Laddning, en del av den smarta staden EVlink Manager – Gustav Gustavsson Schneider Electric
Schneider Electric 2 Energidilemmat vsvs Efterfrågan År 2050 Elförbrukning år 2030 CO 2 emissioner för att undvika större klimatpåverkan år 2050 FaktumBehov Källa: IEA 2007 Källa: IPCC 2007, figure (vs level) Energihantering är nyckeln
Schneider Electric 3 Elfordon är en del i utvecklingen Laddningsinfrastruktur Smarta elnät Överordnade system Ladda där du befinner dig Ladda säkert och grönt En naturlig del i dagens infrastruktur En framtida del i ett smart elnät
Schneider Electric 4 Laddning – Mode 3 Elbilen ansluts till det befintliga elnätet genom en dedikerad installation. Installationen innefattar en laddstation som kommunicerar med elbil. Installationen innefattar även skydd för användare, bil och resterande installation. Allmänt accepterad som den bästa och mest säkra laddningsmetoden. Smart Grid Ready
Schneider Electric 5 Ladda när du stannar. Stanna inte för att ladda! Hemmaladdning Laddas på 6 till 8 timmar Företagsparkeringar Laddas på 3 till 8 timmar Publika parkeringsgarage Laddar minst 25% på 2 timmar Parkering vid shoppingcenter Laddar minst 25% på 2 timmar Parkering längs vägen Laddar minst 25% på 2 timmar Privata parkeringsplatser Laddas på 6 till 8 timmar Parkering för fordonspark Laddas på 3 till 8 timmar Quick charging 80% på mindre än 30 minuter Advanced services Energy Management
Tack för visat intresse! EVlink Manager Gustav Gustavsson