SundCom Group AB 0771-45 90 90 Group AB 0771-45 90 90 SundCom.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Övergång från Apodos till Pascal 11 juni 2012
Advertisements

Vet Du vem av hemtjänstpersonalen som är Din kontaktman? • 173 personer svarade ja • 166 personer svarade nej • 13 blanka enkätsvar inkom.
security through simplicity 2 Visste du att du kan använda ditt inpasseringskort till att logga in till din dator, till ditt nätverk och till dina molntjänster?
Varför är det viktigt att mäta?
Tidsplanering Tidsplanering
78 respondenter. 2 [1] Hur har det varit hemma sedan du var här sist?
•Varför? •När? Resan •Vad ska vi göra? •Vart bor vi? •Nöjen? 13:45- 14:55 Stockholm- Köpenhamn 15:40- 18:10 Köpenhamn- Chicago 20:05- 23:05 Chicago-
Restauranger och service Våren 2005 T SHR: Leif Holmström Temo: Arne Modig, David Ahlin Datum:
FMCK Konferens Varför är du medlem i FMCK?
Nya mötestider - nya resemöjligheter!
Hans-Erik Källman, Vanja Kågstöm, Kristina Hage-Hansson Svensk Förening för Röntgensjuksköterskor Svenska Sjukhusfysikerförbundet Välkommen till kursdagar.
Vision 80/20 Contact Center Lösningsexempel
Välkomna!. Vård- och omsorgscollege 17 Regionala college 70 Lokala college 145 Kommuner 19 regionala college representerade idag.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Ring, ring – med vem ska vi slå en signal? Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC.
Medborgarservice i Skellefteå kommun
#3 Processtänkandet - den säkra vägen till framgångsrik CRM.
Information Livsstilsportalen.
Webbkollen hemma Följ upp förbättringsåtgärder för att säkra en trygg utskrivning Intervjustödet Webbkollen hemma kan användas vid uppföljning av åtgärder.
Projektföljeforskning
Stora + Störst tal först. Stora additionstabellen Tanketips!
Kommun - Vara (1470), Kommun - Skara (1495), Kommun - Lidköping (1494), Kommun - Grästorp (1444), Kommun - Essunga (1445) 41 respondenter.
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Börsföretagens krisberedskap. 2 Var har ert företag kontor/anläggningar? (Flera alternativ kan anges)
©storm.
Elkraft 7.5 hp distans: Kap. 3 Likströmsmotorn 3:1
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
Piteå kommun som samhällsbyggare Piteå – det är hit man kommer när man kommer hem.
Föräldrainflytande. 1. Anser du att det finns ett fungerande samarbete mellan förskola och hem på ditt/dina barns avdelning?
Vägen till lycka…..
Stora additionstabellen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2004.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
V ersion Dialogseminarium – Patientens väg i vården Välkommen!
Mentometer Tryck på den siffra på dosan som motsvarar ditt val. OBS!
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Tillväxtverket 1 Ny myndighet – nya möjligheter.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
Nöjdhetsbarometern Nöjdhetsbarometern –förberedelser Varför nöjdhetsbarometer om MIP? Flemming Kristensen, socialhögskolan Upplevelser kring resultat.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Elevrelationer – sociala interaktioner mellan individer i en skolkontext Kontextuell nivå: Interpersonell nivå: Individnivå:
Workshop vägledning Välkomna. Dagens upplägg 9:00-9:30 Kaffe 9:30:-10:15 Introduktion 10:15-10:55 Ramverkets delar 10:55-11:15 E-delegationens vägledning.
Bild 1 Hur använder vi KursInfo idag? Högskolan i Skövde.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Erfarenheter av ögonstyrd dator som hjälpmedel för samspel och delaktighet för barn och ungdomar med flerfunktionsnedsättning - en pågående studie.
Ett projektarbete under ST i allmänmedicin av Magnus Röjvall
Sid 1 Strategisk upphandling. Sid 2 Om enkäten Syfte ­Underlag för projektet strategisk upphandling Metod och urval ­Webbformulär ­Formuläret har skickats.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
2 2. Kommunens vision är att vara en framsynt tillväxtkommun, attraktiv att bo och verka i.
TietoEnator © 2007presentationPage 1 Mina meddelanden Procapita +
Fakta om undersökningen
Sveriges Annonsörer – Att mäta effekter av PR. Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 2 17 mars © 2006 QuickWise AB Uppdragsgivare Sveriges.
Webbenkät genomförd maj 2010 Regeltillämpning i praktiken 1-2. Vem 3-8. Beslut och struktur Myndighetsutövning och ”service” Kvalitetsfrågor.
Koh-I-Noor Berg av ljus
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Foto: IBL Bildbyrå Känn dig trygg i mötet med media Kommunikation.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot
NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders Sjöö, bitr. PL.
Vem som svarat på enkäten Fig 1. Män =75 år Boende Fig 2 Eget boende, ej hemtjänst Eget boende med hemtjänst.
Luleå Luleå eLäkekonst Hur kan IT förändra vården? Nils Schönström Center för eHälsa i samverkan Luleå.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Telefoni - LU Gun Nilsson Telefoniansvarig, LDC
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Resultat av internundersökning om information på LTH Genomförd våren 2007.
Kartminne En serie bilder som ger övning av ”rutinen” Tänk på: –Vart är jag på väg? –Varifrån är kontrollen lättast att ta? –Vilken är sista säkra? –Förenkla.
Stora subtraktionstabellen
12,1 dagar Mats UddinVälkomna Barbro NaroskyinInledning Fikapaus Claes- Fredrik HelgessonStyrning med marknad
:58 Hjälp oss att göra ST bättre1 Response Log.
Tryck på högtalarna, lyssna och försök att förstå!
Presentationens avskrift:

SundCom Group AB Group AB SundCom Group 20. Hur använder vi statistik för att skapa personliga mål?

SundCom Group AB Group AB SundCom Group Affärsområde 2  Telefonisystem  E-learning  Kundservice  Call Center Management Call Center Management  Öppen Linje - certifiering av telefonist/receptionist - certifiering av call center personal - företagsanpassad utbildning - framtagning av telepolicy samt implementering  Utveckling av din webbplats  Kommunikationslösningar  Upphandling  Projektledning  Trafikmätningar telefoni  Svars- & kvalitetsundersökningar  Benchmarking Call Centers  Webbundersökningar  Nöjd Kundindex

SundCom Group AB Group AB Kontor, utbildningslokaler Lockarp – Malmö Kista – Stockholm Greve – Köpenhamn

SundCom Group AB Group AB Om mentometersystemet… n Vi kommer att presentera en fråga och olika svarsalternativ. n Du svarar genom att trycka motsvarande svarsnummer på mentometerdosan. n När ditt svar registrerats lyser lysdioden grönt. n Om du får rött ljus - tryck igen! n Du kan ändra dig, systemet kommer ihåg din senaste knapptryckning.

SundCom Group AB Group AB Vem uppfann telefonen? 1.Thomas Alva Edison 2.Alexander Graham Bell 3.George Eastman 4.Lars Magnus Ericsson 5.Guglielmo Marconi 5

SundCom Group AB Group AB

SundCom Group AB Group AB Hur använder vi statistik för att skapa personliga mål? n Vilka mål finns? n Hur ser det ut här? n Erfarenheter och aktivt deltagande 7

SundCom Group AB Group AB Vilken yrkeskategori tillhör du? 1.Telefonist/Receptionist 2.Administratör/Driftoperatör 3.Telechef 4.IT-chef 5.Annan tjänst

SundCom Group AB Group AB

SundCom Group AB Group AB Har ni målsättningar på telefonisterna? 1.Ja 2.Nej

SundCom Group AB Group AB

SundCom Group AB Group AB Är telefonistmålsättningarna på grupp och/eller individnivå? 1.Gruppnivå 2.Individnivå 3.Grupp och individnivå 4.Har inga målsättning

SundCom Group AB Group AB Vad är mätbart? n Svarstider n Servicegrad n Tappade samtal n Servicenivå n Samtalstid n Medarbetarnöjdhet n Kundnöjdhet n Återanrop n Bemanning n Arbetsplatsträffar n Medarbetarsamtal n Kompetensnivå 13

SundCom Group AB Group AB Är det ok att mäta telefonister på individnivå? 1.Ja 2.Nej

SundCom Group AB Group AB Är det ok att mäta telefonister på individnivå?

SundCom Group AB Group AB Hur ofta följs målsättningarna upp? 1. En gång per dag 2. En gång per vecka 3. En gång per månad 4. En gång per kvartal 5. En gång per halvår 6. En gång per år

SundCom Group AB Group AB

SundCom Group AB Group AB Har ni de mätverktyg som behövs för uppföljning? 1.Ja 2.Delvis 3.Nej

SundCom Group AB Group AB

SundCom Group AB Group AB SundCom Group Birgitta Sandell Tel Vi hjälper dig – hela vägen Medarbetare Organisation Teknik i samverkan Ann-Britt Kemfors Tel Jerry Nilsson Tel