POWERSALES AFFÄRSELEMENT.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
 Webpanel med 1600 svarande  Svarsfrekvevens om 57%  Riksrepresentativt urval  år.
Advertisements

Sätt snurr på framtidens idéer •Energy Spin-Off Contest är tävlingen som söker framtidens idéer för energieffektiva och mer uthålliga energilösningar.
E-Build™ Contact Förstudie om en branschgemensam företagsportal 6 december 2013.
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
E N DEL AV VÅRT SAMHÄLLSENGAGEMANG. SAMHÄLLSENGAGEMANG OCH HÅLLBARHET  CSR - Självklarhet och en konkurrensfördel  Bra sätt att sprida vårt goda namn.
Personalaktuellts Lönedag 2012 Marianne Carell FörsäkringsGirot
Information om sjukkostnadsavdragets betydelse Jouko Kinnunen
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Skapa ideala kundprofiler
GRÖNA SIDAN UPP, TRÄFF , Kjell Persson.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
ny dag redo för en Business Value Launch /3/2017 8:37 PM 1
Hur gick FN-granskningen?
Förra måndagen gick vi igenom:
Reflektion över försäljningsseminarium
Vad kostar resan? Det är svårare att sätta priset på en resa idag för det finns fler aktörer och många olika faktorer som spelar in.
Jobs and Society uppföljning 2007 Hur går det för kunderna? Ansvarig undersökare på Synovate Temo: Arne Modig Beställare på Svenska Jobs and Society:Harry.
MICROSOFT BUSINESS ACADEMY Konsten att ”leverera…” GREAT communications nordic AB Stefan Pihl
Marknadsföring -Möjlighet till samaktiviteter
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Jag valde Göteborg för att jag tycker det är roligt där.
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Hur går snacket och vem får pengarna? – Genus och tillgång till offentlig finansiering Jeaneth Johansson, Docent & Malin Malmstrom, EkDr.
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Sandwich låglaktos Vår nya målgrupp. Du lär dig av chefen Sälj mycket. Bearbeta befintliga kunder. Öka yta. Vi är bäst. Och sådan saker.
(Företag LOGGA) Ett steg in i framtiden (Kundens Logga)
1:a Möte Offert process Avsluts process
marknadsförarens verktygslåda
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Generell titel. Bakgrund - privata FoU investeringar.
Att hitta sina kunder och lära känna dem
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
WORKSHEETS ERBJUDANDEN. Gårdagens uppgifter! AFFÄRSMÅL.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
PRODUCT DEVEL PMENT VI UTVECKLAR PRODUKTEN. ETT STÖRRE VÄRDE PRODUKT SKAPANDE MILJÖINNOVATION SOCIALT UTBILDNINGPENGARPRODUKTER.
WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT. EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG.
custice . fakta . presentation
LIFT MÅL LIFT Ett utvecklingsprogram för deltagaren och deltagarens företag.
Intressententmodellen.
Noggrant kvalitetsarbete tack vare rätt kompetens! Morgan Persson.
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Vad krävs för att nå målen i RUS? Projekt som arbetsform i förändringsarbete Workshop 10 april.
Matcha transaktioner automatiskt Adra Match, automatiserad kontoavstämning Scalabruk April 2010 Niklas Ferm.
Christoffers Clothing Company
Kapitel 15 Budgeten.
Överenskommelse mellan Regeringen och SKL Prioriterade grupper Barn och unga år som har, eller riskerar att utveckla, psykisk ohälsa Personer.
Föreläsning 4 Distribution Produktion Materialförsörjnig Cyklett
Livsmedelskontrollen – det här tittar vi på Jenny Johansson Livsmedelsinspektör.
Hogia storsatsar på kassa- och butikssystem. Hogia Kassa Bas – för små företag Enkelt, lättanvänt och logiskt kassasystem för små och medelstora företag,
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Varje år slängs tusentals ton mat i Sverige.
KEY ACCOUNT MANAGEMENT HENRIK MANNERSTRÅLE DE 5 VIKTIGASTE PROBLEMEN FÖR KUNDEN KEY ACCOUNT MANAGERN. 1. BRIST PÅ STRUKTUR 2. BRIST PÅ KONTAKTSTRATEGIER.
EN DEL AV VÅRT SAMHÄLLSENGAGEMANG
Vad säger bilden oss egentligen!?
Delprojekt 1:1- Projektbidrag via länsstyrelserna 50 mkr för 2007 Länsstyrelserna - ansökningar och beslut Projekt inom affärsutveckling och.
Sid 1/steg 3 Hej och välkommen! BeST-metoden – vad handlar den om? Berätta för din granne. Praktiska detaljer: Tider. Kaffe/lunch? Mobiler avstängda.
NattklubbEventRestaurang. Annonsera hos NattPasset NattPasset.se NattPasset appen.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Ann Carlsson, vd Apoteket AB
Processer och verktyg för effektivisering av spårbarhet av livsmedel.
Sara Grün, VD och Elisabeth Hjelm, Resebyråchef
Intressententmodellen.
Marknad, målgrupp och mål
Nu bygger vi nya KomIn..
Utbildningsmodul Erbjudande - PITCH
Info intranät Marknad Affärs modeller mot kund Hur man säljer in besöket? Hur demar man på besöket? Split Utvägen FF abonnemang Offertmall E-learning FAQ.
Win-win när sociala företag gör affärer med andra företag Mona hallström hjorth 21 februari
Presentationens avskrift:

POWERSALES AFFÄRSELEMENT

FYLL I DELARNA OCH GÅ TILLBAKA SENARE FÖR UPPDATERING AFFÄRSMÅL FYLL I DELARNA OCH GÅ TILLBAKA SENARE FÖR UPPDATERING AFFÄRSMÅL 100’, KINGS OF KAM, BOK AFFÄRSMODELL WORKSHOPS, ONLINE MÅLGRUPP FUNKTION, TITEL SÄLJARE, KAM, VD, SÄLJCHEF 5 VIKTIGASTE PROBLEMEN STRUKTUR KONTAKTSTRATEGI PROJEKTLEDNING INTERNSAMARBETE FÖRETAGSLEDNINGEN MÅLGRUPP DEMOGRAFI SÄLJARE, FAMILJ, 27-45 ÅR USP’S RESULTAT MED EN ENKEL MODELL OCH EFFEKTIVA VERKTYG PLAN FÖR ERBJUDANDET JA PLAN FÖR PRODUKTEN PLAN FÖR MARKNADSFÖRING

VEM ÄR KUNDEN EGENTLIGEN DEMOGRAFI VEM ÄR KUNDEN EGENTLIGEN VEM ÄR KUNDEN EGENTLIGEN 27-45 ÅR MAN OCH KVINNA BLANDAT 25`+ FAMILJ SÄLJARE, KAM, FÖRSÄLJNINGSCHEF, VD ALLA INITIALT SVERIGE STAD

5 PROBLEM 1. BRIST PÅ STRUKTUR 2. BRIST PÅ KONTAKTSTRATEGIER 5 PROBLEM; BRAINSTORMA 5 VIKTIGASTE PROBLEMEN FÖR KUNDEN. 1. BRIST PÅ STRUKTUR 2. BRIST PÅ KONTAKTSTRATEGIER 3. BRIST PÅ PROJEKTLEDNING 4. OFÖRSTÅENDE ORGANISATION 5. FÖRETAGSLEDNINGEN

TA FRAM DATA OM FÖRETAGET OCH BRANSHEN KUNSKAP OM VÅRT FÖRETAG SAMT BRANSCHEN ÄR VÄSENTLIGT. VÅRT FÖRTAG BRANSCHEN OMSÄTTNING 100.000:- 5.000.000:- TILLVÄXT ÖKANDE STABIL AFFÄRSMODELLER WORKSHOP, ONLINE KURSER INTERNET ONLINE MARKETING LÅG ANNAT

HUR KAN DU YTTNYTTJA FÖRETAGET TILLGÅNGAR? TILLGÅNGAR; BRAINSTORMA VIKTIGASTE TILLGÅNGARNA. 1. FINNS HUVUDSTRATEGI BOK, PR, LANSERING 2. TIDIGARE AFFÄRSPLAN JA, BAS 3. FÖRETAGETS STYRKOR KUNSKAPER 4. FÖRETAGETS SVAGHETER OKÄNDA 5. VILKA FAKTORER KOMMER ATT VARA KRITISKA LANSERINGAR

AKTIVITETSLISTA Aktivitetslista Status Prioritet Välj Datum Ansvar Kommentar  SURVEY  HÖG   Q1   HM  KUNDBESÖK Q1+   ALLA

TACKAR