Projekt: Distrikt Värmland Övergripande mål Öka intresset hos 40-talister att bli medlemmar i SPF Hitta och identifiera verktygen för en kostnadseffektiv.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Insamling och gallring
Advertisements

Grannsamverkan i Lillsjön
ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Välkommen! Stormöte 28 april 2013 Ortsutveckling FLENS STAD.
HITTA DITT SÄTT ATT HJÄLPA Rödakorsveckan 5– Osaa auttaa, osaa pelastaa.
Minnesanteckningar från förtroendevaldsträff 15/
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Test Center – en högre nivå
Enhetschef Fastighetsutveckling
Chef kultur- och ungdomsenheten
Del 2 av Nya betalningskanaler PayEx
Qvinna Ombord En tillgång för kretsen och en möjlighet till fler medlemmar.
PROJEKTARBETE Nationell kursplan 100 gymnasiepoäng
Vad är SPF? Sveriges Pensionärsförbund, SPF är en politiskt och religiöst obunden medlemsorganisation för personer berättigade till pension, oavsett ålder.
Marknadsföring Alumniföreningen vid Teknologkåren i Lund.
Acando föreläsning Uppsala caseakademi
Kongress 2014 Vi utveck lar människor och industri Delfrågor i häftet Vår organisation.
E-Blomlådan i Värmland. ” Det ska bli bättre att vara medborgare i Värmlands kommuner”
Jämförelse mellan distrikten – Antal medlemmar
Dialog inom hela SPF Dialog föreningar Dialog distrikt Dialog förbundet Gemensam viljeriktning.
Out of home Jannike Sköldebjer MMS. Bakgrund People Meter-panelen mäter endast tittandet i hemmet. Gäster representerar panelmedlemmar som tittar i annans.
Diskussionsmöte i Södertälje Frågeställningar som diskuterades: Vad har Ni som medlemmarnas för synpunkter på Svenska Rottweilerklubben/AfR.
SPF Västmanlands konferens för Föreningarnas ordf. och V. ordf Nya normalstadgar.
Manual: Att lägga till personer i en grupp. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Medlemsrekrytering Vaffö dådå?. Analys Varför ska vi rekrytera nya medlemmar? Uppgift: Diskutera fram 2 st anledningar varför vi ska bli fler medlemmar.
Medlemsmodellen SPF Runö 10 oktober Om Medlemsmodellen Vi jobbar med förhållningssätt, metoder och strategier för att öka er förmåga att rekrytera,
Nytta per skattekrona - Arbetsmodell för att öka, utvärdera och upphandla nytta i offentliga verksamheter Johan Gunnars, Chef Strategiska Projekt.
INFLYTANDE VALFRIHET LIVSKVALITET. Vad är SPF Seniorerna?  SPF Seniorerna är en politiskt och religiöst obunden medlemsorganisation för personer berättigade.
Ny layout på distrikts- och föreningshemsidorna och ny funktionalitet i webbtool.
Föreningar-medlemmar- verksamhet Ledarkursen 2011.
Förnyelse-förändring! Beslut på kongressen 2011 Förbundet avsätter 2 miljoner kr varje år Stimulansmedel för utveckling, förändring och förnyelse.
Forskningsprojekt FRÅN EKONOMIDAGEN Riksrevisionsverkets kritik RRV har rapporterat brister i hanteringen år efter år till LU Brister i hur.
Kan man lära gamla hundar sitta och varför?
1 SLUTRAPPORT NULÄGESANALYS STYRGRUPP – Frågor och analys
Informationsstrategi
”Utveckling av frivilligarbetet inom sociala sektorn
SKYDDSNÄT BEHÖVS. BLI MEDLEM. Medlemsvärvning 2015.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Medlemsmodellen SPF 26 november Om Medlemsutveckling Vi jobbar med förhållningssätt, metoder och strategier för att öka er förmåga att rekrytera,
Powered by Aktuarieföreningens medlemsundersökning Juni 2014.
Styrelseutveckling i etapper Syfte: Utveckla och förnya styrelsearbetet i SPF Inspirera till utveckling av arbetsformerna Utveckla engagemanget och samarbetet.
Att krossa fördomar en attityd förändring Mål Att nå 50-talister och invandrare SPF Jönköping Centrum.
Eva-Christine Öhman – Utveckling och utbildning
Nytt IT-stöd för medlemsregister och hemsidor
NattklubbEventRestaurang. Informera och Marknadsför NattPasset.se NattPasset appen.
Klagomål på Helixgymnasiet Enligt 4 kap. 8§ Skollagen ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. På den.
Idéstuga – samla en grupp med både nya och gamla medlemmar och ta tillsammans fram förslag på nya aktiviteter.
REPET - ett projekt inom SPF-distriktet Blekinge Projektet fortsätter nu med fördjupning Ersättningen heter UTVECKLINGSGRUPP.
VARMT VÄLKOMMEN till utbildning i EPiServer 8
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Metodstöd för samtalsledare Ett projekt i syfte att implementera Nationell handlingsplan för klamydiaprevention Adlon Anna-ChuChu Schindele,
Hur gör jag när någon vill bli medlem? Om den nya medlemmen är med i annat förbund/a-kassa, börjar han/hon med att själv begära utträde hos det andra förbundet/a-
FÖRENINGEN FÖR MILJÖREVISORER ERBJUDER: Nätverk för utbyte av erfarenheter Vidareutbildning Påverkan på - utbildningar - utformning och tolkning av standarder.
1 Avsnitt 4: Leoklubbmedlemskap. 2 Potentiella nya leomedlemmar bör uppfylla följande kvalifikationer: Måste vara i rätt åldersgrupp för Alpha (12-18.
ARBETSGRUPP: MEDLEMSGRUPPEN Uppdragsbeskrivning Uppdaterad
Föreningsstöd - Kommunikationsstöd
RAPPORT OM MEDLEMSTAPP OM MEDLEMMAR SOM LÄMNAR SPF SENIORERNA OCH VAD SOM KRÄVS FÖR ATT VINNA TILLBAKA DEM WEBBUNDERSÖKNING , SEPTEMBER
Kriminalvårdens friskvårdskampanj
U01 Introduktion till MiRiaM aug 2017 V3
Riksförbundet Attention
Medlemsansökan Västra Blekinge Förening
”Valberednings- seminarium”
Checklista - Inträden Checklista - Utträden Checklista - Övrigt
Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book
FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR VÄRVNING.
U Mini- Introduktion till MiRiaM
FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR VÄRVNING.
Förbättra klubbkvalitet
Presentationens avskrift:

