Lättanvänd mobil växellösning för det mindre företaget

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Inloggning Mobil Administration Finns på Ange ditt användarnamn och PIN-kod. Klicka på OK. Ett SMS skickas till din mobil.
Advertisements

Automatic Delivery Rewards
- En gemensam plattform för lärande för Katrineholms kommuns förskolor, grundskolor och gymnasieskolor.
Skapa ett video-CV på YouTube
Varför är det viktigt att mäta?
Microsoft® Lync™ 2010 Röst- och videoutbildning
Guide för användning av telefon
Via SMS så får du erbjudande om nya vikariepass, kan acceptera eller avböja dessa erbjudanden, eller blir direktbokade på pass. Förfrågningarna besvaras.
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Domarassistenten.com - en introduktion för domare
Mobila anknytningar med Springmobil
Syo PRAO ver. 3.0 Välkommen till presentationen av Syo PRAO Vi kommer att gå igenom de flesta funktionerna i Syo PRAO.
Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
En genomgång av spelet: Dubbelkrig-Grön
Personal-utnyttjande
Telenor Svarsservice Växel Telefonpassning.
E-post juni 2013.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Insamling med betalnummer Roberth Nilsson 2 september 2013.
Informationshantering
Barnkonventionen Rätt att utvecklas som person
1 Välkommen till dagens e-möte –Säkerställ ljud via Meeting > Audio Setup Wizard –Slå av din mikrofon –Stäng av din kamera –Använd funktionen ”Raise hand”
Mina vårdkontakter MVK är en formulärbaserad tjänst som kan användas för rutinärenden som av/ombokning av tid eller receptförnyelse eller som komplement.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Ring, ring – med vem ska vi slå en signal? Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC.
Intervju inför ViV-projektet.
Avgiftslista via Internet
Laterna Compact Booking Saknar du ett bra bokningssystem? Pröva det här! Lättanvänt Flexibelt Pålitligt.
Funktionen SA10-Grupper. Följande typer av grupper finns: - Grupp i kurs hör alltid ihop med en kurskod - Grupp i program hör alltid ihop med en programkod.
Detta är en presentation tänkt att användas som information till vårdpersonal där enheten planerat att starta med Mina vårdkontakter. Gör så här: 1. Skriv.
IT-kompetens Svenska & Engelska. IT-kompetens Svenska & Engelska.
Konfiguration Bredband och Router
Panasonic’s SIP Telefon KX-HGT100 HGT100 SIP Telephone Innehåll HGT100 SIP Telefon KX-HGT100 - Funktionsöversikt Display – Samtals ID – Samtals logg Vänt,
Riktlinjer för telefoni
Resultat av kvalitetsundersökning Äldreomsorg Linköpings kommun
VAD HÄNDER MED LOK-STÖDET? Från manuellt till digitalt Från nu och in i framtiden.
Kort presentation ny VIP2000 Ny telefonilösning
Paketerad lösning för upp till 40 användare
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
Medlemsregistrering SAFF har skapat en förenklad version på hur ni i föreningarna lägger upp era medlemmar. Har ni frågor ring Marika Holm på
Framtiden är här nu Brf Bolmen 2
Copyright © 2014 Datatal AB. All rights reserved. …telefonilösningen för dig som har fokus på hur det ” låter ” för dina kunder när du själv inte kan svara...
Vision Vi bygger Sveriges landslag i taxi. Vision Vi bygger Sveriges landslag i taxi.
PEPPOL – en infrastruktur för effektivare e-kommunikation.
KONFIDENTIELLT. Distribution endast till partners enligt sekretessavtal. Microsoft utfäster inga garantier, varken uttryckliga eller underförstådda. ©
Lync-möten Ansluta till ett Lync-möte Schemalägga ett Lync-möte
Kontrollera röstbrevlådan 1.Klicka på fliken Telefon. Där ser du dina meddelanden och information om den som ringde. 2.Håll markören över ett rösbrevlådemeddelande.
Utbildning Elektroniska blanketter 29-31
Komma igång med Lync Windows Store-appen
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Telefoni - LU Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC
Snabbreferens för © 2013 Microsoft Corporation. Med ensamrätt. Lync-startskärmen På Lync-startskärmen finns paneler i hubben till vänster som ger dig smidig.
