Arena: Kanalstrategier

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Köp från eget bolag Upphandlingsstödsdagen 8 november 2013.
Advertisements

Checklista för jurister
NEA E-legitimation för företrädare för juridisk person 9 november 2009.
Restauranger och service Våren 2005 T SHR: Leif Holmström Temo: Arne Modig, David Ahlin Datum:
Välkommen till Roslagen! Här finner du oss som en viktig part i samhällets och näringslivets utveckling! ROSLAGEN
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
Canal digital - Målgruppskartläggning TV-TITTANDE HOS BarnfamiljER
1.
Näringsdepartementet Funkas Tillgänglighetsdagar Maria Häll Kansliråd, Enheten för IT-politik april 2010.
Insamling med betalnummer Roberth Nilsson 2 september 2013.
Telia Header: Relation Internal/Identier/File name
- vidareutveckla metoder för jämställdhetsintegrering, - skapa forum för erfarenhetsutbyte om jämställdhetsintegrering, - informera.
Barnkonventionen Rätt att utvecklas som person
Digitalisering i Sverige Nordiska konferensen 10-12/6 2008
Lokala teknikmiljöer Utredning GEM-0001-A NUAK Jenny H Svensson, Projektledare.
Mistat.se Kira Berg .se  1,5 miljoner svenskar står utanför internet. Hjälp oss minska klyftan med fram till  Upprop,
MOM - HUR DU FÅR FULL KONTROLL MED PROAKTIV ÖVERVAKNING Nicklas Axelsson Konsult Qbranch.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
1 ICT och hållbarhet del 3 Maria Noring Miljöstrategisk analys, fms Centre for Sustainable communications KTH Digital närservice i Vilhelmina november.
Resultatredovisning Systematiskt arbetsmiljöarbete.
Stora additionstabellen
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
Compare Karlstad Competence Area Karlstad
1.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Myndighetsbibliotek i Sverige Förutsättningar, problem, utmaningar
Bo Dahlbom 1 Samhället är alltid öppet.
Styrning Mina meddelanden
Barnkonventionen Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen.
FRAMTIDA HAVSNIVÅER I NYNÄSHAMNS KOMMUN?
Lära Använda Testa 1 september 2013 – 31 augusti 2014 Offentliga tjänster - Lokalt - Regionalt - Nationellt Internetfonden – Regionförbundet Kalmar län.
© Synovate Ungas attityder till rökning
Folkbibliotek och e-böcker i KB:s uppdrag
1 Bakgrund & Genomförande MÅLGRUPP Män och kvinnor år, dvs ca 7 miljoner Riksrepresentativt urval från Novus Sverigepanel som är slumpmässigt rekryterad.
RIB Karta Ny medlem i RIB-familjen!.
Lantmäteriets informationsförsäljning
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
Anna Wilhelmsson – Informationsstrateg Stadsbyggnadsförvaltningen Eskilstuna kommun Bakgrund Fil kand Kommunikationsvetenskap Informationsassistent Information.
& Läget på vägarna Mobila tjänster -en ny kanal. Mobila tjänster -Området växer – många aktörer -Förhållningssätt – egen regi eller inte -Endast ny kanal,
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Ramavtalen Informationsförsörjning 2005
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
M i n i s t r y o f I n d u s t r y, E m p l o y m e n t a n d C o m m u n i c a t i o n s S t o c k h o l m, S w e d e n Den svenska IT-politiken Sofia.
UMEÅ UNIVERSITET ~ SVERIGES LANTBRUKSUNIVERSITET I UMEÅ ~ VASA UNIVERSITET ~ ÅBO AKADEMI I VASA ~ SVENSKA HANDELSHÖGSKOLAN I VASA ~ VASA YRKESHÖGSKOLA.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Västra Innerstaden ANITA OHLSSON Demenssjuksköterska
Lantmäteriet, Informationsförsörjning Geodesi, Stefan Öberg Varför inte fix? Tips & Trix Projektavslutande användarseminarium Position Mitt Teknikdalen.
Volymavtal för programvaror Presentation vid seminarium 28 april 2005
Sambruk – styrelsemöte 23 oktober Projektrapportering Sambruks styrelse 2 juni 2008 Förnyad ansökan om ekonomiskt bistånd  VINNOVA-medel 3.4 milj.
Offentlig sektors ramavtal för ärendehanteringssystem
1 Arena – Medborgarnytta genom intern effektivisering 27 oktober 2006 Förutsättningar för framgångsrik utveckling av e-förvaltning Vivian Vimarlund,
NEA Seminarium 7 december 2004
Forskarskolan “Management och IT” Presentation för Samhällsvetenskapliga fakultetsnämnden 3 oktober 2002 av Lars Engwall.
Avropsprocessen, del 1 Maria Gil, Enheten för IT-upphandling.
Vervas finansieringsprogram för e-id Anna Lundbergh November 2006.
Avropsprocessen, del 2 Jan Lundh, Enheten för IT-upphandling.
Samverkansforum för statliga byggherrar och förvaltare.
Statskontoret  Statlig inköpssamordning  Christer Magnusson  Box 2280  Stockholm  Tel. 08 – 
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 2 september 2013.
Linnéuniversitetet Om Länsbibliotek Sydost Två län: Blekinge och Kronoberg 13 kommuner Finansieras av Region Blekinge och Landstinget Kronoberg.
Daniel Andersson Maria Ekendahl. Alla bibliotek kan bidra efter förmåga Ett bibliotek kan visa upp mycket mer än det själv producerar genom samverkan.
Erfarenheter från samstyrning Ewa Carlsson 1 juni 2015 Offentliga Rummet i Visby.
Finland, Sverige, Danmark, Norge och Island
Digital plattform Delaktig kommunikation
Miljömålsrådet och länsstyrelserna
90-sekunders-passet.
Intraservice Införandet av Office 365 -Den Digitala Arbetsplatsen Anders Nilsson IT-Chef.
Svenskt Näringsliv om elnätsreglering
Regelförbättring/regelförenkling
Presentationens avskrift:

Arena: Kanalstrategier Anna Lundbergh

Förstudien: Begreppet kanalstrategi Kundfokus - kanalerna inte tyngdpunkten. Helhetssyn - ett systematiskt sätt att arbeta med kundorienterad tjänsteutveckling. Strategiskt – anger en färdriktning. Karta OCH kompass

Förstudien: 11 intervjuade myndigheter Bolagsverket Centrala Studiestödsnämnden Konsumentverket Lantmäteriet Livsmedelsverket Vägverket Länsstyrelsen (samordningsfunktion) Premiepensionsmyndigheten Skatteverket SMHI Valmyndigheten 3400 nedladdningar av förstudien första månaden.

Accenture: Leadership in Customer Service I Accentures studie är det endast Brasilien, Tyskland och Sydafrika som får sämre resultat på flerkanalområdet. Våren 2005

Dagens program Om Verva Jenny Birkestad, enhetschef Utvecklingsstöd IT-stöd för medborgarkontakt i dagens och framtidens e-Society Sture Hägglund, Linköpings Universitet Paus Vägverkets kanalstrategi, sms-tjänster och hur de bidrar till kundnytta och samhällsnytta Maria Inghamn, Vägverket

När du ska ta kontakt med det offentliga – vilken form tänker du först på? 43 % telefon 34 % Internet/ e-post 18 % personligen 3 % brev 1 % vet ej Den digitale task force, Danmark, 2005 (2.233 intervjupersoner)

Vidare Förstudie om kanalstrategier, Statskontoret 2005:17 Finns på www.verva.se Accenture Leadership in Customer Services Ny rapport april 200

Tack! Anna Lundbergh anna.lundbergh@verva.se Tel (mobil): 08-550 557 60 www.verva.se