Index per myndighetsområde

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Insikt 2013 Sundsvalls kommun
Advertisements

Insikt 2013 Karlshamns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Serviceundersökning 2014 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Stockholms stads service under 2013.
Socialdepartementet Äldreomsorgen får gott betyg Nöjdhet för omsorg i särskilda boenden i riket 2008, 2010, 2011 Källa: Socialstyrelsen, Nationella brukarundersökningen.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Tyresö kommuns service under 2010.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Flen kommuns service under 2010.
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
Serviceundersökning 2009 Företagares uppfattning om Flen kommuns service.
Serviceundersökning 2007 Företagares uppfattning om Flens kommuns service.
Bakgrund Ett av Stockholm Business Alliances prioriterade verksamhetsområden är att utveckla servicen till näringslivet Serviceundersökningen fångar upp.
Fakta om undersökningen
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
”Vägen mot e-samhället”
Fakta om undersökningen
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Lidingö stads service under 2010.
Fakta om undersökningen
Nöjdhetsmätningar invånare Vårdguiden på telefon
Brukarundersökning individ- och familjeomsorg Resultat från pilotundersökningen hösten 2014 Sveriges Kommuner och Landsting, SKL Rådet för främjande av.
Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB.
Företagsamma regioner runt hörnet Workshop, Reglabs årskonferens 2011 Lena Lundström & Bengt Westman.
Camilla Björck Mora Orsa miljökontor Helsingborg april 2011
ÖPPNA JÄMFÖRELSER Företagsklimat 2011 INSIKT – EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNERNAS MYNDIGHETSUTÖVNING.
Insikt 2013 Haparanda stad En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Upplands-Väsby kommuns service under 2010.
Medarbetarundersökning
Insikt 2015 Tjörns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Sv Ärendehantering UHR Produktionssamordning Jenny Cramer.
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen
Verksamhetsrapport 2016 Verksamhet xx - medarbetare Svarsfrekvens Verksamhet xx 100% (100 svarande/100 mottagare) Svarsfrekvens AcadeMedia totalt 76% (6103.
Medarbetarundersökning 2015 Genomförd av CMA Research AB November 2015 Höganäs kommun.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015 Resultat för Upplands Väsby_Camillas Hemtjänst och Service (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning Årsrapport – ärenden januari – december 2015 NKI-undersökning om kommunens service under 2015 Västerås stad.
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning Utkast Årsrapport – ärenden januari – december 2014 NKI-undersökning om kommunens service under 2014 Sollentuna kommun.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
Klimatfrågan – en undersökning bland börsföretag Världsnaturfonden Christer Boije P
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning
En insiktsfull historia – Öppen jämförelse företagsklimat
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Tyresö kommun Dalskolan - Elever Åk 8
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Kvaliteten i din hemtjänst Brukarundersökning 2011
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Friluftsförskolor Sundsborg - Föräldrar Förskola
Tyresö kommun Speldosan - Föräldrar Förskola
Solna stad Skolundersökning 2015
Insikt 2015 Söderköpings kommun
Tyresö kommun Teddybjörnen - Föräldrar Förskola
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Medarbetarundersökning 2016
SKL:s brukarundersökning 2016 Individ- och familjeomsorg
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Tyresö kommun Slottsvillan - Föräldrar Förskola
Kunderna om PRV:s Patentavdelning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Sigtuna kommun Sigtuna kommun - Föräldrar Grundsärskola
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Insikt 2013 Karlshamns kommun
Sigtuna kommun Sigtuna kommun - Föräldrar Grundsärskola
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Kundundersökningen Enkätfabriken har genomfört en kundundersökning om de arbetsmarknadsinsatser som kommunen finansierar. Syftet med undersökningen är.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Botkyrka kommun Brukarundersökning 2018
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
NKI-undersökning Helena Aronsson
Presentationens avskrift:

Insikt 2011 Juni 2011 Rapporterad av CMA Research AB EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Juni 2011 Rapporterad av CMA Research AB

Index per myndighetsområde

Jämförelse med andra kommuner

Åtgärdsmatris Högt resultat Bevaka Vårda Resultat Lågt resultat Kan bli bättre Prioritera Låg prioritet Effektmått Hög prioritet Medelresultat och medeleffekt, kommunen

Sammanfattning •Halmstad kommuns NKI-resultat är 67. Medelvärdet för samtliga deltagande kommuner är 66. •Generellt sett tenderar resultaten för de olika kvalitetsfaktorerna i Halmstad att följa genomsnittsvärdena bland samtliga deltagande kommuner. •Företagarna är mest nöjda med området Markupplåtelse och minst nöjda med området Bygglov. Framförallt är företagarna missnöjda med effektiviteten i bygglovshanteringen. •Inom myndighetsområdet Brandtillsyn ges kompetensen ett mycket högt betyg. •De kvalitetsfaktorer som företagarna anser vara viktiga och som kommunen bör prioritera är i första hand effektivitet, i andra hand information och i tredje hand kompetens och bemötande.