Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Spelarutbildningsplan Östergötlands FF
Advertisements

Målvakter Detta talar för Tre Kronor Detta talar för Tre Kronor Detta talar emot Tre Kronor Detta talar emot Tre Kronor Performance-analyserIndividuella.
Bensinpris God dag, Jag har hört, Att bensinpriset kan inom den närmaste framtiden komma upp till Sek 17,00.
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
Hålltider för dagen 9.00 Kaffe 9.30 Inledning, start
Att flytta till Frankrike – vad ska jag tänka på?
Kap 1 - Algebra och linjära modeller
Skapa ideala kundprofiler
Välkomna till AMP Workshop
_______________ _____ ____________ __________
Vision 80/20 Express Fördelar för ÅF: Konkurrenskraftigt pris
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Marknadsföring och försäljning av MBS Espen J. Laeng.
Effektiv försäljningsprocess Werner Risberg VP, Sales
Sellmasters affärsidé
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Mobil Marknadsföring & Kundklubbar Ivar Uttergård Marknadschef
Välkomna!. Vård- och omsorgscollege 17 Regionala college 70 Lokala college 145 Kommuner 19 regionala college representerade idag.
PROJEKT TRAPPSTEGET Bilaga 1 PROJEKT TRAPPSTEGET
Välkommen.
Vi åkte med vårat arbetslag till New York. Varför åker vi på teambuilding?
Leads och interna utmaningar
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
AMP Kickoff - Stockholm
Kortseminarium Radical Collaboration, 30 min Presentation av Mixed Minds Presentation av värden Presentation av deltagarna (om de inte är.
Kolmodins fastigheter AB Introduktion för nyanställda.
Säkerhet och Trygghet för Framtidens Äldre september 2010.
Energikollen växthus Elin Einarson Rådgivarkurs Energikollen växthus, Nässjö 24 okt 2012.
Mina erfarenheter av träning & tävling Orienterare Orienterare Friidrottare Friidrottare Idag Idag.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Styrketräning i teori och praktik
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Nya lokalerna i Frescati backe (ej med i gamla systemet) Övrigt: Mätningen.
Offensiv orientering »Vi ska erbjuda en idrott där alla kan vara med på sina egna villkor »Vi ska utveckla vår idrott i en offensiv anda som tar hänsyn.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Institutionsägda lokaler Övrigt: Mätningen är gjord terminstiden för VT13 (undantag.
Workshop vägledning Välkomna. Dagens upplägg 9:00-9:30 Kaffe 9:30:-10:15 Introduktion 10:15-10:55 Ramverkets delar 10:55-11:15 E-delegationens vägledning.
Beräkna en ekvation (metod 1)
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
1 Varför går jag på Hockeygym 6 Resultat +Beteendemål +Tidpunkt då de ska vara uppfyllda 5 Vision 2+3 Gruppen.
Välkommen till Sommarkollo Demoskola i SharePoint Server 2007 Pontus Haglund Lösningsspecialist Office system
Föräldramöte Team Agenda Viggan Vårcup 11/3 (Oskar) Anmälan på andra cuper under våren (Johan) Träningsplan för Team 03 (Fredrik) Aktiviteter.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Välkomna till uppstartsmöte i Lundalands ungdomsprojekt
Tillsammans räddar vi liv
Apple Macintosh, since Macintosh 128Kb. Macintosh 128k släpptes av Apple inc den 24 Januari Den såldes i över kopior det året. Datorn.
Gymnasiearbete 100p Introduktion.
Q4 Rapport 2014 Stockholm Jan Bengtsson VD, Uniflex.
Föräldramöte F-03 13/ VÄLKOMNA!. Agenda Allmänt om YIS Ledaruppställning System för kommunikation Träningar HT 2012 Aktiviteter HT 2012 YIS Cup.
Mamut Salesmodel Pär Svärd. Agenda Mamut Salesmodel Mamut Salesmodel Hvorfor Mamut som samarbeidspartner? Hvorfor Mamut som samarbeidspartner?
“Bättre vård med facebook” Katrin Moeschlin Charlotta Wolgast Wallman Nov 2011.
Jobbskuggning 8A och 8B Vecka 17 mån och tis 20 och 21 april 8C och 8D
1 Norrbotten 1 april Jonas Eriksson Sveriges Kommuner och Landsting.
Effektiv försäljning Werner Risberg, VP, Sales.
Ungdomsledarträff 4 april Hertzöga BK Välkommen till Ungdomsledarträff Program Inledning & Presentation Hertzögas organisation Ungdomssektion – Ungdomsansvarig.
Föräldramöte F-03 2/ VÄLKOMNA!.
Praktisk epidemiologi för allmänläkare
KOMMUNIKATION SOM PÅVERKAR SUNDSVALL 13 FEBRUARI 2012
Elin Ståhl Johansson och Ulla Lindström
Agenda och kursmål Hösten 2011 Nortech Telecom. Välkomna 2 En kort presentation av deltagarna runt bordet  Namn  Företag  Vilka förväntningar har du.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
pedagogisk dokumentation
Välkommen till Strands BK´s upptaktsträff :30 Startar vi med en process 10:45Grunder i spärrspel 12:00 SISU bjuder på lunch på Hot Chili 13:00Första.
Försäljningsargumentation
Projektledarträning. Målsättning / Önskat utfall Deltagarna/teamet har en gemensam uppfattning avseende sina egna och gruppens styrkor och svagheter i.
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Ikett Personalpartner AB
Presentationens avskrift:

Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik

Målsättning med Worskhop ÖKA FÖRSÄLJNING  Bättre säljteknik  Tätare/bättre uppföljning  Bättre planering

Agenda Dag 1  Introduktion  Inledning och Behovsanalys  Argument och invändningar  Lunch – 12:15  Uppgifter argument och invändningar  Brainstorming - synspunkter och egna idéer  Genomgång av PPT  Genomköring av produktdemonstration  Sammanfattning  Middag

Antal: 13 st runt om i Sverige Försäljning 2003:SEK  Q1:80 000(2 st – 75%)  Q2: (2 st – 65%)  Q3: (2 st – 70%)  Q4: ???Fördelad på 14?! Uppgörets timme  30/6 Status på försäljning  To be or not to be AMP Kunskap + Motivation = Ökat resultat Intresse + Resultat = Ökad satsning Status AMP

Antal: 13 st runt om i Sverige Försäljning 2003:SEK  Q1:80 000(2 st – 75%)  Q2: (2 st – 65%)  Q3: (2 st – 70%)  Q4: (2 st – 60%) Uppgörets timme  30/6 Status på försäljning  To be or not to be AMP Kunskap + Motivation = Ökat resultat Intresse + Resultat = Ökad satsning

Hvilke MRK arktiviteter har blitt gjennomført? Er AMP web’en nyttig? Hva savner dere? Hur ökar vi försäljningen?  Vad måste bli bättre hos oss?  Vad måste bli bättre hos er? Vad är bra? Mamut vs AMP

Ny AMP ansvarig Pär Svärd MBRC Mamut Business Resource Center Fördelar  Närmare marknaden/AMP  Tätare besök  Bättre uppföljning och stöd

Effektiv säljprocess Varför lära sig försäljningsteknik?  Ge kunden bästa möjliga underlag för beslut!  Respekt för kundens- och egen tid: Förkorta beslutsprocessen Förkorta beslutsprocessen  När är kunden mest mogen för ett beslut? Veckan efter demo, eller 2 mnd efter? Veckan efter demo, eller 2 mnd efter?  Försäljning är inte bara en signatur på en order! Relationsbyggande Relationsbyggande Alla tjänar på långsiktiga kundrelationer. Alla tjänar på långsiktiga kundrelationer.

Fika

Brainstorming Synpunkter och egna ideer?

PPT och Produktdemonstration

Sammanfattning dag 1 Vad har vi lärt oss idag?  Inledning och Behovsanalys  Argument och invändningar  Demo/kundbesök Kom ihåg:  Vi jobbar tillsammans med att sälja!  Vi är beroende av varandra för att göra det bra!  Bra samarbete är en styrka!  Tillsammans ger vi kunderna det de vil ha!  Vi måste tänka positivt – inte drunkna i detaljer!  Vi får inte använda energi på att motarbeta varandra!!!

Middag klockan 19:00 Restaurang T/BAR på Hotel Diplomat

Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik

Sammanfattning Dag 1 Vad lärde vi oss igår?  Inledning och Behovsanalys  Argument och invändningar  Demo/kundbesök Vad behöver vi mer?

Agenda Dag 2  Introduktion  Closing Teori  Closing uppgifter  Closing Video  Lunch – 11:30  Demo och closing träning – Session I  Demo och closing träning – Session II  Marketing  Framdrift  Sammanfattning

Marketing Nytt MRK material  Vad är tanken bakom?  Hur använder vi samma material?  Annonser

Marketing Kommande direktreklam April April  Rolf Schelvander Konsult AB Postnummer: –  Ason & Co Network KB Postnummer: –  Go On Databutiken Postnummer: – Postnummer: – Mai Mai  AKAM Postnummer: – och –  Nicevalley Postnummer: –

Mamut leads och egna leads Vad kan göras för att closa leads överförda från Mamut  Är kvaliteten bra nog?  Kan Mamut täcka deras behov? Hur skaffar jag egna leads?  Vad kan vi göra?  Vad har ni gjort?

Framdrift Uppföljning av AMP’er  På telefon en gång per vecka  Besök minst en gång per halvår Uppföljning av prospects  Feedback inom 24 timmar efter att prospectet har mottagits av AMP  AMP måste vara mer proactiva Planering/Uppföljning  Individuella budgetar  Aktivitetsplan

Sammanfattning dag 2 Vad har vi lärt oss idag?  Closingteknik  Demo, Case Studies Kom ihåg:  Vi måste igång nu!  Vi gör det tillsammans!  Vi måste stötta varandra!  Mer proaktiv ---> Mer försäljning!  Lita inte enbart på leads från DS!  Kunderna finns där ute, hitta dom!

Tack för uppmärksamheten!