Forskning om dialog och dialogsystem på inst. för lingvistik målsättning: –utveckla teorier om mänsklig dialog som kan användas i byggandet av dialogsystem.
Handelsbankens Internet- och Mobiltjänster
Samarbetsytor i Aurora
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Telefoni - LU Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC.
En mobil växel olik alla andra
Copyright © 2015 Datatal AB. All rights reserved. Nyheter 5.11.
SNABBGUIDE FÖR SÄNDFUNKTIONER OCH FAX PÅ CANON imageRunner ADVANCED Denna guide är till för att du snabbt skall komma igång med att utnyttja din Canon.
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Dialect Unified En mobil växel olik alla andra Innehåll Växeln som molnstjänst En telefonväxel på dina villkor För användaren Vem vill du ringa? Telia.
Unotelefoni.se Uno. Användarinstruktion. unotelefoni.se Uno. En överblick. Hänvisning Samtal direkt på anknytning
Vad är 1177 Vårdguiden?.
Inloggning, startsida i Co-Driver samt utloggning Panel-PC
Uno. Användarinstruktion.
Uno. Telefonistinstruktion.
Vad är 1177 Vårdguiden?.
Mi PC Den här presentationen beskriver Mi PC.
Presentationens avskrift:

Lättanvänd mobil växellösning för det mindre företaget Telia Jobbmobil Växel Lättanvänd mobil växellösning för det mindre företaget 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Känner du igen ditt företag? Flera medarbetare på rörlig fot Verksamhet på flera orter Tycker att en telefon per person är tillräckligt Vill förbättra kundservicen genom att hantera inkommande samtal smartare Färre tappade samtal Svar av rätt person Svar av rätt funktion 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358 08 April 2017

Telia Jobbmobil Växel i korthet Grundfunktioner som en fast företagsväxel Du köper den i form av grundtjänst med bra uppsättning basfunktioner tillvalsfunktioner Snabb leverans Klar att använda från första sekund Inga inköp av teknisk utrustning Lättanvänd lösning som förenklar er verksamhet 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Stort antal användbara funktioner Grundtjänst Privat nummerplan Svarsgrupper med köfunktion Nummerpresentation Ekonomiskt vägval Överflyttning Support och användarstöd Förenklad administration Kundunikt Talsvarsbesked Tillvalsfunktioner Hänvisning Fasta nummer Fasta nummerserier Webbverktyg Telefonist Extra huvudnummer Webbverktyg Företagsadministratör Menystyrning 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Så fungerar Svarsgrupp 1–5 svarsgrupper i grundtjänsten Samtidig påringning på alla som är inloggade i svarsgruppen Ett nummer – flera som hjälps åt att svara Numret på den som ringer presenteras för svarande anknytning Svarsgruppens nummer kan presenteras vid utgående samtal Kömeddelande när alla i svarsgruppen är upptagna 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Så fungerar Svarsgrupp Vidarekoppling till svarsgruppens mobilsvar om inloggade användare har mobiltelefonen avstängd svarsgruppen saknar inloggade användare maximala kölängden eller kötiden överskrids Meddelande i mobilsvaret aviseras via sms till förutbestämd användare 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Support och användarstöd Samma ingång för användarstöd och felanmälan Bemannad med specialister Informerar om funktioner och handhavande för tjänsten Löser problem Ger stöd kring webbverktygen Företagsadministratör och Telefonist samt Menystyrning Ändrar inställningar i lösningen 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Funktioner Lättanvända växelfunktioner som förbättrar kundservicen 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Privat nummerplan 070-123 4569 Ankn 301 070-123 4571 Ankn 302 070-123 4575 Ankn 303 Svarsgrupp 070-123 4567 Ankn 300 Varje mobilnummer i lösningen får ett anknytningsnummer Anknytningsnumren kan vara 3–5 siffror långa och börja med siffrorna 3, 5, 6, 7 och 8 Man behöver aldrig slå ”0” för att ringa externa samtal; nummerplanen har inget prefix 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Privat nummerplan – fördelar Mobiltelefonen fungerar som en anknytning Ni behåller era befintliga anknytningsnummer när ni går över till mobila anknytningar