Projekt: Distrikt Värmland Övergripande mål Öka intresset hos 40-talister att bli medlemmar i SPF Hitta och identifiera verktygen för en kostnadseffektiv medlemsrekrytering av 40-talister

Projekt ’Yttre argument’ Bakgrund Svårt att intressera 40-talister för medlemskap Genomförande Brev med betoning på yttre argument Brev Slutsatser 65-åringar ’köpte’ argumenten Ca. 10% av utskicken resulterade i medlemskap mot tidigare ca. 1-2 % Dyrbar metod – förbundet upphör med utskicken

Projekt ’Yttre argument -68’ Bakgrund 68-åringar har kommit in i pensionärsrollen och mera motiverade till medlemskap!? Genomförande Veteranen + Brev med betoning på yttre argument Uppföljning med telefonsamtal Slutsatser 68-åringar är lika motiverade till medlemskap som 65-åringar då det gäller yttre argument Veteranen i kombination med yttre argument resulterar i bra värvning av medlemmar Alldeles för Dyrt 2800:- / 100 utskick

Projekt ’65 Veteranen’ Bakgrund Reducera värvningskostnaderna genom att bara skicka Veteranen till de som efterfrågar! Genomförande BrevBrev med erbjudande och svarstalong att bli ”Intressemedlem” Slutsatser Kostnad för brev, kuvert, porto och returporto 900:- / 100 utskick En mycket lönsam värvningsmetod!!

Förslag till långsiktig modell 1/2 Förbundet skickar centralt ut brev i föreningarnas namn med erbjudande om Veteranen Föreningarna meddelar kontaktuppgifter Distrikten köper Porto Betalt abonnemang hos Posten som meddelas förbundet Distrikten skickar svarstalongen vidare till föreningen som registrerar intressemedlem och skickar bekräftelsebrev med föreningsinfo och inbetalningskortbekräftelsebrev

Förslag till långsiktig modell 2/2 Kalkyl över medlemsinvestering på riksnivå Kostnad Förbundets utskick med Veteran erbjudande 100’ 65-åringar á 8:-800’:- Intäkt 10% nya medlemmar 10’ årsavgifter á 130:-1.300’:-

Projekt: Distrikt Värmland Erfarenheter och förslag Vi anser oss ha funnit en kostnadseffektiv metod för att värva 40-talister Vi fokuserar på dem som är intresserade av oss! Ett genomförande i hela förbundet skulle säkerställa kongressens 2% mål!

Slutkommentar Distrikt Värmland vill att förbundet ’serverar’ våra föreningar med intresserade potentiella medlemmar inkl. personnummer och adress för en effektiv och stimulerande värvning av 40-talister Vi önskar alla lycka till!!!!