Agenda Vilka är VisitSweden Nuläge Framtidsmöjligheter Utmaningar.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
PTS Bredbandskartläggning
Advertisements

SCANDIC KÖPER RICA FAKTAUNDERLAG 11 FEBRUARI 2014.
Gästnattsstatistik Gävleborgs län maj 2010 Sverige Norge Danmark Finland Tyskland Holland Frankrike GBR Ryssland* USA* Hotell Stugby Vandrarhem Camping.
Nöjd Partner ServCheck® Oktober Innehållsförteckning Genom att klicka på understruken text i den grå rutan nedan kan du snabbt och enkelt ta dig.
Folkbildningspolitikers attityder till studieförbunden 2013
1 Återbetalning av svenskt studiemedel från låntagare i utlandet Nordisk konferens juni 2012.
Sv Norska Marknaden 26 maj Sv Vad hette äventyraren som seglade på en flotte av balsaträ till Stillahavsöarna och som även förärats museum på.
För drygt 30 år sedan - i mitten av 70-talet - kostade sjukvården i USA och Sverige mest i världen som andel av BNP - ca 9 %.
Kap 1 - Algebra och linjära modeller
11 Unga vuxna med långvarigt nedsatt arbetsförmåga 12 Funktionsnedsatta med merkostnadsstöd 13 Vuxna med permanent nedsatt arbetsförmåga & stöd för boende.
Restauranger och service Våren 2005 T SHR: Leif Holmström Temo: Arne Modig, David Ahlin Datum:
Kommunalekonomins utveckling till år 2018 Källa: Basserviceprogrammet samt Kommunförbundets beräkningar.
Canal digital - Målgruppskartläggning TV-TITTANDE HOS BarnfamiljER
FJÄLLVÄRLDEN! KOMPETENS! RESPEKT!. Snöskoterns roll för turismen och regional utveckling utifrån den Nationella Strategin 2020.
Konstföreningen Dragning På sista sidan finns konstnärerna för respektive tavla.
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Projektföljeforskning
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Q3 Rapport 2013 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Bokföring av Lönekostnader
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
| Trycksår Kommun/Områdes-skillnader (inklusive könsdimensionen) Dennis Nordvall Statistiker/Datamanager,
Gästnattsstatistik Gävleborgs län med Hälsingland och Gästrikland (inkl. Älvkarleby) december 2009 Sverige Norge Danmark Finland Tyskland Holland Frankrike.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Erfarenheter AC International. ”Caught by Västerbotten Lapland!”
Sammanfattning av marknadsundersökning Siffrorna är angivna i procent (%) och baserade på den undersökning som gjordes på 100 slumpmässigt utvalda personer.
Sveriges utrikeshandel (Andelar i procent) ImportExport EU (25) EFTA NAFTA Central- och Östeuropa Asien - Japan - Kina Övriga 59,9.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Sveaplans Aula (merparten bokas endast av en institution) Nya lokalerna i Frescati.
Finländarnas uppfattningar om äldrevården Kirsi Markkanen Utvecklingschef Tehy rf.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
Anna Wikholm Kjellberg
Konsumenter om Svanen och EU Ecolabel Om undersökningen Utförd av: Response Analys, Oslo i dec 2010 Cirka personer från respektive land Totalt.
Kommunernas och samkommunernas bokslut år 2011 Presskonferens Verkställande direktör Kari-Pekka Mäki-Lohiluoma.
Kostnader för läkemedelsförmån Utveckling t.o.m. september 2014 Materialet: avser kostnader inklusive moms är ej åldersstandardiserat Lennart Tingvall:
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Gästnattsstatistik Swedish Lapland September 2013 Sverige Norge Danmark Finland Tyskland Holland Frankrike GBR Italien Ryssland SWEDISH LAPLAND SWEDISH.
Q2 Rapport 2014 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
1 Individ Kompetens 60%66%67% Motivation 59%64%60% Ansvar & Initiativ 77%74%68% Befogenheter 82%69%61% Organisation Samarbete 52%66%68% Organisatorisk.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
1 Bakgrund & Genomförande MÅLGRUPP Män och kvinnor år, dvs ca 7 miljoner Riksrepresentativt urval från Novus Sverigepanel som är slumpmässigt rekryterad.
:44 Mäklarpanelen maj För vilka är bostadsmarknaden mest fördelaktig just nu, d v s i vilken utsträckning är det.
Kommunalekonomins utveckling till år 2018 Källa: Basservicebudgeten samt Kommunförbundets beräkningar.
Kommunalekonomins utveckling Nordiskt möte i Island 2014 Ilari Soosalu.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Helhet Händelse Agerande Kunskap om vardagsverksamheten Förståelse av vardagsverksamheten.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
SYNLIGHET VIA MUSEIPORTALER Peter Sjöstrand, Västra Nylands landskapsmuseum Museer på väg – en guide till framgång. Vasa
Gästnattsstatistik Swedish Lapland Dec 2011/definitiva årssiffror 2011 Sverige Norge Danmark Finland Tyskland Holland Frankrike GBR Italien Ryssland SWEDISH.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Källa: FHI, Folkhälsodatabas
Arbetsmaterial för partnerskapet B2B Tyskland Redo för export? Kunskap om: uppdaterad dec VisitSweden 2. Omvärlden 3. Struktur för turismexport.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Q3 Rapport 2012 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Undersökningen utfördes sommaren/hösten 2008 vid två stormarknader, den ena i Eskilstuna och den andra i Nacka utanför Stockholm. 100.
Presskonferens 7 december 2010 Arbetsmarknadsutsikterna Hösten2010 Tord Strannefors.
Bokslutskommuniké 2011 Stockholm Jan Bengtsson Uniflex.
När infaller Julafton och hur ofta?
Februari 2015 Friskis&Svettis - Tracking. Totalt – 7 mätningar (2014: Jan/Mar/Maj/Juli/Sep/Nov och 2015: Jan)
Gästnätter i Östergötlands län, jan-aug 2018
Gästnätter i Östergötlands län, jan-sep 2018
Presentationens avskrift:

Agenda Vilka är VisitSweden Nuläge Framtidsmöjligheter Utmaningar

Utlandsnärvaro från Tokyo till New York 13 utlandsmarknader Våra kontor finns i: Danmark Köpenhamn Finland Helsingfors Frankrike Paris Holland Weesp Italien Milano JapanTokyo KinaPeking Norge Oslo Ryssland Moskva SpanienBarcelona StorbritannienLondon Tyskland Hamburg USA New York

Så här arbetar VisitSweden

Nuläge Kännedom Norska turismens omfattning Konkurrenssituation Dagens arbete

Østlandet Sør Nord-Norge Østlandet Nord Sørlandet Vestlandet Midt-Norge BAS 2.61 DINKS 2.43 AF 2.58 Whops Ingen kännedom (1) Hört talas om men känner inte till (2) Känner lite till (3) Känner ganska bra till (4) Känner mycket bra till (5) Kännedom av Värmland - genomsnitt Källa: VisitSweden/YouGov Bas: Samtliga respondenter (4847)

Østlandet Sør Nord-Norge Østlandet Nord Sørlandet Vestlandet Midt-Norge BAS 1.58 DINKS 1.43 AF 1.58 Whops Kännedom av attraktioner, nöjen och upplevelse i Värmland * Ingen kännedom (1) Känner till ett fåtal attraktioner, nöjen och upplevelser (2) Känner till några attraktioner, nöjen och upplevelser (3) Har ganska bra kunskap om vad som erbjuds (4) Har mycket goda kunskaper i det som erbjuds (5) Källa: VisitSweden/YouGov Bas: Samtliga respondenter (4847)

Østlandet Sør Nord-Norge Østlandet Nord Sørlandet Vestlandet Midt-Norge BAS 3.06 DINKS 2.91 AF 3.07Whops Genomsnitt av hur Värmland * uppfyller förväntningar Inte alls (1) Ganska dåligt (2) Varken bra eller dåligt (3) Ganska bra (4) Fullständigt (5) Källa: VisitSweden/YouGov Bas: Samtliga respondenter (4847)

Bas: 3827, Värmland: 238 Källa: VisitSweden/YouGov Huvudsyfte med Sverigeresorna – Topp 10

Beslutsfaktorer – Top 15 Bas: 3827, Värmland: 238 Källa: VisitSweden/YouGov 2011.

Gästnattsfördelning Värmland den näst mest besökta turismregionen i Sverige

Hotell, Vandrarhem, Stugby, Camping, SoL i Värmlands län

Gästnätter från Norge Värmland

Gränshandeln Omsatte 3,2 miljarder SEK 20

Samarbete 2012 Genomfört: 6 olika kampanjer och 10 aktiviteter Tillsammans med över 25 olika turistaktörer Kommunikativa effekter: Offline: kunder Online: besökare PR: pressvärde drygt 14 miljoner NOK Relationsmarknadsföring: ca 1000 företag

Nuläge Hög Kännedom om Värmland Låg Kännedom om vad som finns att göra Stor konkurrens, inhemsk och utländsk Norge en stor och viktig utlandsmarknad för Värmland Norge en marknad med god ekonomi Bra samarbete mellan VisitSweden, VisitVärmland och turismnäringen Otydliga reseanledningar för norsk marknad Till viss del starka entreprenörer mot den norsk marknad

Potential Närheten, 2 huvudvägar in i Värmland Impulsresor Utnyttja shoppingen – stadsbesök ec Visit Värmland som motor i turismutvecklingen

Utmaningar Insikt om att norska marknaden kräver norsk strategi Småskalig turismnäring Mobilisera marknadsföringsmedel Konkreta samarbeten som ger affärsnytta Otydliga fyrtorn

Kontakta mig gärna Thomas Johansson Daglig Leder VisitSweden AS Sagveien 23 C, 0459 Oslo, Norge Mobil: e-post