Ökad tillgänglighet 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Svarsgrupp Ett nummer där flera hjälps åt att svara 1–5 svarsgrupper Samtidig påringning på de som är inloggade i svarsgruppen Möjlighet till kömeddelande när alla i svarsgruppen är upptagna 070-123 4569 Ankn 301 070-123 4571 Ankn 302 070-123 4575 Ankn 303 Svarsgrupp 070-123 4567 Ankn 300 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Svarsgrupp Logga in i eller ut ur svarsgruppen: Ring svarsgruppens nummer och tryck 1 Ring den egna svarsgruppen: Ring svarsgruppens nummer och tryck 2 eller vänta för att bli framkopplad 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Svarsgrupp Vidarekoppling till svarsgruppens mobilsvar om: användarnas telefoner är avstängda svarsgruppen sakar inloggade användare maximala kölängden eller kötiden överskrids Meddelande i mobilsvaret aviseras via sms till förutbestämd användare 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Svarsgrupp – fördelar Flera användare på företaget hjälps åt att besvara inkommande samtal till en funktion på företaget, t.ex. kundtjänsten Fler samtal från kunderna besvaras, oavsett var användaren befinner sig Färre affärer missas Kunderna får bättre service Tillgängligheten och den interna effektiviteten kan höjas. Företaget upplevs mer seriöst 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Svarsgrupp – möjliga anpassningar Påringningsmetod: Slumpmässig Mest erfaren Längst ledig Parallellringning Svarsgruppens namn och anknytningsnummer Öppettider för svarsgruppen 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Svarsgrupp – möjliga anpassningar Nummerpresentation inkommande samtal: Ringande parts nummer Svarsgruppens nummer Nummerpresentation utgående samtal: Valfritt vilket nummer som ska visas: • Svarsgruppens fasta nummer • Svarsgruppens mobila nummer • Användarens nummer Förinställningen är visning av svarsgruppens fasta nummer, i annat fall mobilt nummer Visning av fast nummer förutsätter tillvalet Fasta nummer 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Svarsgrupp – möjliga anpassningar Välja annat nummer än mobilsvar för nattkoppling när kön är full ingen agent inloggad Ändra maximala antalet som kan stå i kö eller maxtiden för kö innan inkommande samtal kopplas till mobilsvar Inaktivera köfunktionen Spela in kundunika meddelanden i talsvaret 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Menystyrning Ger den som ringer möjlighet att själv styra samtalet med hjälp av ett menyval Exempel: ”För att komma till ordermottagningen, tryck 1. För att komma till supporten, tryck 2” Behåll era befintliga, inarbetade nummer Ni talar själva in menyns meddelanden Med tillvalet Webbverktyg Företagsadministratör kan ni själva hantera inställningar och ljudfiler för Menystyrning Ni kan beställa upp till fem Menystyrningar som var och en innehåller en röstmeny. Varje röstmeny kan ha upp till fem sifferval. En Menystyrning får dock inte leda till en annan Menystyrning. 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Nummerpresentation Vid interna samtal visas anknytningsnumret För inkommande samtal direkt till en användare visas alltid ringande parts nummer För utgående samtal är visningen valbar : Nummer Förinställning Valbara alternativ Huvudnummer (inloggad telefonist) Huvudnumrets fasta nummer • Huvudnumrets fasta nummer • Huvudnumrets mobila nummer • Användarens valda nummer för presentation Svarsgrupp (inloggade användare i svarsgrupp) Svarsgruppens fasta nummer • Svarsgruppens fasta nummer • Svarsgruppens mobila nummer • Användarens valda nummer för presentation Användarens nummer (ej inloggad i svarsgrupp eller som telefonist) Användarens fasta nummer • Användarens fasta nummer • Användarens mobila nummer Visning av fast nummer förutsätter tillvalet Fasta nummer Vid interna samtal visas anknytningsnumret 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Nummerpresentation – fördelar Inkommande samtal Användaren ser vem som ringer och kan då förbereda sitt svar, alternativt välja att inte svara Den uppringandes nummer läggs in i mobiltelefonen vid ej svar och användaren kan senare ringa tillbaka Utgående