SMEER Planerat körschema SMEER fontD Roger30min KemiMichal20min Matematik Yvonne10min Paus10min BiologiNiklas20min Biologi Karin10min FramtidenMariana10min.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
IFS TRAINER © 2011 IFS. MARIA ASSARSJÖ GULLBERGS STRANDGATA 15, GÖTEBORG +46-(0) Maria in 3 bullets: 
Advertisements

We had a problem… 30% drop out or changing We need students to make better choises from the beginning. How do we prepare students to do a "good choice"?
Prevent honor related norms, traditions, violence and crime.
”Lägesrapport från Karolinska Institutet – HU i utbildning och forskarutbildning” Michel Silvestri Lektor i biomedicinsk laboratorievetenskap Samordnare.
Kliniskt Arbete och Aktiv kunskapsinhämtning-hur går det ihop?
Forskarservice – under arbete Stefan Carlstein Högskolebiblioteket i Jönköping
© Apoteket AB Sidhuvud med plats för gemensamt namn för OH-serien Sidhuvud med plats för Enhet / Utförare – Internt Swedish community pharmacy classification.
1.Numerical differentiation and quadrature Discrete differentiation and integration Ordinary.
EUCEN European University Continuing Education Network -En internationell organisation med 212 medlemsuniversitet från 40 länder -EUCEN grundades 1991.
Möte med LISA tisdagen den 4 februari 2003 Värd: Stockholms e-handelskammare Nicklas Lundblad.
Get more efficient use of IFS Application with
Vägledningscentrum Career guidance centre
Workshop 7 mars 2013 Välkomna Dagens tema: Crowdsourcing Dagens talare 7/3/13 Behovsdriven utveckling i praktiken 1.
SWAMID WS Uppsala /18. SWAMID 2.0 Inledning, mål och syfte med SWAMIDs workshop eduID – Status, framtid och frågor eduID och AL2 LUNCH.
School of Electrical Engineering Education/Utbildning.
Karlstad April 2013 Karin Henrekson Ahlberg and Rolf Öberg Rolf Öberg.
Ove Jobring 2004 Online Learning Communities Online learning Communities OLC gruppen vid ITuniversitetet i Göteborg.
Utflykt till Järna och utbyte med Youth Initiative Program Vårdinge by folkhögskola 6 maj 2011 Hållbar Utveckling B.
Utflykt till Järna och möte med Youth Initiative Program Vårdinge by folkhögskola 19 Mars 2010 Hållbar Utveckling B och VVV.
En förnyare av forskning och utbildning Linköpings universitet Atlantis - Joint Bachelor/Masters Degree Peter Gustavsson.
Publicitet The Barents Region PAJALA.
VANLIGA ORSAKER TILL MIGRÄN
Welcome to Enköping The most central town in Sweden.
Datavetenskap vid Karlstads universitet. Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT.
Welcome to Gävle! Bild: Albin Bogren / BARINGO. Education is the key to employment and increased choices in life.
EUs Sjunde ramprogram för forskning - FP7 Gabriella Norlin NCP SiS Senior Adviser Science Communication
EUs Sjunde ramprogram Science in Society Gabriella Norlin NCP SiS Senior Adviser Science Communication
Chalmers University of Technology Master’s Programme in Sustainable Energy Systems Master’s Programme in Sustainable Energy Systems Varför? Hur? Vem? Sen.
Joint Master of Leadership in LIS - läget 9/08 Evighetsprojektet Nordisk magister i biblioteksledarskap Gunilla Widén-Wulff Informationsförvaltning / ÅA.
Umeå University Organisation Deputy Vice-Chancellor for External Relations and Innovation Agneta Marell Deputy Vice-Chancellor for Research Marianne Sommarin.
MALMÖ HÖGSKOLA / MALMÖ UNIVERSITY Established students staff members 6 multi-disciplinary faculties for education and research Turnover:
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... E-services – what’s now and what’s next for the Swedish Pensions Agency? Mikael.
Create a stunning dashboard and keep your job Patrik Sundqvist.
ETSI II SP 3: Bridge Aesthetics and Cultural Effects Aim: To relate aeshetical, environmental and cultural values with other important aspects of bridge.
Self Service in the Enterprise Patrik Sundqvist.
Workshop 4 Framgångsrika Föredömen Lean Forum Konferens 8 oktober 2009 Anette Kinde.
Physics Education Physics Didactics Physics Education Research
LvWSthlm1 Svensk Neuropediatrisk Förening Vidareutbildningsdagar 13-14, 2005 VÅRDPROGRAM EN RÄDDARE I NÖDEN eller SLUTET PÅ INDIVIDUELL KLINISK.
Transport models Are they really that important? Christian Nilsson, WSP 17 October 2014.
Decentralisering av energisystemet – en banbrytande trend? Anders Ådahl.
Tankesmedja med REK den 19 september 2014 ”Hur kan innovationsmodeller och innovationsledning bli ett stöd för utbildningsaktörer och SME?”
Seminarium Omställningens tid ”Vart vill vi komma? Vad utmärker en hållbar framtid?”
Skills for Growth An Introduction Nils Karlson, Associate Professor CEO The RATIO Institute
Education for Sustainable Development at Chalmers University of Technology Marie Arehag ESD coordinator
E-lärande och högre utbildning Utveckling och pedagogiska utmaningar.
Best pictures on the internet 2007 Awards 1http:// Är vänsteralliansen trovärdig i Norrköping.
Prevention i befolkning Diagnos Recidiv/generalisering Avlida i cancer Försämring Frisk Leva med cancer Symtom hos individ Frisk.
En utvecklingsmodell för (ingenjörs)utbildning Roger Renström.
Aktionsforskning Harriet Axelsson Teacher Professionalism Content Knowledge Perspectives on Content (science history, theory and education)
Forskarskolan “Management och IT” Presentation för Samhällsvetenskapliga fakultetsnämnden 3 oktober 2002 av Lars Engwall.
Nationella forskarskolan i Naturvetenskapernas och Teknikens didaktik (FontD )  Forskarskolan riktar sig till verksamma lärare från förskola till och.
Experience from LiU Collaboration with Industry Ingegerd Bauren & David Lawrence Linköping University.
Public Participation and Dialogue in Road-Planning and Road-Design Example: Bypass Norrtälje Suzanne de Laval SWEDEN.
SMEER Hans Olof Höglund och Roger Renström. SMEER SMEER - kallas även SMEER Group Science, Mathematics and Engineering Education Research
Urbana Social-Ekologiska System
Professionsutveckling - förändring genom iterativa cykler av planering, undervisning, analys, ny planering …. ” Lärare och forskare som kunskapsbyggare.
Don´t just try! Do! Emma Nääs
Lab Contact 1  Lab Assistants:  Meng Liu, Group B  Sara Abbaspour, Group A
Skolledardagen Platsen var Birger Jarl i Stockholm Jag var där och Eva-Lis Sirén Men även Ann-Marie Begler, GD Skolinspektionen Hennes råd till.
Digitization and Management Consulting
Planering i matematikundervisning
Education for Change Gitte Jutvik, WWF
Mathematical education in Sweden
National Implementation of the GSBPM – The Swedish Experience
Prof. Mudasir Hamid Designation:Assistant Professor Govt
Integrates many areas of study (science, math, language arts) into one project.
USD 475 Parent Information for Digital Citizenship
Parents Welcome Evening 12th September 2018
It all starts with a good teacher
Presentationens avskrift:

SMEER Planerat körschema SMEER fontD Roger30min KemiMichal20min Matematik Yvonne10min Paus10min BiologiNiklas20min Biologi Karin10min FramtidenMariana10min

SMEER Roger Renström Lärosätet sedan 1988 Ingenjör Disputerat inom Torkprocesser (biobränsle, kläder, papper) STINT stipendium USA 2002 Ledamot fakultetsnämnd lärande 2006 Vice ordförande fontD ( forskarskolan för naturvetenskapernas och teknikens didaktik) Ledamot fakultetsnämnd NT 2009

SMEER SMEER - kallas även SMEER Group Science, Mathematics and Engineering Education Research

SMEER Policy SMEER is the center of Karlstad University activities in Science, Mathematics and Engineering Education Research, Graduate studies and for connecting Teacher education with research.

SMEER Uppdrag The core mission is to contribute to the international scientific knowledge in Science, Mathematics and Engineering Education in primary through upper secondary school and at university, especially in the field of empirical studies of teaching and learning processes

SMEER Möjliga medlemmar The members of SMEER consist of Senior Faculty members, PhD-students and Scientific leaders

SMEER Styrande rådet Leds av Mariana Hagberg, Biologi Inriktningsansvariga (5st) Vetenskapliga ledare (3 personer)

SMEER Inriktningsansvariga Biologi: Mariana Hagberg Fysik: Kjell Magnusson Kemi: Michal Drechsler Matematik: Ola Helenius Teknik: Veronica Bjurulf

SMEER Vetenskapliga ledare Onno De Jong, Utrecht University, The Netherlands. Kemi Gustav Helld é n Kristianstad University, Biologi Helmut Fischler, Free University Berlin,Fysik.

