VIS Verksamhetens InformationsSystem ”Rätt information till rätt användare vid rätt tillfälle”

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Snabbguide och tips.
Advertisements

En presentation av ett unikt system
BAS-M Hur du på ett enkelt sätt administrerar din båtklubbs register.
Statistikmodulen Omicron Syntax Data AB Framåt.
Word Word är ett av de vanligaste ordbehandlingsprogrammen. Vi skall idag gå igenom de vanligaste funktionerna i programmet. Fördelarna med att använda.
Manual för älgdatabasen i
E-post juni 2013.
SIPF:s styrelsemöte Hur man uppdaterar SIPF’s hemsida (en snabb genomgång) P-O Forsberg.
Janne Söderlund
Webbpublicering - botkyrka.se & Skriva för webben
Enkel dator teknik Tips och tricks.
Introduktion i webbpubliceringsverktyget
Introduktionsutbildning i MOSS-verktyget
Att hålla en presentation
Göra en enkel webbsida med word
Klicka på Aktivera redigering i meddelandefältet
Manual för ledare Ledare = du som är ansvarig för en eller flera träningsgrupper inom din förening, men i övrigt inte har några speciella administrativa.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Systemadministration och checklistor 21-22/ Ulf Hjelm Nyps utbildning- Projektmedel.
Hemsida, Grundutbildning
Demo dokument- och ärendehantering Polisförbundet
Sveriges kommuner och landsting Sjukvårdsdata i fokus
Cirkelledarutbildning
VIS Verksamhetens Informationssystem ”Rätt information till rätt användare vid rätt tillfälle”
VIS Verksamhetens InformationsSystem
Manual: Att skapa ett nytt forum och att kommentera i forumet. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
VIS Verksamhetens InformationsSystem. Vad är VIS?
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
Bildfabriken kan ställas in på olika sätt - se några exempel
Happy.ax lathund till WordPress
Klicka på någon av de kapitel för mer information eller klicka på knappen bredvid guide till start. 1.Hur navigerar man på hemsidan?Hur navigerar man på.
Fortlöpande chatt Skapa ämnesfeeds och spåra aktivitet
Rekvirera arbetsgivarstöd via internet
Lync-möten Ansluta till ett Lync-möte Schemalägga ett Lync-möte
VIS Verksamhetens Informationssystem
Integrera mp3 i hotpotatoes.  Se hur test-övningen kommer att se ut: N1_Audio_01.htm
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 11 Systemadministration och checklistor 12/ Sofia Wallgren Nyps utbildning- Företagsstöd.
VIS Verksamhetens Informationssystem
Målgruppsfokusering och modernt verktyg vid lansering i februari
Utbildning Elektroniska blanketter 29-31
Study Manager är en SharePoint-lösning som ger lärare och administratörer möjlighet att lägga till och administrera självrättande övningar och uppgifter.
Mina Aktiviteter Adressbok, användare, medlemmar, grupper, e-postlistor.
BVForum Sören Thuresson.
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
Region Östergötland Manual För sökning av dokument.
Region Östergötland. 2 Söka styrande dokument Klicka på fliken ” Vårdportal” i den horisontella grå menyn på Lisas startsida.
Uppstart iPad Höörs kommun.
Enkel dator teknik Tips och tricks. Välja storlek och radavstånd Här väljer du storlek på texten vi vill att ni använder 14 p till rubriker och 12 p till.
Lots Tävlingar och administration
Avvikelsehantering En säker verksamhet = en säker arbetsmiljö!
Utbildning Karlstad, SFAI-veckan.
VIS Verksamhetens InformationsSystem
Microsoft® Office SharePoint® 2007-utbildning
VIS Verksamhetens Informationssystem
Registrering av valorganisation
Så här fyller du i ansökan
Handhavandeguide-Ladok Kursbevis
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
för att skapa din kvartershemsida
Hur man använder Video med e-post och Prospektrapporten
Nya Rum i Skolwebben
VIS Utbildningsmiljö: Produktionsmiljö:
Region Norrbottens gemensamma dokumenthanteringssystem
Logga in på din Nacka-sida. Sök på Varbi i sökrutan
Lathund för dig som administrerar resultatrapportering
-Administratörer.
Region Norrbottens gemensamma dokumenthanteringssystem
Klubbfilialer i MyLCI Vägledning 2018.
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Ljustadalens skola
Presentationens avskrift:

VIS Verksamhetens InformationsSystem ”Rätt information till rätt användare vid rätt tillfälle”

Producentplatser på Samarbeta Projektplats (PPP) Vårdens producentplats (PPV) Arbetsgrupp (PPA) Organisatorisk producentplats (PPO) Samarbeta Producera och samarbeta iHSAk

Behörighet - Samarbeta Ägare Redigera inställningar, t.ex. lägga till/ta bort medlemmar Medlem Redigera innehåll, t.ex. skapa och redigera dokument Besökare Läsa allt material Läsare (bara projektplats) Läsa publikt material

Redigera behörighet Arbetsgrupp (PPA), Projektplats (PPP) och Vårdens producentplats (PPV) – Ägaren redigerar alla behörighetsnivåer Organisatorisk producentplats (PPO) – Ägaren redigerar behörighetsnivå ägare och besökare – Behörighetsnivå medlem är kopplat till iHSAk och uppdateras automatisk beroende på anställning