samtal Mottagaren kan se vem och/eller vilket företag som har ringt 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Ekonomiskt vägval 070-123 4569 Ankn 301 0920-111 11 070-123 4571 Ankn 302 0920-111 12 070-123 4575 Ankn 303 0920-111 13 Svarsgrupp 070-123 4567 Ankn 300 0920-111 10 Samtalet prissätts som ett internt samtal, oavsett om användaren vid interna samtal slår: – anknytningsnummer – mobilnummer – fast nummer 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Ekonomiskt vägval – fördelar Alltid det lägre internpriset när användaren ringer till en anknytning inom avtalet, oavsett hur numret slås Funktionen aktiveras automatiskt 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Överflyttning 070-123 4569 Ankn 301 070-123 4571 Ankn 302 070-123 4575 Ankn 303 Svarsgrupp 070-123 4567 Ankn 300 0920-111 10 Ger möjlighet att flytta över ett in- kommande samtal till en kollega Exempel: så gör användaren på anknytning 301 för att flytta över ett samtal till 302 Parkerar inkommande samtal genom att trycka 2 och ”grön lur” Ringer upp anknytning 302 Flyttar över samtalet genom att: • trycka 4 och ”grön lur” eller • använda menystödet som finns i de flesta mobiltelefoner 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Överflyttning – fördelar Kunden når rätt person utan att behöva ringa upp på nytt Eventuell växeltelefonist slipper extraarbete 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Förenklad Administration Snabb och enkel funktion för de vanligaste ändringarna i växeln Tillgänglig via telia.se/mspa (Mina Sidor på Arbetet) Kostnadsfri Exempel på inställningar: påringningsmetod öppettider nummerpresentation kömusik Fler möjligheter med tillvalet Webbverktyg Företagsadministratör Bra för den som vill arbeta med egna ljudfiler till Kundunikt talsvarsbesked och Menystyrning 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Support och användarstöd Ett nummer 020-55 40 10 för användarstöd, felanmälan och kostnadsfria kunddataändringar Bemannad med specialister Informerar om funktioner och handhavande för tjänsten Löser problem 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Support och användarstöd Ger stöd kring webbverktygen Administratör, Telefonist och Menystyrning Anpassar inställningarna i lösningen efter företagets behov (kunddata) Supporten är öppen helgfria vardagar kl. 8:00–17:00 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Support och användarstöd – fördelar En ingång för alla supportfrågor Snabbt och enkelt att felanmäla Direktkontakt med specialister för att anpassa växellösningen få användarstöd 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Tillval Ger din växeltjänst ännu fler kraftfulla funktioner 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Hänvisning Hänvisning meddelar ringande part när användaren är tillbaka, t.ex. ”Lunch, åter kl. 12.30”, och ger möjlighet att lämna ett meddelande i användarens mobilsvar Hänvisning omfattar följande frånvarokoder: Tillfälligt ute Lunch Möte Gått för dagen Åter 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Hänvisning Två sätt för användaren att aktivera funktionen: ringa till telefonisten som lägger in en hänvisning skicka ett sms till 1515 med orsak och tid när hon eller han är tillbaka; ett sms-svar bekräftar att funktionen är aktiverad 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Hänvisning – fördelar Klara besked betyder bättre service till kunder och kollegor Underlättar arbetet för växeltelefonisten 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Hänvisning – möjliga anpassningar ”Normaltiden”, dvs. den tid som används om man skickar ett sms endast med orsakskod Vart samtalet skall styras efter att hänvisnings-meddelandet lästs upp; grundinställningen är att samtalet styrs till mobilsvaret 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Fasta nummer Ni kan ha ett eller flera fasta nummer i er lösning 070-123 4569 Ankn 301 0920-111 11 070-123 4571 Ankn 302 0920-111 12 070-123 4575 Ankn 303 0920-111 13 Svarsgrupp 070-123 4567 Ankn 300 0920-111 10 Ni kan ha ett eller flera fasta nummer i er lösning Ni kan ha: fasta enskilda nummer eller fasta nummerserier (10- eller 100-serier) 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Fasta nummer – fördelar Ni kan behålla era inarbetade nummer En enda telefon med flera nummer En enda röstbrevlåda 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Telefonist Erbjuder ett lättanvänt grafiskt användargränssnitt för att koppla inkommande samtal till medarbetarna Ett huvudnummer till företaget ingår i telefonistverktyget Upp till fyra extra huvudnummer kan anslutas till telefonistverktyget Högst fem huvudnummer kan hanteras i tjänsten Upp till 10 telefonister kan vara inloggade samtidigt, oavsett antalet huvudnummer. 