Hur skapa effektiva kampanjer? © 2006 Microsoft Corporation and Capgemini U.S. LLC 1.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ncg | sweden om | navigator beslutstödsportalen Oskar Kristiansen
Advertisements

Varför är det viktigt att mäta?
Samhällsekonomi 2.
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
UNDER THE HOOD – AGS JULESEMINAR 2013 Din produktutvecklingspartner.
Unga jobb Swedbank och Sparbankerna.
Affärsmässigt drivna IT-satsningar i småföretag - en potential för fler nya jobb T Stockholms Handelskammare Microsoft Synovate Temo: David Ahlin.
Skapa ideala kundprofiler
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Serverkampanj för mellanmarknaden – genom partnerpresentation: Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Hasta la Vista Vinn en äventyrsresa med Microsoft till Spanien.
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
Sellmasters affärsidé
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Projektbeskrivning för Affärschansprojekt VILNIUS 2007.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Mamut Business Software 9.0 Nyheter & Försäljningsargument
Block 4: Att driva företag
Agenda Introduktion Vad ingår i Office System? Förbättrad hantering av e-post, kontakter och kalenderinformation Exchange 2003 Outlook 2003 Windows Mobile.
Unified Communications – realtidskommunikation och webbkonferens
Mars 2005, bild 1 Vad är på G i LDC? Johnny Nilsson NETinfo 30/ Lunds universitets egen IT-leverantör.
Penningskarusellen ”Kunderna betalar med pengar för att få ett behov uppfyllt. Och företaget får pengar för att kunna betala sina utgifter. Både parter.
Välkommen till Vinn fler affärer. 2 Dagens agenda People Ready SäljproduktivitetDemoServicetillgänglighetDemoPausIbitecOfficesystem.
Microsoft Dynamics CRM 3.0
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partner som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
Våra kunders behov Behov
Välkommen till Vinn fler affärer
Marknadsföring -Möjlighet till samaktiviteter
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Business Reflex AB “Marketing som strategiskt verktyg för att driva affärsinnovation”
Affärsidé - företagets vägvisare
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Sandwich låglaktos Vår nya målgrupp. Du lär dig av chefen Sälj mycket. Bearbeta befintliga kunder. Öka yta. Vi är bäst. Och sådan saker.
Välkommen till Microsoft Partner Tour 2008 Ann-Charlotte Båth, Microsoft Partner Program.
Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
“De nya affa ̈ rsrelationerna – fra ̊ n produkt- till funktionserbjudanden” Artikel skriven av Staffan Brege, Daniel Kindstro ̈ m och Per-Olof Brehmer.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Bygg strukturen Skapa en kunddatabas på företagsnivå
Föräldrasmart Föräldrasmarta ® Företag – vad, varför, hur? Tiina Bruno, Föräldrasmart Sverige AB.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT. EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG.
De nya affärsrelationerna
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partners som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
Ger Växelverkan Vetenskapen Värde?
Kunden Kotler: “It is no longer enough to satisfy customers. You must delight them.”
Redo för en ny dag. Tänk om det fanns affärssystem som var lika enkla att använda som Office?!
28% av alla CRM-projekt går aldrig “ live” I en ERP implementation används inte 46% av de inköpta licenserna. 60% av kostnaden för implementation läggs.
Gaming.com For all your gaming needs.. Idén bakom Gaming.com är att samla allt en gamer behöver under samma tak. I webbshopen skulle det säljas allting.
Moderna affärssystem - Systemutvecklarens roll -
Ekonomi och användbarhet? Finns det något samband ? Vivian Vimarlund.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY.
DE NYA AFFÄRSRELATIONERNA – FRÅN PRODUKT- TILL FUNKTIONSERBJUDANDEN Av Staffan Brege Daniel Kindström Per-Olof Brehmer Grupp 9 Pernilla Johansson Anna.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
Allmänt Peter Bloom e-post tfn Bidrag kan beviljas till företag, oavsett företagsform, som bedriver verksamhet på.
Lokala IT-lösningar - på global grund
Ett kontrakt har sitt pris
Seminarium Affärsidé & Budget
Relationsmarknadsföring med kunden i fokus
Läs mer om det Microsoft Nyheter i SharePoint
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Kommunikationsprocesser
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Info intranät Marknad Affärs modeller mot kund Hur man säljer in besöket? Hur demar man på besöket? Split Utvägen FF abonnemang Offertmall E-learning FAQ.
LookWho’sClicking® MindFireInc® Marketing’s Missing Link.
Presentationens avskrift:

Hur skapa effektiva kampanjer? © 2006 Microsoft Corporation and Capgemini U.S. LLC 1

Allianser och undersökningar Skapa allianser med branchförbund eller andra spelare beroende på målgrupp Gör en undersökning tillsammans Skapa PR! Använd resultaten i marknadsföringen Hitta kundreferenser Sökordsannonsering

Marknadschefernas IT mognad Varannan tydliggör inte resultatet av kampanjerna 8 av 10 kan inte se hur många leads som skapats 6 av 10 har inte tillräckligt med underlag för att veta vad som är mest lönsamt för det egna företaget att satsa på.

