Management Support Partners 1 Styrkor SvagheterHot Möjligheter SWOT.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Heart to Change – att leda förändringsarbete
Advertisements

Kanske är ni goda vänner i ett år,
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Statistikmodulen Omicron Syntax Data AB Framåt.
Swot - analys.
Metodstöd.
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
TRYGG LARMMOTTAGNING.
Intervju inför ViV-projektet.
Individuellt utvecklingssamtal - mall
Tips o råd till din egen golf. Du har kunskapen…..
EKVATIONSMASKINEN.
Klok filosofi … ?.
14. Avsluta projekt.
Klok filosofi.
Vägen till lycka…..
Konferens och evenemang
Affärsidé - företagets vägvisare
Intressenter OL108A.
20/11/ Hur går vi vidare? Integrerat Mångfald i våra värderingar Integrerat Mångfald i vårt PGT-arbete.
Hur svårt kan det vara? Ylva Mannervik
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Ibland finns det gånger då man nog önskar att man inte blev fotograferad… ☻
Nolltolerans Haga/Katrinelund. Haga Tittade på Hagas egen trygghetsenkät (görs två ggr/år) där det gick att utläsa att eleverna vet vem de ska vända sig.
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Var har vi vår trygghet och tillit? Jesaja 30:
Lönesamtalet.
Kanske är vi goda vänner i ett år...
INTEGRATION Som nykomlingens vän och stöd Integrationscykeln.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
LIFT MÅL LIFT Ett utvecklingsprogram för deltagaren och deltagarens företag.
Anställningsintervjun
Bara Bra Möten Ekot Surahammar
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
LIFT: Den egna planen DEN EGNA PLANEN Ett av målen med LIFT, och din slutredovisning.
Vad krävs för att nå målen i RUS? Projekt som arbetsform i förändringsarbete Workshop 10 april.
Självvärdering.
Aktier och aktiesparande
Kap 10 Marknad för turism •
AU-matrisen Utbud Marknad Penetration
Idrott och hälsa 1.
0 1 Anställningsintervju Ett möte mellan den arbetssökande och arbetsgivaren!
Eget arbete mellan workshop 1 och 2 Kristina Stener.
Vad står vi inför i hälso- och sjukvården? Förändringar på kort och lång sikt.
Sid 1/steg 3 Hej och välkommen! BeST-metoden – vad handlar den om? Berätta för din granne. Praktiska detaljer: Tider. Kaffe/lunch? Mobiler avstängda.
glädje-trygghet-kamratskap-nyfikenhet
KOLL PÅ JOBBET. PVF UTBILDNING Utbildningskontrakt öppnar vägen för ett yrkesbevis Yrkesexamen timmar 600 timmar bonus när du klarat yrkesexamen!
Nationell plattform för förbättringskunskap & Sommardialog
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Kapitel 5 Vad en hälsopedagog bör kunna
Konflikthantering på arbetsplatsen. Konflikt Önskemål man inte vill släppa + Blockering av annan = Frustration Agerande.
Formativ undervisning – träff 1. Tankar om att vara förstelärare  Hedrande att få detta uppdrag  Mycket att leva upp till.  Dubbla roller – både kollega.
Birgitta Laurent. Så får små företag chansen Exempel på hur Nacka, Nynäshamn, Tyresö och Värmdö försöker underlätta för små företag -Företagarseminarium/Informationsmöte/Företagsmässa.
Management Support Consultants 1 Dilemma eller möjlighet? Ledningsgruppen.
LTUs SWOT Mats Westerberg Centrum för entreprenöriellt lärande
Vad vet ni om Vård och Omsorgscollege?
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
V I S I O N Bättre, Starkare och Roligare Sigtuna IF Fotboll
SWOT-analys av affärsområde grundskola
Mats Embertsén Reell kompetens hur går vi vidare.
Arenabolaget i Linköping AB
SPUR 2015 Skånevård Kryh Ide Förberedelse Genomförande Rapport
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
(Företagsnamn) SWOT-analys
”Om vi inte vet vart vi ska spelar det ingen roll vilken väg vi tar”
Uppgifter inför samskapande dialog
Presentationens avskrift:

Management Support Partners 1 Styrkor SvagheterHot Möjligheter SWOT

Management Support Partners 2 Gör en SWOT på utfallet! 12 SWOT analys StyrkorSvagheter Möjligheter Hot Syftar till att nå en ny strategisk position Position 1 Position 2

Management Support Partners 3 Ambitionsnivån? Sätts av Skuggstyrelsen! Kärnkompetensen är den plattform resten av planen skall bygga på. Det viktigaste i starten av processen är att: –Våga måla upp scenarios som ”sprider” –Våga ifrågasätta det trygga och invanda –Att våga släppa tanken fri kostar inte företaget några pengar i detta läge –Att våga släppa tanken fri kan ställa dig själv och din roll i fokus, men det får du faktiskt ta! Kom ihåg att förr eller senare måste du ta den här dialogen med dina medarbetare. Ta chansen att förbereda dig redan nu!...