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Telefonist Ger telefonisten möjlighet att utföra vanliga och viktiga åtgärder: Ta emot, parkera och överflytta samtal Ringa samtal, bryta igenom hänvisning och vidarekoppling Koppla samtal direkt till röstbrevlådan Ändra kontakter i internkatalogen och lägga upp kontakter i extern företagskatalog Söka kontakter i företagskatalogerna och sätta upp samtal med hjälp av ”click-to-call” Kontrollera och sätta hänvisningsstatus för användare Ta emot och skicka sms och mms Ställa in hur inkommande samtal ska avverkas (manuellt i webbgränssnittet eller automatiskt) Telefonisten besvarar samtalen i sin mobiltelefon 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Telefonist Det enda du behöver är: Internet Explorer 6.0 eller Firefox 1.0 (eller senare) installerad på pc eller Mac Java Runtime Environment (JRE) 1.5 (eller senare) installerad på pc eller Mac; JRE kan hämtas kostnadsfritt från www.java.com/sv/ En mobiltelefon Krävs ingen speciell hårdvara i datorn, och ingen sladd mellan mobiltelefonen och datorn 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Telefonist Du når webbverktyget via Telias lösenordsskyddade kundwebb ”Mina Sidor på Arbetet”, www.telia.se/mspa Utbildning ingår Specialisterna på användarsupport svarar på dina frågor 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Telefonist - Telefonistgränssnitt Hantering av inkommande och utgående samtal Telefonistkö Inloggning för att kunna ta emot samtal Företagskatalog Sms-hantering 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Telefonist - Företagskatalog Ändra kontaktinformation för en användare Aktivera hänvisning för en användare Aktivera vidarekoppling för en användare 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Telefonist - Företagskataog Den kontaktinformation som kan ändras för en användare 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Telefonist – fördelar Ger telefonisten ett enkelt och kraftfullt verktyg för att utföra sitt arbete Företaget upplevs som proffsigt eftersom samtal styrs till rätt person Färre samtal tappas och kundnöjdheten ökar 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Företagsadministratör Med Webbverktyg Företagsadministratör kan du enkelt anpassa lösningen efter era behov Anpassa inställningarna för: Huvudnummer Svarsgrupper Hänvisningsmallar Företagskatalogen Arbeta med ljudfiler för kundunika talsvarsbesked Arbeta med tillvalstjänsten Menystyrning 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Företagsadministratör Det enda du behöver är: Internet Explorer 6.0 eller Firefox 1.0 (eller senare) installerad på pc eller Mac Java Runtime Environment (JRE) 1.5 (eller senare) installerad på pc eller Mac; JRE kan hämtas kostnadsfritt från www.java.com/sv/ En mobiltelefon Krävs ingen speciell hårdvara i datorn, och ingen sladd mellan mobiltelefonen och datorn 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Företagsadministratör Du når webbverktyget via Telias lösenordsskyddade kundwebb ”Mina Sidor på Arbetet”, www.telia.se/mspa Utbildning ingår Specialisterna på användarsupport svarar på dina frågor 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Företagsadministratör – Översikt Förändra – huvudnummer – svarsgrupp – hänvisning Förändra före-tagskatalog 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Företagsadministratör – Huvudnummer Ställ in öppettider för huvudnummer Övriga inställningar för huvudnummer 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Företagsadministratör – Huvudnummer De ändringar som kan göras på huvudnummer 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Företagsadministratör – Svarsgrupp Ställ in öppettider för svarsgruppen Övriga inställningar för svarsgruppen 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Företagsadministratör – Svarsgrupp De ändringar som kan göras för en svarsgrupp 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Företagsadministratör – Hänvisning Existerande orsakskoder Grundvärde för tid när endast orsaks-kod anges i sms Vart samtal ska kopplas vid hänvisning Anger om hän-visningsbesked ska läsas upp 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Företagsadministratör – Hänvisning Anger om hän-visningsbesked ska läsas upp Vart samtal ska kopplas vid hänvisning Grundvärde för tid när endast orsaks-kod anges i sms 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Företagsadministratör – Företagskatalog Ändra kontaktinformation för en användare Aktivera hänvisning för en användare Aktivera vidarekoppling för en användare 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Företagsadministratör – Företagskatalog Ändra kontaktinformation för en användare Ange de svarsgrupper där användaren ingår 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Så skiljer sig administrationsverktygen Funktion Huvudnummer Webbverktyg Företags-administratör Förenklad administration Öppettider och nattkopplingsnummer  Köbegränsningar och vidarekoppling Nummerpresentation  (Not 1) Ändra anknytningsnummer Ändra namn Ändra aviseringsmottagare för mobilsvar Lyssna på standard köbesked (musik, rington, tystnad) Välja standard köbesked (musik, rington, tystnad) Not 1: Inte val av fast respektive mobilt nummer 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Så skiljer sig administrationsverktygen Funktion Svarsgrupp Webbverktyg Företags-administratör Förenklad administration Öppettider och nattkopplingsnummer  Hantering av vilka som är medlemmar i en svarsgrupp Ange påringningsmetod för svarsgrupp Max antal samtidiga uppringda medlemmar Köbegränsningar och vidarekoppling Vidarekoppling ”inga medlemmar tillgängliga” Nummerpresentation  (Not 1) Ändra anknytningsnummer Ändra namn Ändra aviseringsmottagare för mobilsvar Ta bort köfunktion Automatisk utloggning  (Not 2) Lyssna på standard köbesked (musik, rington, tystnad) Välja standard köbesked Not 1: Inte val av fast respektive mobilt nummer Not 2: Med standardinställningar 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Så skiljer sig administrationsverktygen Övriga funktioner Webbverktyg Företags-administratör Förenklad administration Ändra inställningar för Menystyrning  Egna ljudfiler som kundunika talsvarsbesked Inställningar för hänvisningsbeskedsmallar Telefonkatalog Inställningar för användare: • hänvisning • nummerpresentation • återuppringning (marknadsförs inte aktivt) Inställningar för telefonistgrupper 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Webbverktyg Företagsadministratör – fördelar Ni kan snabbt anpassa inställningarna efter företagets behov 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Menystyrning Ställ in öppettider Övriga inställningar 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Menystyrning Välj vilket besked som ska spelas upp när tjänsten är stängd Välj vilket besked som ska spelas upp när tjänsten är redo att styra inkommande samtal 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Menystyrning – fördelar Kunderna kommer snabbt fram till rätt funktion i företaget Mindre antal vidarekopplingar för dig och dina kollegor 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Extrakort till ett abonnemang Om ett extrakort finns eller beställs till ett mobil-abonnemang som ingår i Jobbmobil Växel kommer extrakortet automatiskt också att ingå i Jobbmobil Växel och blir nästan som en fullvärdig anknytning. Kan logga in i en svarsgrupp och ha hänvisningar Läggs in i den interna katalogen och kan betjänas av telefonisten 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Extrakort till ett abonnemang Debiteras som en vanlig anknytning Några viktiga begränsningar hos extrakort: Får inget eget