Samarbete… Mail populäraste applikationen! 25% lägger mer än 4 timmar per dag på mail Man ägnar mycket tid åt att hitta information i mail Behöver stöd för att tala med IT chefen!

Hur koppla ihop säljet? Se IT för Marknadschefer eller IT för tillväxt Boka möten med kunder via DM/TM med ett erbjudande värt pengar! Erbjud en ”Effektivitetsanalys” = kundbesök = löfte om återkoppling = Nöjda kunder = Långsiktig kontakt = Nya kontaktytor mot beslutsfattare

Mät! Subsidiary GoalsMarketing Objectives Win CustomersCreating Awareness and Changing Perceptions Driving Deployment Drive SatisfactionBuilding Communities and Relationships Grow the BusinessGenerating Leads Optimizing Opportunities Build CapabilitiesReadying Partners Enabling Infrastructure & Customer Data Marketing Readiness & Talent

Mät alla delmoment - inte bara ROI för hela projektet

Build Customer Connection en marknadskampanj kring samarbete och kundrelationer Susanne Erkenmark MidMarket Marketing Manager

Kundernas utmaningar Försäljning Dålig kontroll av ”pipeline” Improduktiva säljare pga dåligt underhållen kundinformation Samarbete över geografier och företag kring tex offerter Insyn i CRM data Marknadsföring Dålig kontroll av ROMI – Return of Marketing Investment Marknads- och säljaktiviteter inte synkade Svårt att kommunicera med tex partners för att sprida kampanjer Services Dålig respons till kunder pga otillräcklig kundinformation Svårt att lokalisera expertis internt Dåliga verktyg för att analysera vilka kunder som är lönsamma Mobil Servicepersonal saknar åtkomst till kunddata etc.

4 ”Jag behöver få bättre insikt i våra pipelineresultat så att jag kan fokusera på de affärer där jag behöver vara inblandad, men jag har inte råd att tappa kontakten med andra anställda eller med pågående aktiviteter.” Vice VD, Försäljning ”Jag behöver lösa kundproblem fortare än någonsin genom att se till att mina anställda direkt kan hitta kundinformation och samarbeta oavsett var de befinner sig.” Chef, Kundtjänst ”Jag behöver få fram rätt kundinformation så att jag kan arbeta närmare mina partners för att avsluta olika affärer.” Säljare ”Jag måste se till att vi introducerar nya produkter och tjänster genom kampanjer som gör det möjligt för våra fält- och kanalpartners att arbeta tätt tillsammans.” Administrativ chef, Marknadsföring Kundtjänstpersonal ”Jag behöver ha bättre tillgång till mer information och enkelt kunna dela med mig av den både inom och utom företaget. Hur nöjda kunderna är beror mer och mer på hur nära vi kan arbeta med våra leverantörer och partners.” ”Jag måste upprätthålla en lönsam tillväxt genom att se till att vi behåller våra nuvarande kunder samtidigt som vi får nya och öppnar upp nya marknader.” VD Perspektiv på kundrelationer Vad vi hört kunderna säga:

6 Det är 6 gånger troligare att en ”mycket nöjd” kund gör ytterligare ett inköp än en kund som bara är ”nöjd”. Konsekvenser för affärerna Kundrelationernas inverkan Företag som lyckas behålla ytterligare 5% av kunderna ökar vanligtvis lönsamheten med 25% Att skaffa nya kunder är mellan 4 och 10 gånger dyrare än att behålla befintliga kunder 90% av kunderna säger att personligt anpassad service skulle påverka deras vilja att köpa igen positivt Källor i appendix

5 Utmaningar för företag Nya utmaningar för att hantera kundrelationer Behovet av kontakt när som helst, var som helst Kunderna förväntar sig att vi har stor insikt i deras behov Behovet av att snabbt åtgärda problem Globaliseringen ökar hastigheten på marknaderna Affärspartners skapar kundens upplevelse Anställda och team blir mer och mer utspridda Öka komplexitet i externt och internt samarbetet Global marknad Ökade förväntningar från kunderna Konkurrens tryck Företag skiljer sig åt genom kundupplevelsen Det är en utmaning att identifiera den kund som har det högsta värdet CRM-programmen ger inte det som man hade väntat sig av dem Konkurrensen ser hela tiden annorlunda ut

Budskap Lansera nya produkter eller services Hur hitta rätt kunder och öka ROMI? Hur arbeta tillsammans i projekt med leverantörer, partners och sälj Vinn nya affärer Öka säljproduktiviteten genom kundinsikt Arbeta globalt! Leverera bra service Förbättra kundlojaliteten Minska tid och kostnader för att lösa kunders problem

Målgrupper RollerMarknadscheferSäljcheferKundservicecheferVertikaler Tillverkande industri Bank & Finans Offentlig sektor Service

Lösningsområden Microsoft Office Enterprise 2007 Microsoft Office SharePoint Server 2007 Microsoft Exchange Server 2007 Microsoft Office Communication Server 2007 Microsoft Dynamics CRM 3.0 inkl mobil CRM Microsoft Mobile 6.0 Microsoft Windows Rights Management Services

?