14 år av utveckling
14 år av utveckling
år av utveckling
år av utveckling
år av utveckling
Modern, attraktiv och tillgänglig webb Uppgradering av Content Studio Turistwebben inte längre kommunal I högre grad förberedd för e-tjänster Utvecklingen inryms i ordinarie budget Kundtjänst förlitar sig på och hänvisar till Förutsättningar för 2009 års webb
Det ska finnas kvalitetssäkrad information om de ärenden kundtjänst hanterar. Medborgarassistenten och Intra – systersystem och gemensam databas. Kundtjänst tipsar alltid kunderna om information på webben. Kundtjänst publicerar störningsnyheter Kundtjänst och webb i samspel
Införandeprojekt medborgarassistent. En journalist projektanställs. Ännu en webbutvecklare anställs Medborgarservice bildas. Inventering på förvaltningar börjar Deltagande i ”kommunprojektet”. Design m m Webbredaktör anställs. Ny webbplats öppnar 3 mars Utveckling under flera år
Kostnadstäckning Budget för webbutveckling
webbansvariga publicister Kundtjänst Mina sidor
Mars unika besök per dag (vardagar mellan 6000 och 8000)
Unika besök 11 mars – 8 april 2010
I genomsnitt 200 frågor ställs per dag. Vissa dagar upp till Webbassistenten Marklund
Framtiden – ökat nyttjande 2010 Nya e-tjänster = fler system, mer tidskrävande. Dyrare. Fler publicister och systemägare Informations- och serviceplattform Nya versioner, nya utföranden