www.skelleftea.se 14 år av utveckling 1995200020052009.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig
Advertisements

Eurokoderna När blir de klara? Vad menas? •Då respektive standard finns? •När respektive standard kan användas? •Då det går.
Branschfakta teknikföretag i Sverige •Sveriges export av teknik uppgår till över 500 miljarder kronor per år. •Svenska teknikföretag exporterar i genomsnitt.
Semesterekonomi 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom
Ungas frågor om alkohol och droger
Fråga 1: Hur många lediga platser anmäldes till Arbetsförmedlingen 2007? a b c
RAPPORT Hur går det för kunderna – en uppföljande mätning Juli 2012 Kund: NyföretagarCentrum Sverige Kontaktperson: Harry Goldman, Daniel Dworetsky Kontakt.
Mina vårdkontakter En säker e-tjänst till vården
Trio Enterprise Corporate and Concept Presentation
Working Bee Onsdagen den 11 mars 2009 Henry Backlund.
ARKISTOLAITOS Arkivverket Projekt för förnyelse av webbplatsen.
Lunds universitet / LDC Lunds universitets egen IT-partner Presenterar nyheter och vad som är på G Jan-Inge Månsson.
Informationsstruktur Förutsättning för vad?
Informationsenheten, reflektioner under arbetets gång • Medborgarfokus. Tightare samarbete med den olika enheterna i förvaltningarna (huvudredaktörer+publicister.
E-tjänster Upplands Väsby
Torbjörn Söderström utvecklingsdirektör Akademiska Sjukhuset
IBITS Samordnat IT-stöd Lunds universitet Birgitta Lastow Anders Sjöö.
Hållbara, attraktiva, kreativa miljöer för
Distrikt 21 Distriktsmöte 26 & 27 maj 2007 Ludvika.
e-tjänst barnomsorg vinter/våren kommuner Processkarta
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Gymnasieutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008,
Introduktion till diskussionspass om indirekt energi Anna Hagerberg.
Framsteg AB Plenum 2 Framsteg breddar Maximoerbjudandet med hjälp av molntjänster Henrik Nyström Affärsområdesansvarig Underhållssystem Framsteg.
”Vägen mot e-samhället”
”Vägen mot e-samhället”
Mobillån i Sverige Myter och verklighet. Snap shot Grundades 20 mars anställda varav 7 timanställda Affärsidé: Att ge svenska folket möjlighet.
1 Figur 1.1 Utveckling av Sveriges BNP per invånare under perioden 1990–2010 jämfört med OECD och ett genomsnitt för de sex närmaste konkurrentländerna.
Ny svenskakyrkan.se.
SGF Personalkonferens, Bosön, 27 oktober 2008 Bo Bengtsson GIT = Golfens IT-system.
Nuvarande samverkan mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen
Ylva Yngveson, Institutet för Privatekonomi
Anna Wilhelmsson – Informationsstrateg Stadsbyggnadsförvaltningen Eskilstuna kommun Bakgrund Fil kand Kommunikationsvetenskap Informationsassistent Information.
2 2. Kommunens vision är att vara en framsynt tillväxtkommun, attraktiv att bo och verka i.
Lars Ramstierna
Voxpop.
Vi ger liv åt historien och en bild av idag!. Bakgrund Under 1940-talet gavs bokserien ”Gods och Gårdar” ut i hela Sverige. För Halland kom den senaste.
Medborgarundersökning SCB:s undersökning 14 september-8 november 64 kommuner deltog Hittills har 230 kommuner gjort undersökningen (155 mer än en.
Yttrande över SKL:s rapport: ”Assisterad befruktning: uppföljningsrapport med definitioner, rekommendationer och utvecklingsområden – maj 2014”
Kommunstyrelsen noterar informationen till protokollet.
GIS-samverkan Södertörn
RALS 2007 – Lite siffror mars anställda 50,2 % kvinnor 49,8 % män.
Confidentiality notice / Copyright notice Siemens Wind Power.
Topobase2009 Att uppgradera eller inte uppgradera… Sundsvalls kommun, SBK Inger Ericsson Åsa Jadelius.
Verksamhetsutveckling och samarbete kring sammanhållen e-förvaltning
Gemensam plattform för kommunala e-tjänster ger kostnadseffektivare offentlig service.
Ett mänskligare internet Stefan Johansson
Förberedelser Beslut Förstudie Nyttovärdering
IT-chef Riksidrottsförbundet & SISU Idrottsutbildarna
Kommunens Kvalitet i Korthet - utveckling och syfte.
ProViking Forskningsprogram inom Produktframtagning 1000 milj kr under – en satsning på svensk industri som stärker svenska samhället ® ProViking.
Varför beter sig ekonomin som en berg- och dalbana?
Linnéuniversitetets alumnverksamhet. Utredning gjord En utredningsgrupp tillsattes våren Gruppen bestod av representanter från - Samtliga institutioner.
Webbenkäter År 2009 och Om webbenkäterna  Började användas 2007 Postop 8v och 1år nov 2007 Hälsodeklaration mars 2008  25 av 44 kliniker använde.
1 PROGNOSMODELLENS RESULTAT I BILDER Jouko Kinnunen & Richard Palmer Februari 2006.
Avfall och återvinning
För kunskap och bildning Utvärdering -men vad händer sen Henrik Laurén resurscenter
Raindance Region Skåne 2 installationer 25 ramföretag Ca Användare beställare 400 – 600 samtida användare Ca ordrar/dag levfakturor.
Hur mår Halland? Sofia Frising miljömålssamordnare
Tekniska museet alla små geniers favoritställe.
Vad händer i kretsloppet?
Sid 1 | Lantbrukarnas Riksförbund CAP en gemensam politik i siffror.
Två vägar för att ge till hela Missionskyrkan Kyrkoavgiften till församlingarna Missionsgåvan till församlingarna och det gemensamma Kyrkoavgift + Missionsgåvan.
Barnomsorgen 2010 – delrapport om kommunenkäten Salla Säkkinen Barnomsorgen 2010 – delrapport om kommunenkäten1.
EDIEL-fakturering Birger Fält.
Daniel Andersson Maria Ekendahl. Alla bibliotek kan bidra efter förmåga Ett bibliotek kan visa upp mycket mer än det själv producerar genom samverkan.
Vård- och omsorgscollege Ekonomisk uppföljning 2014.
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
Medborgarrådgivningen leder dig till rätt offentlig tjänst och ger råd om hur tjänsterna används. Det går inte att inleda myndighetsärenden via Medborgarrådgivningen.
Effektkarta för extern webbplats
Om publiceringssystem, lektion ett
Presentationens avskrift:

