129.03.20151. 2 2 Våra drivkrafter Åldrande och aktivare befolkning Livsstils- relaterade problem Ökat intresse och ansvar för hälsa och välbefinnande.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Axis AB Välkomna till ordinarie bolagsstämma 23/
Advertisements

SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Gemensamt fokus SamhälleAkademi Utbildning Företag Källa: Tage Dolk.
• VD kommentar • Finansiell information • Verksamhet och marknad • Framtiden • Frågor- och svar 2 Agenda.
Claes Ruthberg, vd Presentation den 2 maj 2011 Välkommen till eWorks årsstämma 2011.
AXIS Communications - a world of intelligent networks Bolagsstämma 2002.
Q1 Rapport 2010 Stockholm Jan Bengtsson VD Uniflex.
En hälsosam teknikkonsult med stark tillväxt
Fastighets AB Balder (publ) hälsar aktieägarna välkomna till årsstämma onsdagen den 7 maj 2014.
Q4 Rapport 2013 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Välkommen till Bevola Bevola har marknadens bredaste produktplattform för påbyggnad av lastbilar, släp och trailers. Våra lösningar skapas genom egna produkter,
Swedol – en marknadsledande yrkeshandelskedja
LRF Kött Mål och strategier med sikte på 2020
Q1 Rapport 2014 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Q3 Rapport 2013 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
GETINGE En växande medicinteknisk koncern med fokus på heltäckande lösningar för infektionsbekämpning och vård av äldre och rörelsehindrade KunderAkutsjukvård.
Logistics platforms for improved strategic flexibility
Q2 Rapport 2014 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Kap 6: Marknadsstrategier
Västra Götaland.
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Capona presentation.
Analytikerpresentation Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Hur samarbeta med journalister? Kommunikationschef Päivi Musakka Högsta förvaltningsdomstolen Vasa
Assisterad befruktning 2012–2013 Anna Heino & Mika Gissler.
Renodlad beställare Ett energieffektivt transportsystem Väl fungerande resor och transporter i storstadsregionerna Effektiva transportkedjor.
1 Expansion och stark tillväxt WBM AB Nils Vinberg 13 september 2006.
Årsstämma 2007 Catena Årsstämma Ett år som självständigt bolag.
08/04/ /04/2017 KONECRANES VILL GÖRA INDUSTRIN SÄKER Vi vet att 8 av 10 haverier med traverser eller telfrar går att undvika! Vi behöver inga.
Presentation Q Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Medicinsk teknik för en bättre livskvalitet och tillväxt Seminarium Björn-Erik Erlandsson
Kap 13: Marknadsföring i framtiden
Exempel på lyckat samarbete industri – akademi Ingemar Fredriksson Perimed AB IMT, LiU.
Välkommen till Studsviks bolagsstämma 2002.
V Ä R D E S K A P A N D E V Ä R D S K A P Presentation av.
Private and Confidential AllTele Presentation Mars 2008 Ola Norberg / VD.
Internmöte Finansieringslösning nådd Telenor blir huvudägare med 90 % av aktierna och rösterna. Utfors blir Telenor Business Solution plattform.
Q3-rapport 2009 Stockholm Jan Bengtsson VD Uniflex.
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Q2-rapport 2009 Stockholm Jan Bengtsson VD Uniflex.
- Kompetens inom kärnkraftsteknik och nukleärmedicin.
Q3 Rapport 2012 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Bokslutskommuniké 2012 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Simidrott för alla SSS Vision SSS verkar för simidrott och hälsa för alla genom att; Simidrott ska vara det självklara valet av idrott, där.
Perinatalstatistik − föderskor, förlossningar och nyfödda 2011 Eija Vuori Mika Gissler.
Specialiserad psykiatrisk sjukvård 2013 Juha Rainio och Tarja Räty Specialiserad psykiatrisk sjukvård Statistik rapport 2/2015.
Remium Kapitalmarknadsdag 27 maj 2009, Morgan Jallinder VD.
Q2 Rapport 2012 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Q1 Rapport 2012 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
DGC ONE AB (publ) Delårsrapport Q JANUARI – 31 MARS (jämfört med motsvarande period föregående år)  Nettoomsättning 64,6 mkr (56,9)  Tillväxt.
Q2 Rapport 2015 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Segmentering och one-to-one-marketing
JÖRGEN QWIST, VD DELÅRSRAPPORT Q
Q3 Rapport 2015 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Triton Thomas Hofvenstam Riskkapital i träindustrin.
Q4 Rapport 2015 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
CITYKLIMATET 2015 OKTOBER 2015 FASTIGHETSÄGARNA SYD.
Jollyroom Nordens största utbud till gravid, barn & baby 0-12 år.
Q1 Rapport 2016 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Nederman Kvartal 1, 2014 Sven Kristensson, CEO Stefan Fristedt, CFO.
Vilmale FINFO-dagen 2016.
Jan Bengtsson VD, Uniflex
Jan Bengtsson VD, Uniflex
Ann Carlsson, vd Apoteket AB
[Produktnamn] Marknadsplan
Standardisering i energibranschen Förutsätter ett innovativt företag att grundläggande standardisering är på plats då omvärlden digitaliseras med ökat.
Time People Group Aktieträff Laika 13 februari 2018
Jan Bengtsson VD, Uniflex
Christian Berner Tech Trade
Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker.
[Produktnamn] Marknadsplan
Win-win när sociala företag gör affärer med andra företag Mona hallström hjorth 21 februari
Presentationens avskrift:

2 2 Våra drivkrafter Åldrande och aktivare befolkning Livsstils- relaterade problem Ökat intresse och ansvar för hälsa och välbefinnande Ökande samhälls- kostnader för sjukvård

Midelfart Sonessons verksamheter i Norden - Sälj & Marknadsföringsenheter Stockholm: Friggs AB Malmö: Max Medica AB Malmö. Vitalas Oslo: Midelfart Sonesson AS Salo: MaxMedica Oy - Produktionsenheter Gällivare: Miwana Norrköping: Vitamex Malmö: Bioglan Odense: Australian Bodycare - Distributionsenheter Drammen: Centrallager för Midelfart Sonesson AS Malmö: HKC Egenvård AB

Midelfart Sonesson har en styrka i flerkanalsförsäljning Hälsofackhandeln Direktförsäljning Dagligvaruhandel Apotek

Starka varumärken – egna och uppdragsgivares

Fas1: Tillväxt via förvärv ( ) START FÖRVÄRV MAXMEDICA HKC EGENVÅRD ABC Omsättning i MSEK FÖRVÄRV MIDELFART 1659 FÖRVÄRV FRIGGS AVYTTRING NATURAPOTEKET FÖRVÄRV MIWANA LANSERING NATURDIET FÖRVÄRV VITAMEX 715 FÖRVÄRV BIOGLAN BIOTICS

Fas 2: Lönsamhet via Avstamp 2008 Avstamp 2008 IntegreraFokuseraExpandera Ny organisation Förstärkt ledarskap Strategisk plattform Styrsystem Koncernkontor Samarbete Prioriterade - varumärken - segment - kanaler Innovation Geografiskt Fokus på Norden Produkter till nya marknader

Strategi 1: Integrera

Integrera – det ligger värdekedjan KärnområdenProdukt- kunskap Försäljning & marknad Säljkanaler Kosttillskott & Naturläkemedel Hälsolivsmedel Förkylning Hygien Vitamex Friggs Miwana MidSon Norge / Bioglan Konsumenter Sverige Friggs Max Medica MidSon Norge MidSon Export HKC DVH (inkl SVH) Hälsofack Apotek Direkt (Vitalas)

Integrera – konkreta tilltag Ny ledning Ny organisationsmodell Samordning (inköp och logistik) Besparingsprogram

Strategi 2: Fokusera Kosttilskott & naturläkemedel FörkylningHälsolivsmedelHygien

Fokusera – konkreta tilltag Identifikation av fokusområden Varumärkesutveckling Innovationsprogram Aktivt delta i branschens omstrukturering / avreglering

Strategi 3: Expandera

Expandera – konkreta tilltag Midelfart Sonesson med Norden som bas Nordiska varumärken Försäljningsuppdrag Norden Selektiva exportsatsningar

Resultat första halvåret (Mkr) EBITDA (exkl. engångsposter) RörelseresultatResultat före skatt

Resultat andra kvartalet (Mkr) EBITDA (exkl. engångsposter) RörelseresultatResultat före skatt

Kommentarer första halvåret Resultatförbättring Friggs, Bioglan, Miwana och Max Medica uppvisar stark omsättnings- och resultattillväxt. Vändning i Norge Varumärken och innovation Förbättrad mix och ökad kostnadsmedvetenhet Organisationsfokus - Nya organisationsstruktur - Nya VDar i ett antal dotterbolag - Nytt huvudkontor

Nya lanseringar i första kvartalet 2008

Nya lanseringar i andra / tredje kvartalet 2008

Sammanfattning Midefart Sonesson går in i en ny fas Tre långsiktiga strategier - Integrera - Fokusera - Expandera Ett konkret åtgärdsprogram har initierats Förbättrad lönsamhet första halvåret