Utveckling och visioner – nätbaserat lärande

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Docent i pedagogiskt arbete, FD
Advertisements

Upplevelser och växande kunskap med Skogen i Skolan
Från vårt studiebesök på Stockholm Makerspace
Informationsteknologi och didaktiska perspektiv
Scouttåget i Malmö, 6 april 2013 Pontus Vinderos
Föräldramöte
Christina Jansson
Sociala medier Maria Holm
MIK-verktyg i klassrummet Pernilla Laursen
Charlotte Silén, Pedagogiska enheten, Hälsouniversitetet 2003
Dokumentera och utvärdera IKT-resurser Céline Rocher-Hahlin.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Elisabeth Aquilonius Regionbibliotek Kalmar
Välkommen till onlineseminariet om Webb 2.0 Stäng av mikrofonen Begär ordet via chatten... Eva Norling och Peter Giger, Blekinge Tekniska Högskola,
Norska filmen om boken  
Webb 2.0 i utbildningen. Ett mer digitalt samhälle kunskaps.
E-learning/ Comfort Audio Academy
Ö Cissi Cissi Dahl & Anneli Bengtsson X-Ovation.
VARFÖR IT SOM CENTRAL DEL I KURSEN GEOGRAFI 1 på småstadens gymnasium?
Eva Pärt Enander och Malin Wester
Mikaelskolan : Den utvecklande skolan Inriktning 2012 Presentation 19 mars 2012.
IT-utbildningar på distans Gunnar Peterson Malin Pongolini.
Personalmöte Handlingsplaner Värdegrund.
Förutsättning: Du måste vara uppkopplad på Internet när du arbetar Många nyttor med Skolportaln 2.0 samlar gemensamma system och tjänster på ett ställe.
Utbildningswebben Lär dig mer. Hitta och registrera dig till en utbildning Utbildningswebben är din startpunkt när du vill utbilda dig. Här finns verktyget.
Yhmyndigheten.se En svensk referensram för kvalifikationer
Strategi för användning av den sociala webben i Ingå bibliotek Barbro Nystedt Raija Selén
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Interaktiva medier och lärande Krister Lindwall & Leif Marklund.
Om nätstödd undervisning SVF:s personaldag Helena Hurme.
Nya förutsättningar för lärande
IUP Karin Wennbo Bilderna är från flickr
OPEN CAMPUS Almedalen 2014 Virtuellt Campus ”Ett personligt campus utifrån mitt lärande”
Hur tänker 90-talisterna och vad vill de ha? 1. 2.
För kunskap och bildning NY TEKNIK I UNDERVISNINGEN Henrik Laurén Forskningens fronter
Framtidsredaktionen. Designuppgift Utveckla koncept för hur Framtidsredaktionen skall utformas Fokus på digitala plattformen (webb, m.m) Helhetskoncept:
Med efterföljande After Work. Repetition från tidigare samt nyheter och fördjupning Intresseinriktningarna och kunskaperna är olika. Möjlighet till att.
ITiS hittills… Deltagande lärare 1999 – Deltagande lärare 2002 ca ca Handledare 1999 – Utbildade skolledare 1999.
Vårdsamverkan Fyrbodal Gränsöverskridande samverkan.
Välkomna till Föräldramöte med Gnagarna
BFL Bedömning för lärande
Ung kommunikation Högskolan i Kalmar –––– Växjö universitet –––– Blekinge Tekniska Högskola i samarbete.
Flexibelt lärande - bakgrund 2002 – Flexibel utbildning på distans 2004 * integrera nätbaserad utbildning * flexiblare utbildning för enskilda individer,
Stora Sökguiden Eva Norling Anne-Marie Pettersson
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
principer som beskriver
Språk, IT och den Europeiska referensramen © Tore Ståhl / Pil-projektet, Arcada
NETINFO Samordnat IT-stöd Lunds universitet Birgitta Lastow Anders Sjöö.
Vårt verktyg – HygieneC. Cleano Group “8 av 10 är skeptiska till restauranghygien” enligt SIFO-undersökning, april 2008 Vårt verktyg.
Sociala medier och jämställdhet. ”Det är svårt att förstå om man inbillar sig att det alltid sett.
IT-pedagogik Inlärning och utbildning med stöd av IT och Internet
Sociala medier för pedagoger och elever. Läroplan ” Eleverna ska också kunna orientera sig i en komplex verklighet med stort informationsflöde och snabb.
Gilla Din Ekonomi - Skola. INFORMATÖRSUTBILDNING FI:s huvudsakliga mål  Bidra till ett stabilt och finansiellt system med ett högt skydd för konsumenter.
Ledtråd 1: Ledtråd 2: -spetsigt eller runt -har jackan på
Bedömning för lärande = Ett förhållningssätt
Per Brahm Erfarenheter av: Digitala lärresurer Visning av exempel och öppen diskussion.
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
 1:1-pedagogik  Mentorskap  Elevinflytande  Externa kontakter LELDE: Leadership and Entrepreneurial Learning in a Digital Environment Projektet ska.
Efter din utbildning Fortsättningskurser – Ta nästa steg!
Enkät NB1- elever 2017 Antal svar från olika skolor.
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
Språk och kommunikation Skapande och estetiska uttrycksformer
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17
Lokal pedagogisk planering enligt Lgr 11
Välkommen till förskoleklass 2018/2019
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Lokal pedagogisk planering enligt Lgr 11
Upplevelser och växande kunskap med Skogen i Skolan
Arbetsintegrerat lärande
Upplevelser och växande kunskap med Skogen i Skolan
Presentationens avskrift:

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 Teoretisk bas Pedagogisk ansats Verktyg Produkt

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism Pedagogisk ansats Verktyg Produkt

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Verktyg Produkt

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Verktyg webbkurs/ LMS Produkt

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Verktyg webbkurs/ LMS Produkt Webbaserat lärande lärobjekt

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Verktyg webbkurs/ LMS Produkt Webbaserat lärande lärobjekt Formellt lärande

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 E-learning 2.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Verktyg webbkurs/ LMS Produkt Webbaserat lärande lärobjekt Formellt lärande

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 E-learning 2.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism social konstruktivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Verktyg webbkurs/ LMS Produkt Webbaserat lärande lärobjekt Formellt lärande

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 E-learning 2.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism social konstruktivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Kollaborativ Verktyg webbkurs/ LMS Produkt Webbaserat lärande lärobjekt Formellt lärande

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 E-learning 2.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism social konstruktivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Kollaborativ Verktyg webbkurs/ LMS Gruppkommunika-tionsbaserad plattform Produkt Webbaserat lärande lärobjekt Formellt lärande

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 E-learning 2.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism social konstruktivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Kollaborativ Verktyg webbkurs/ LMS Gruppkommunika-tionsbaserad plattform Produkt Webbaserat lärande lärobjekt Gemensamt gene-rerad produkt, lärare-elev Formellt lärande

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 E-learning 2.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism social konstruktivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Kollaborativ Verktyg webbkurs/ LMS Gruppkommunika-tionsbaserad plattform Produkt Webbaserat lärande lärobjekt Gemensamt gene-rerad produkt, lärare-elev Formellt lärande Icke-formellt lärande

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 E-learning 2.0 ”E-learning” 3.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism social konstruktivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Kollaborativ Verktyg webbkurs/ LMS Gruppkommunika-tionsbaserad plattform Produkt Webbaserat lärande lärobjekt Gemensamt gene-rerad produkt, lärare-elev Formellt lärande Icke-formellt lärande

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 E-learning 2.0 ”E-learning” 3.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism social konstruktivism konnektivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Kollaborativ Verktyg webbkurs/ LMS Gruppkommunika-tionsbaserad plattform Produkt Webbaserat lärande lärobjekt Gemensamt gene-rerad produkt, lärare-elev Formellt lärande Icke-formellt lärande

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 E-learning 2.0 ”E-learning” 3.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism social konstruktivism konnektivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Kollaborativ Icke-hierarkiskt nätverksstöd Verktyg webbkurs/ LMS Gruppkommunika-tionsbaserad plattform Produkt Webbaserat lärande lärobjekt Gemensamt gene-rerad produkt, lärare-elev Formellt lärande Icke-formellt lärande

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 E-learning 2.0 ”E-learning” 3.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism social konstruktivism konnektivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Kollaborativ Icke-hierarkiskt nätverksstöd Verktyg webbkurs/ LMS Gruppkommunika-tionsbaserad plattform Webben som plattform- sociala media- PLE Produkt Webbaserat lärande lärobjekt Gemensamt gene-rerad produkt, lärare-elev Formellt lärande Icke-formellt lärande

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 E-learning 2.0 ”E-learning” 3.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism social konstruktivism konnektivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Kollaborativ Icke-hierarkiskt nätverksstöd Verktyg webbkurs/ LMS Gruppkommunika-tionsbaserad plattform Webben som plattform- sociala media- PLE Produkt Webbaserat lärande lärobjekt Gemensamt gene-rerad produkt, lärare-elev community -baserad, användar-genererad produkt Formellt lärande Icke-formellt lärande

Utveckling och visioner – nätbaserat lärande E-learning 1.0 E-learning 2.0 ”E-learning” 3.0 Teoretisk bas behaviourism/ kognitivism social konstruktivism konnektivism Pedagogisk ansats transmissiv/ visst stöd Kollaborativ Icke-hierarkiskt nätverksstöd Verktyg webbkurs/ LMS Gruppkommunika-tionsbaserad plattform Webben som plattform- sociala media- PLE Produkt Webbaserat lärande lärobjekt Gemensamt gene-rerad produkt, lärare-elev community -baserad, användar-genererad produkt Formellt lärande Icke-formellt lärande Informellt lärande

Facebook som plattform för icke-formellt och informellt lärande https://www.facebook.com/groups/149742399929/ https://www.facebook.com/groups/101766306596053/