Allvarlig skada för oskyddade i singelolyckor Simon Sternlund

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Fritidshem Elever 2013 Fritidshem - Elever 2013 Enhet:
Advertisements

Terrängtrafikens omfattning i fjällen
1 Tillväxtfakta - Så växer Sverige och dess regioner Ett urval av figurerna i Tillväxtfakta.
1 Handelshögskolan i Stockholm 2 Lunds universitet
Allvarligt skadade motorcyklister och mopedister Underlag 2.0.
Olycksfall bland barn och ungdomar
Säker mobilitet för äldre NTF Väst Göteborg Gunnar Carlsson Trafiksakkunnig inom SPF E-post: Mobil:
STRADA Trafikskadade personer Värmland 2002 – 2008 Registrerade av polis och hälso- och sjukvård* *Akutmottagningarna i Arvika, Karlstad och Torsby Den.
Cyklisters singelolyckor - orsaker och skador
Effektsamband för cyklister
Fjärrvärmeåret Fjärrvärme och -kyla 2013 •Försäljningen (inkl. skatter)2 330 mill. € •Fjärrvärmeenergi31,6 TWh •Medelpriset (inkl. skatter)7,4.
Allvarligt skadade i vägtrafiken. 2Utkast Andel allvarligt skadade (medicinsk invaliditet ≥1 %) trafikanter fördelat på färdsätt Flest skadas.
Brott och utsatthet för brott Elever som snattat de senaste 12 månaderna.
Stora + Störst tal först. Stora additionstabellen Tanketips!
Elkraft 7.5 hp distans: Kap. 3 Likströmsmotorn 3:1
Budgetpropositionen för 2013 Bertil Holmlund Nationalekonomiska institutionen Uppsala universitet Nationalekonomiska föreningen 24 september 2012.
20-24 år år -19 år Aborter i Norrbotten fördelat på åldersgrupper, årsvärden 2002 – 2011 samt 1:a halvåret 2012 för åldersgrupp – 19 år. Mått: antal.
Figur 3 Figur 3 Antal hushåll med ekonomiskt bistånd
Vägen till lycka…..
Stora additionstabellen
B (personbil) - olycksstatistik
Plötsligt var det ett vägarbete!
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2004.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
V ersion Dialogseminarium – Patientens väg i vården Välkommen!
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Entreprenörskaps- barometern 2012 Entreprenörskapsbarometern 2012 Sveriges största attitydundersökning.
Andelen bilar med dåliga däck 1997–2012 (%) Källa: Bildäcksförbundets sommardäcksundersökning1997–2012 OBS. Bil vars mest slitna däck har ett mönsterdjup.
Enkätresultat för Fritidshem Föräldrar 2014 Skola - Hällby skola.
Gymnasieskolan år 2 Brott och utsatthet för brott 2008 BILD 1 Elever som snattat de senaste 12 månaderna.
Grundskolan år 9 Brott och utsatthet för brott 2008 BILD 1 Elever som snattat de senaste 12 månaderna.
Dialog om utveckling av LRF som folkrörelse Underlag för processen
Bild 1 Hur använder vi KursInfo idag? Högskolan i Skövde.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Det handlar om multiplikation
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Skattningens medelfel
Svenska Friidrottsförbundet Elevenkät 2013 Friidrott Umeå RIG Antal svar:20.
=.
TietoEnator © 2007presentationPage 1 Mina meddelanden Procapita +
© Kairos Future ABF U T U R E S T R A T E G Y A C T I O N Sambandsanalys 2. Norrlands bef minskar 4. Ökad ekonomisering 5. Ökad mängd int anslagsgiv 8.
Sveriges Annonsörer – Att mäta effekter av PR. Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 2 17 mars © 2006 QuickWise AB Uppdragsgivare Sveriges.
Copyright Gunnar Petersson, Januari
Täckningsgrad Dec 2014 – feb 2015 Täckningsgrad Dec 2014 – feb 2015.
UNIVERSITETSSTYRELSEPERIOD.
1 Norrbotten 1 april Jonas Eriksson Sveriges Kommuner och Landsting.
Fjärrvärmeåret Fjärrvärme och -kyla 2011 Försäljningen (inkl. skatter)1 930 mill. € Fjärrvärmeenergi30,1 TWh.
Öppna jämförelser kollektivtrafik Diagram för år 2013.
Täckningsgrad Dec 2014 – jan 2014 Täckningsgrad Dec 2014 – jan 2014.
IT - Lektion 8 MS Excel 2007 –Del 2/5 1 Copyright, Mahmud Al Hakim, 2008.
Statistik för internationella civilekonomer
1 Ny redovisning av AKU fr o m oktober år Heltidsstuderande som sökt och kan arbeta räknas som arbetslösa.
Stora subtraktionstabellen
Skolelevers drogvanor
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Landstingsdirektörens stab BILD 1 Verksamhetsresultat delårsrapport 2/2012 Vårdval Norrbotten.
Tryck på högtalarna, lyssna och försök att förstå!
1 v ersion Dialogseminarium – Psykisk ohälsa Välkommen!
Omkomna i vägtrafiken 2012 enligt preliminära uppgifter T o m 15 augusti 188 omkomna mot 199 (2011) Jan - juli oförändrat i personbil, färre.
1 ANALYSSTRATEGIERINSPIRATIONLÄNKARNOLLVISIONENMÅL.
Trafiksäkerhet Nollvisionen Olyckor Illustrationerna är hämtade ur NTF:s bok Rätt och vett i trafiken, illustratör Sara Mazetti-Nissen, FormForm.
Mc, Moped - olycksutveckling
Antal omkomna Ökat fokus på oskyddade trafikanter! trafikanter
Antal omkomna Ökat fokus på oskyddade trafikanter! trafikanter
Analys av trafiksäkerhetsläget 2012
Läget i cykelsäkerhetsarbetet
Polisrapporterade skadade på väg, fyrhjulingar
B (personbil) - olycksstatistik
B (personbil) - olycksstatistik
Presentationens avskrift:

Allvarlig skada för oskyddade i singelolyckor Simon Sternlund

Andel allvarligt skadade (medicinsk invaliditet ≥1 %) trafikanter fördelat på färdsätt Flest skadas allvarligt i personbil och på cykel Det skadas ungefär lika många motorcyklister som mopedister 18 118 allvarligt skadade baserat på 97 143 personer sjukvårdsrapporterade i STRADA 2007-2011 aug 15

Bland singelolyckor skadas flest cyklister allvarligt Andel allvarligt skadade (medicinsk invaliditet ≥1 %) trafikanter fördelat på färdsätt, endast singelolyckor Bland singelolyckor skadas flest cyklister allvarligt Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Bland oskyddade i singelolyckor skadas flest fotgängare allvarligt Andel allvarligt skadade (medicinsk invaliditet ≥1 %) oskyddade i singelolyckor Bland oskyddade i singelolyckor skadas flest fotgängare allvarligt Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Andel mycket allvarligt skadade (medicinsk invaliditet ≥10 %) trafikanter fördelat på färdsätt Flest skadas mycket allvarligt i personbil och på cykel Det skadas ungefär lika många motorcyklister som mopedister 2 869 mycket allvarligt skadade baserat på 97 143 personer sjukvårdsrapporterade i STRADA 2007-2011 aug 15

Bland singelolyckor skadas flest cyklister mycket allvarligt Andel mycket allvarligt skadade (medicinsk invaliditet ≥10 %) trafikanter fördelat på färdsätt, endast singelolyckor Bland singelolyckor skadas flest cyklister mycket allvarligt Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Andel mycket allvarligt skadade (medicinsk invaliditet ≥10 %) oskyddade i singelolyckor Bland oskyddade i singelolyckor skadas flest fotgängare mycket allvarligt Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Fördelning samt medelrisk att skadas allvarligt givet personskada för oskyddade i singelolyckor Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Fördelning samt medelrisk att skadas mycket allvarligt givet personskada för oskyddade i singelolyckor Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Skadefördelning – invaliditet på cykel, singelolyckor Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Skadefördelning – invaliditet på motorcykel, singelolyckor Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Skadefördelning – invaliditet på moped, singelolyckor Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Skadefördelning – invaliditet för fotgängare, singelolyckor Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Skadefördelning – invaliditet i personbil, singelolyckor Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Fördelning samt medelrisk att skadas allvarligt givet personskada för cyklister i singelolyckor Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Fördelning samt medelrisk att skadas allvarligt givet personskada för motorcyklister i singelolyckor Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Fördelning samt medelrisk att skadas allvarligt givet personskada för mopedister i singelolyckor Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Fördelning samt medelrisk att skadas allvarligt givet personskada för fotgängare i singelolyckor Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011

Oskyddade mycket allvarligt skadade (medicinsk invaliditet ≥10 %) i singelolyckor Cykel Fotgängare Motorcykel Moped Sjukvårdsrapporterat i STRADA 2011