& Läget på vägarna Mobila tjänster -en ny kanal. Mobila tjänster -Området växer – många aktörer -Förhållningssätt – egen regi eller inte -Endast ny kanal,

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Samverkan om Väg- och Trafikinformation i Skåne
Advertisements

Allmän information Projektet initierades av Trafiksäkerhetsenheten men drivs nu av ”Sektion utformning av vägar och gator” (Ssau) på Vägverket i Borlänge.
Överenskommelse om samarbete mellan parterna i ”skoter-Sverige” Syfte: Att effektivisera och samordna arbetet för en hållbar snöskotertrafik.
Breddtjänster för bättre och effektivare samhällsservice Borlänge Nationell vägdatabas - en digital infrastruktur Jan-Olof Östlund Vägverket.
Anvisningstjänstens roll inom infrastrukturen för Svensk e-legitimation Martin Lindström
Vilka hinder finns här i vårt sjukhusupptagningsområde för att erbjuda god strokevård och rehabilitering? Piteå, Älvsbyn, Arjeplog, Arvidsjaur Sluten vården,
Unga mötesplatser Frågeställningar  Används medlen effektivt idag?  Når vi tillräckligt många?  Kan vi utveckla befintliga mötesplatser.
Översikt tjänster Tre tjänsteområden: PSTN GSM Tfn/Röst IP Säkerhet
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
SOCIALA PROBLEM Tryck på pil-tangenten höger så startar bildspelet automatiskt.
SLL Innovation Projektledare Viktoria Björk
Det kreativa konceptets användning i rekryteringsannonser
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Sammanfattning och summering Offentliga rummet 2014
Regional samling Västernorrland – mot nya mål Caroline Ottoson Vägverket Region Mitt
Resultat Införandet av rapporter uppskattas och ses som mycket värdefullt av personalen. Personalen känner sig tryggare och bättre informerade. Alla tar.
”Vägen mot e-samhället”
”Vägen mot e-samhället”
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hammarö Särskilt boende.
Lantmäteriets informationsförsäljning
Finns på kommunens hemsida Under fliken Barn och Utbildning/grundskola.
Brainstorming & Skisser! Grupp 1. Brainstorming… dsv.su.se cdon.com svd.se macfeber.se ryanair.se goyada.se tv.nu tv-guiden.nu interflora.se resfeber.se.
När projekt blir mer än ett gästspel Regional lärkonferens - För samverkan, lärande och erfarenhetsutbyten 30 september – 1 oktober 2010 Skellefteå Carina.
Kommunerna och Kontaktcenter Framtida utmaningar Kommer offentlig sektor i framtiden att växa i samma takt som nu ? Vad tyder på motsatsen ? Befolkningens.
Strategiska perspektiv på verksamheten
Region Skånes 1177-tjänster ger ökad tillgång till kvalitetssäkrad information, underlättar kontakten med vård och omsorg och ger bättre möjlighet till.
Projektledare Jan-Erik Wounsch Ambulanscentrum NU-sjukvården
KOMMUNIKATION SOM PÅVERKAR SUNDSVALL 13 FEBRUARI 2012
SolMobil. SolMobil Skicka ett SMS till med texten SOLDEMO.
Dissekera ett mobiltelefonerbjudande. Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen.
Medlemsundersökning: 29 intervjuer med företag och aktörer Presentation vid SMILs årsmöte 2015 Carola Holmér, RCH Sweden AB.
Vill du ha fler gäster? Kostnadseffektiv och mätbar marknadsföring av din restaurang.
DateMe Khoushal, Jonatan, Anders, Therese, Mia. Begränsning och målgrupp 128*160 pixlar 128*160 pixlar Målgruppen är: svensk singel, över 18år, ny mobil,
En mobil växel olik alla andra
NattklubbEventRestaurang. Informera och Marknadsför NattPasset.se NattPasset appen.
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
OLIKA VAL ATT TA STÄLLNING MELLAN.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015 Resultat för Mora Särskilt boende.
Vägverket Vägverkets tjänster och leveranser till kund Gunilla Freij, VV.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Primärvårdscentrum Östergötland
Studenten i centrum, flexibelt lärande vägen framåt
Timeline – eHälsa i Jämtlands län
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
För enklare verksamhetsutveckling och samverkan mot en smartare välfärd SKL har, tillsammans med GR, tagit fram en digital samverkansplattform där man.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Regional vattenförsörjningsplan för Stockholms län
Uppdrag E-hälsa och digitalisering
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Brukarundersökning 2011
Omställningen av hälso- och sjukvården
Arbetsledning efter kontorstid i Social resursförvaltning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

& Läget på vägarna Mobila tjänster -en ny kanal

Mobila tjänster -Området växer – många aktörer -Förhållningssätt – egen regi eller inte -Endast ny kanal, eller ett strategiskt val? -Vem är bra på att leverera? -Vems ansvar? -Kostnad?

Mobila tjänster.. Uppdrag: Göra information tillgänglig om Södra Länken tunneln stängningar Förutsättningar: svårt att göra användarvänliga tjänster Befintlig data, ej tillräckligt bra Bakgrundsstudier: Pilotstudie – går befintlig trafikinformation att använda? - Har trafikanterna nytta av informationen?

SMS-tjänst Södra Länken.. Smal tjänst som trafikanterna har direkt nytta av. Nytta för väghållarna (VV/TK) genom att trafikanterna känner till stängningar och kan välja annan väg. Avgränsad tjänst lättare att lyckas med. Därefter kan beslut tas om utökning av tjänst till större område. Aktörer: Vägverket, Region Stockholm och Trafikkontoret

Koncept.. Målgrupp: Trafikanter som dagligen (3-5dgr/vecka) nyttjar Södra Länken. Boende, yrkesverksamma, bilburna pendlare Användarnivå: använder mobiltelefonen för att framförallt ringa. Alt geografisk begränsning på vilka vi erbjuder tjänsten. Meddelanden: Använda befintliga meddelanden från Trafik Stockholm.

Krav.. Operatörsoberoende Möjlighet till framtida debitering. (Gratis under försöksperiod) Drivas i egen regi eller ej? Triggning av meddelanden: från port, eller direkt ur systemenwww.trafiken.nu Budskapsredigering för SMS: översättare i trafiken.nu alt direkt i systemen Anmälan: personlig profil eller ej? Kundtjänst, e-post, och ev smswww.trafiken.nu

Mobila tjänster -Förhållningssätt – egen regi eller inte -Endast ny kanal, eller ett strategiskt val? -Vem är bra på att leverera? -Kostnad? -Vems ansvar?