anknytningsnummer (kortnummer) Får inte behörighet till tillvalstjänsterna Webbverktyg Telefonist och Administratör Kan inte få ett fast direktnummer Om ett mobilabonnemang med extrakort ska ingå i Jobbmobil Växel men ni inte vill att extrakortet ska belastas med avgifter för Jobbmobil Växel måste extrakortet avbeställas 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Debitering av trafik från svarsgrupp och huvudnummer 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Inkommande samtal till svarsgrupp eller huvudnummer Samtal ringda till öppen svarsgrupp och där en medlem i gruppen svarar debiteras inte företaget som har Jobbmobil Växel Samtal ringda till öppet huvud-nummer där telefonist svarar debiteras inte företaget som har Jobbmobil Växel 070-123 4569 Ankn 301 070-123 4571 Ankn 302 070-123 4575 Ankn 303 Svarsgrupp 070-123 4567 Ankn 300 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Utgående samtal från användare inloggad mot svarsgrupp eller huvudnummer Samtal som rings från: – användare inloggad i svarsgrupp – telefonists mobiltelefon debiteras enligt användarens abonnemang och det mobila avtalet 070-123 4569 Ankn 301 070-123 4571 Ankn 302 070-123 4575 Ankn 303 Svarsgrupp 070-123 4567 Ankn 300 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Utgående samtal från telefonistgränssnittet Samtal som: – rings från telefonistgränssnittet – förmedlas av telefonist – vidarekopplas från telefonist- funktionen debiteras som normala utgående samtal – i trafikavtalen Ram och TFA: enligt vidarekopplade samtal för abonnemanget Jobbmobil Rörlig/Start med fast internpris – i trafikavtalet Ramavtal Fastpris (Flex): enligt vidarekopplade samtal för abonnemanget Jobbmobil Fast/Fastpris 070-123 4569 Ankn 301 070-123 4571 Ankn 302 070-123 4575 Ankn 303 Huvudnummer 070-123 4567 Ankn 300 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Vidarekopplade samtal från svarsgrupp eller huvudnummer 070-123 4569 Ankn 301 070-123 4571 Ankn 302 070-123 4575 Ankn 303 Huvudnummer 070-123 4567 Ankn 300 Inkommande samtal till svarsgrupp eller huvudnummer som vidare-kopplas när: – ingen användare är inloggad – när maximala kötiden överskrids – när maximala kölängden överskrids debiteras på följande sätt: – i trafikavtalen Ram och TFA: enligt vidarekopplade samtal för abonnemanget Jobbmobil Rörlig/Start med fast internpris – i trafikavtalet Ramavtal Fastpris (Flex): enligt vidarekopplade samtal för abonne- manget Jobbmobil Fast/Fastpris 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Vidarekoppling till svarsgrupps eller huvudnummers mobilsvar 070-123 4569 Ankn 301 070-123 4571 Ankn 302 070-123 4575 Ankn 303 Svarsgrupp 070-123 4567 Ankn 300 Svarsgruppens mobilsvar För inkommande samtal till svars-grupp eller huvudnummer som kopplas till respektive nummers mobilsvar när: – ingen användare är inloggad – maximala kötiden överskrids – maximala kölängden överskrids debiteras inte företaget som har Jobbmobil Växel. 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Hantering av fax i fast nummerserie Jobbmobil Växel Mobilnät Fast nät 0920-111 10 0920-111 11 … Fax: 0920-111 19 Virtuellt faxnummer 0920-XXX XX Hantering av fax i fast nummerserie Det går att behålla en fax i en fast nummerserie – Faxnumret i nummerserien dirigeras vidare från Jobbmobil Växel till ett nytt nummer i det fasta nätet dit faxen kopplas in – Det nya ”virtuella” faxnumret bör läggas in i avtalets internprislista Principen kan användas även för andra lösningar som alltid ska terminera i fasta nätet – Exempel: extern telefonist 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358

Hantering av fax i fast nummerserie Jobbmobil Växel Mobilnät Fast nät 0920-111 10 0920-111 11 … Fax: 0920-111 19 Virtuellt faxnummer 0920-XXX XX Hantering av fax i fast nummerserie Samtal från Jobbmobil Växel till faxapparaten debiteras på huvud- eller svarsgruppsabonnemanget enligt avgiften för ett vidarekopplat samtal med fast internpris. Begränsningar: – En omdirigering från nummer i fast nummerserie får bara göras till nummer i Telias fasta nät. – Max 2 omdirigeringar av detta slag får göras per kund. 2010-01-18 Jobbmobil Växel - TSP-2358