SMEER Händelser 2008 Fem doktorander (Bi, PA, 3Ma) Fem licentiander (3Bi, 2Ke, fontD, Hasselblad) Publiceringar, konferensbidrag En disputation, Veronica Bjurulf Lokal seminarieserie

SMEER Publiceringar I Gericke Niklas, M. & Hagberg Mariana (2008). ” Conceptual incoherence as a result of the use of multiple historical models in school textbooks. ” Research in Science Education, accepterat manus. Gericke Niklas, M. & Hagberg Mariana (2008). The conceptual variation in the depiction of gene function in upper secondary textbooks and its possible influence on students´understanding. Science Education (submitted) Gericke Niklas, M. & Hagberg Mariana (2008). ” Textbook authors views about models in a nature of science perspective. ” Oral presentation at Fourth Scandinavian Symposium in research in Science education, University of Southern Denmark, Odense, Denmark. Gericke Niklas, M. & Hagberg Mariana (2008). ” Textbook authors views about models in a nature of science perspective. ” Oral presentation at The 9 th Nordic Research Symposium on Science Education in Reykjavik, Iceland

SMEER Publiceringar II Gericke Niklas, M. & Hagberg Mariana & Doris Jorde (2008). ” Studens´ understanding of the use of multiple models in Swedish biology textbooks. – The importance of conceptual change and incommensurability between models. International Journal of Science Education. (Submitted). Gericke Niklas, M. (2009). Science versus – schoolscience. Vetenskaplig avhandling, Karlstads universitet. Drechsler M. and van Driel J.H., Experienced teachers' pedagogicalcontent knowledge of teaching acid-base chemistry, Research in Science Education, 38 (5), (2008) Drechsler, M. and Van Driel, J.H., Teachers ’ perceptions of the teaching of acids and bases in Swedish upper secondary schools. Manuscript in preparation. Submitted to Chemistry Education: Research and Practice.

SMEER Publiceringar III Veronica Bjurulf & Nina Kilbrink The Importance of Interweaving Theoretical and Practical Tasks in Technology education (konferensbidrag - refereegranskat konferensbidrag) Publicerad i: Accepted to 5th Biennial International Conference on Technology Education Research in Queensland, Australia, November 2008 Veronica Bjurulf Teknikämnets gestaltningar - En studie av lärares arbete i skolämnet teknik (doktorsavhandling) 2008avhandlig

SMEER Konferensbidrag I Drechsler, M. (2008)Teachers’ perceptions of the teaching of acids and bases in Swedish upper secondary schools, Paper presented at fourth Scandinavian symposium on research in science education, Odense, Denmark. Drechsler, M. (2008)The teaching and learning of acids and bases in Swedish upper secondary school, Paper presented at the Bremen-Oldenburg-Kolloquium on Science Education 24/6 2008, Bremen, Germany. Drechsler, M. and Van Driel, J. H. (2008) Teaching acids and bases in Swedish upper secondary schools, Paper presented at ECRICE 2008, Istanbul

SMEER Konferensbidrag II de Jong O. (2008). The lesson preparation method: a way to explore teachers’ knowledge base. Paper presented at the UKM seminar on ‘Teachers knowledge base’, Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi, Selangor, Malaysia (15 January 2008). (invited). de Jong O. (2008). Exploring science teachers’ knowledge base: the case of using analogies in teaching. Paper presented at the UKM seminar on ‘Teachers knowledge base’, Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi, Selangor, Malaysia (15 January 2008). (invited). de Jong O. (2008). Designing analogies for science classrooms. Paper presented at the UKM seminar on ‘Teachers knowledge base’, Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi, Selangor, Malaysia (15 January 2008). (invited).

SMEER Konferensbidrag III de Jong O. (2008). Pedagogical content knowledge (PCK): trends and challenges. Paper presented at the UKM seminar on ‘PCK in science and mathematics education’, Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi, Selangor, Malaysia (16 January 2008). (invited). de Jong O. (2008). Implementing open-inquiry: from teachers’ concerns towards scaffolding tools. Paper presented at the 4th Scandinavian Symposium on ‘Teaching and learning science in new contexts’, University of Southern Denmark, Odense, Denmark (14-15 February, 2008). Höglund, H.-O., Eriksson, S., Helldén, G., Thomasson, M., & Wahlberg, S.,(2008). The development of student teachers’ understanding of conditions for life, cycles of matter and energy flow in an aquatic ecosystem – a case study, Poster presented at fourth Scandinavian symposium on research in science education, Odense, Denmark

SMEER FontD, forskarskola 10 lärosäten 30 platser Antagning i tre år sista 2005 Medfinansiering från lärosäten Totalt 2Bi, Ke, Fy, Teknik

SMEER FontD, Lic FontD forskarskola Inkluderar matematik 10 lärosäten 25 platser Tilldelning av platser efter söktryck Medfinansiering från skolorna Den forskarstuderande förväntas arbeta kvar i skolan 20%

SMEER Lic FontD forskarskola Kurser på distans i Norrköping Utgångspunkt i ämnet Inriktningar KaU: Bi, Fy, Ke, Ma, Teknik