Demo – Redigera behörighet PPA, PPO eller PPP

Övning – Redigera behörighet PPA, PPO eller PPP 1.Navigera till Samarbeta i utbildningsmiljön, visutb.nll.sevisutb.nll.se 2.Gå till startsidan för producentplatsen som behörigheten ska redigeras för 3.Välj ’Webbplatsåtgärder’ uppe i vänstra hörnet 4.I menyn som visas välj: -För PPA eller PPO ’Webbplatsbehörigheter’ -För PPP ’Hantera projektinställningar’ 5.Lägg till dig själv som medlem

Demo – Redigera behörighet PPV

Övning – Redigera behörighet PPV 1.Navigera till Vårdens producentplatsen 2.Välj ’Webbplatsåtgärder’ uppe i vänstra hörnet 3.I menyn som visas välj ’Webbplatsbehörigheter’ 4.Lägg till dig själv som medlem 5.Välj ’Media’ under navigering och lägg till dig själv som medlem även där

Vårdens producentplats - Processteam Varje dokument i Vårdens producentplats kopplas till ett processteam Processteamskatalog i PPV – Processteam skapas före dokumentet som kopplas till teamet – Uppdateras ett team i processteamskatalogen så uppdateras alla dokument som är märkta med det teamet

Roller i VIS Processledare Person med specialistkunskap inom området, ofta samma som godkänner dokumentet VIS-Redaktör Administrativ roll som skapar dokument, startar och övervaka arbetsflöden Processteamsmedlem Skapar innehållet i dokumentet

Demo – Skapa processteam

Övning – Skapa processteam 1.Navigera till Vårdens procentplats 2.Välj ’Processteamskatalog’ i vänstermenyn 3.Välj ’Lägg till nytt objekt’ 4.Fyll i egenskaperna för processteamet och ’Spara’

Demo – Redigera processteam

Övning – Redigera processteam 1.Navigera till det processteam du skapade i förra uppgiften 2.Öppna processteamet och redigera 3.Spara förändringarna och stäng processteamet

Dokumentslag & mallar VIS Styrande Arbets- dokument Informerande Redovisande Projekt- knutan Vårdrutiner Mål- dokument Regel- dokument Rutin- dokument Möten Rapporter & resultat Arbets- material Checklistor Möten Rapporter Styrande dokument Diagnos Åtgärd DSM IV ICD 10 TLV Diagnos ATC KRÅ KVÅ Icke- kirurgisk KVÅ Kirurgisk Prov- tagning TLV Åtgärd Tvångs- vårds- åtgärd Organisatorisk producentplats & Arbetsgrupp Projektplatser Vårdens producentplats

Dokumenthantering Checka ut Arbeta med dokument, ta ut pärmen från bokhyllan Checka in När arbetet är klart, ställ in pärmen i bokhyllan Ignorera utcheckning Används för att ta bort utcheckningen. Det innebär att alla förändringar som har gjorts, sedan dokumentet checkades ut senast, raderas och dokumentet blir incheckat utan att en ny delversion skapas

Demo – Checka in och ut

Övning – Checka in och ut 1.Navigera till valfri producentplats på Samarbeta 2.Gå in i vyn med alla dokument 3.Checka in ett dokument som är utcheckat eller ignorera utcheckning

Demo – Redigera dokument och egenskaper

Övning – Redigera dokument och egenskaper 1.Navigera till ett dokument i valfri producentplats 2.Öppna dokumentet och redigera innehållet och dess egenskaper OBS! Kom ihåg att du måste checka ut dokumentet för att kunna redigera det 3.Spara förändringarna, stäng ner dokumentet och checka in det

Arbetsflöden Används för att: Publicera dokument Berätta för användare att de förväntas utföra något (med hjälp av uppgifter) Få en elektronisk signatur på att användare har slutfört en uppgift

Valbara arbetsflöden PPA, PPO och PPP PPV

Demo - Arbetsflöden

Övning - Arbetsflöden 1.Navigera till ett dokument 2.Starta granskning eller godkännande för dokumentet och tilldela dig själv uppgiften att granska eller godkänna 3.Avbryt uppgiften och starta sedan ett nytt arbetsflöde 4.Verifiera att du har fått ett mail och en uppgift på producentplatsens startsida 5.Avsluta arbetsflödesuppgiften

Dokument+

Demo – Dokument+Dokument+

Övning – Navigera på Dokument+ 1.Navigera till utbildningsmiljön visutb.nll.sevisutb.nll.se 2.Gör en sökning på Dokument+, välj själv om du vill använda vänstermenyn eller fritextsökningen 3.Lägg till/ta bort filter eller sökområde

Favoriter Skapa snabblänk till en specifik sökning

Övning – Skapa en favorit 1.Navigera till Dokument+ 2.Gör en sökning på valfritt sätt och lägg till filter eller sökområde 3.Spara sökningen som en personlig favorit

Länka till VIS Länka till sökresultatLänka till specifikt dokument – Alltid till Dokument+

Övning – Länka till VIS 1.Navigera till Dokument+ i utbildningsmiljön, visutb.nll.se och gör en sökning på valfritt sättvisutb.nll.se 2.Lägg till filter på sökningen och kopiera länk till sökningen 3.Klistra in länken i ett nytt mail 4.Kopiera länk till ett specifikt dokument och klistra in det i samma mail som användes i steg 3 5.Skicka mailet med länkarna till dig själv

Hjälpen