14 år av utveckling

14 år av utveckling

år av utveckling

år av utveckling

år av utveckling

Modern, attraktiv och tillgänglig webb Uppgradering av Content Studio Turistwebben inte längre kommunal I högre grad förberedd för e-tjänster Utvecklingen inryms i ordinarie budget Kundtjänst förlitar sig på och hänvisar till Förutsättningar för 2009 års webb

Det ska finnas kvalitetssäkrad information om de ärenden kundtjänst hanterar. Medborgarassistenten och Intra – systersystem och gemensam databas. Kundtjänst tipsar alltid kunderna om information på webben. Kundtjänst publicerar störningsnyheter Kundtjänst och webb i samspel

Införandeprojekt medborgarassistent. En journalist projektanställs. Ännu en webbutvecklare anställs Medborgarservice bildas. Inventering på förvaltningar börjar Deltagande i ”kommunprojektet”. Design m m Webbredaktör anställs. Ny webbplats öppnar 3 mars Utveckling under flera år

Kostnadstäckning Budget för webbutveckling

webbansvariga publicister Kundtjänst Mina sidor

Mars unika besök per dag (vardagar mellan 6000 och 8000)

Unika besök 11 mars – 8 april 2010

I genomsnitt 200 frågor ställs per dag. Vissa dagar upp till Webbassistenten Marklund

Framtiden – ökat nyttjande 2010 Nya e-tjänster = fler system, mer tidskrävande. Dyrare. Fler publicister och systemägare Informations- och serviceplattform Nya versioner, nya utföranden