 2014
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Styrning och nyckeltal
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Nacka kommuns attitydmätning bland kommuninvånarna 2003 Januari/februari 2003.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Stockholm stad Familjedaghem 2014 Gustafsson, Christina Maria Farsta stadsdel.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Dalatrafik Bengt Benjaminsson.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Töreboda-Nässjö samt Nässjö-Töreboda. Antal mätta turer på sträckan: 8 st. Antal utdelade enkäter: 374 st Antal insamlade enkäter: 338 st Svarsfrekvens: 90,4% Bortfall: 9,6% Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 76 år 2010, vilket motsvarar betyget mycket bra. Både att boka biljetter till resan samt hämta ut biljetterna anses vara mycket enkelt. Resenärerna är nöjda med informationens tydlighet på stationen men framförallt ombord på tåget. Att stiga ombord på tåget upplevs som mycket enkelt, vilket även äldre resenärer anser. Värdena för hur enkelt det är att resa med bagage ligger på en mycket bra nivå och har fått bättre värden än förra året. Resenärerna anser att det är mycket bekväma sittplatser ombord och har förbättrats sedan förra året. Temperaturen ombord på tågen anses vara mycket behaglig och har förbättrats sen Personalen ombord på tågen anses vara mycket serviceinriktade och informationen från personalen ombord anses vara utomordentligt bra. Tidhållningen på tågen ligger på en mycket bra nivå, fast det är en nedgång från förra året. För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen från resenärerna bättre tidhållning (18%), lägre priser (16%) och fler avgångar (12%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på stationen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 8

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 9

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 10

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 11

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 12

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 13

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 14

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 15

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 16

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 17

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 18

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 19

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 20

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 21

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 22

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 23

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 24

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 25

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 26

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 27 ”Sänka priserna.” ”Skulle finnas bistro eller någon sorts kiosk.” ”Fler tåg på denna sträcka samt ett extra tåg från Skövde runt 20-tiden. Eftersom jag pendlar till och från jobbet skulle det också behövas fler tåg på helger då butiker i Skövde öppnar vardagar, 22 (mataffärer), lördagar, söndagar.” ”Hålla tiderna.” ”Att tåget är bättre städat.” ”Bakåtfällda sittplatser.” ”Reglera temperatur. Bättre ventilation.” ”Bättre information vid förseningar.” ”Alltid fungerande toaletter.” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 28

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 29

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 30

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 31

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 32

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 33

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 34

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Töreboda - Nässjö 35