REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!” ”Nu måste.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING
Advertisements

… som skulle arrangera en löptävling.
MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER
Vs..
Svenskarnas shoppingmotiv – förnuft eller glädje? Ingela Gabrielsson, privatekonom 1.
Vår tids paradox Klicka för nästa sida .
Vi vill sända denna lilla saga som en extra tanke till julen
Den dramatiska bågen i Strindbergs tragedi Fröken Julie
COPYWRITING Det berättas att en amerikansk copywriter på väg hem från sitt arbete brukade passera en blind tiggare i parken. Tiggaren hade en kartonglåda.
® BrucElvis Gå vidare genom att klicka på musen !
God Jul Du behöver inte vänta till Jul…
Historiebruk.
GRÖNA SIDAN UPP, TRÄFF , Kjell Persson.
Ljudet bytes med fördel till originalmusiken!
Varför blev jag företagare? Generna, båda föräldrarna var egen företag, dock inte i denna bransch. Fånga tillfället! Se möjligheten inte problemen. Rätt.
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. KONSUMTION PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!”
Marknadsföring av turism
VAD KOSTAR DET AVGIFTSFRIA LÅNET?
Boo FF vill tacka er för året som gått och önska alla en God Jul och ett Gott Nytt År! Vinterträningen är igång, planerna var vita i måndags men är nu.
Konsten att leda sig själv
Extra –s i presens.
Välkommen till Vision! September 2010 September 2011 Beslut Namnsajt 26/10 11:16:29 Fokusgrupper och tester Design Produktion Juridik.
Vägen till en bra novell
Reportagets delar Rubrik Underrubrik Ingress Brödtext Mellanrubrik
Affärsidé - företagets vägvisare
Du ÖnskAs en rigtigt gOD jul GOD JUL Först, klicka på stjärnan på julgranen, så vi kan få ljus i den….
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Ambassadörsutbildning för dig som ska prata om IdrottOnline Version: beta
Fitnesskultur i ur och skur Birgitta J Huuva Ordförande samverkansgruppen för Hälsofrämjande sjukvård ÖLL.
Mer flygsport till fler! Riksidrottsförbundet har av regeringen fått 500 miljoner kronor för satsningar på idrottens barn- och ungdomsverksamhet i det.
Mer idrott till fler! Riksidrottsförbundet har av regeringen fått 500 miljoner kronor för satsningar på idrottens barn- och ungdomsverksamhet i det som.
Välkommen till årets Ordförandeseminarium 4 – 5 oktober 2014 Här möts vi som vill göra skillnad! 1.
Kanske Gud vill att vi ska träffa några människor som är bra för oss,
Anders Hummel, Nolhagaskolan, Alingsås –
”Man köper saker man inte behöver för pengar man inte har för att göra intryck på människor som man egentligen inte bryr sig om” ”Inte moralisera utan.
Göteborg Distriktlagsverksamhet. Varför är vi här? INSPIRERA!! VINNA TV-PUCKEN!!
VAD ÄR REKLAM? FÅ OSS ATT KÖPA SAKER.
Värderingar En värdering är egentligen ingenting annat än en personlig uppfattning om hur bra eller dåligt någonting är eller om vad som är rätt eller.
Vad är identitet?.
Andlig tillväxt School of Leadership Vår ork Kan delas in i fyra olika delar Fysisk Relationell Mental Andlig Frid - bygger på Gudsrelationen.
nationellT kommunikationskoncept presumtiva studenter 2015
Marknadsföring av Projekt X
”… det är framför allt service och bemötande - och därigenom kundupplevelsen - som bygger ett starkt varumärke.” ur Skellefteå kommuns varumärke och image.
Mannen som hatar julen Det var en gång en man som hata julen.
Buddismen Allt är ett lidande.
482 pennor insamlades på Sannarp under 10 dagar i december För oss en symbolisk gest av solidaritet och betydelsen av utbildning.
Möta medier vid riskkommunikation 14 november 2008 Dennis Kjellin.
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING. PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!” ”Nu måste.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Vad säger bilden oss egentligen!?
Efter filmen… 1) Vilka nya ord lärde du dig i filmen som handlar om reklam? 2) EPA- skriv ner och berätta för en kompis! 3) I filmen pratar man om att.
 Who frågar efter en persons (eller personers) identitet (vem dem är).  Who is he?  Who are they?  Who is coming?
Varumärke Värderingar Plattform Identitet Relationer Service
Barn och stress.

En inledning i resurser Jonas Wells (Övning från Björn Johansson)
Köp, köp, köp! Om reklamens påverkan.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING
Träna svenska A och B Häfte 3 Hälsningsfraser 5 – Hej. Hur är läget?
Veckans fördjupning handlar om en speciell uppfinning. Vet du vilken
Reklam och marknadsföring
Marknad, målgrupp och mål
How to Buy Engagement Rings for Women Online?. Buying engagement rings for women or tiffany celebration rings from the online market could be a bit challenging.
Reklam och marknadsföring
Reklam och marknadsföring
Reklam och marknadsföring
Reklam och marknadsföring
Religion.
Presentationens avskrift:

REKLAM OCH MARKNADSFÖRING

PÅ GOTT … ”Want to get happier? Let’s go shopping again. I’m ready.” ”Glöm drömmen om en vit jul. Shoppa istället!” ”Nu måste vi shoppa oss ur krisen.” ”I buy you anything, I buy you any ring.”

Köpfesten av Karin Didring … OCH ONT ”Vi spenderar pengar vi inte har på saker vi inte behöver för att göra intryck som inte består, på människor vi inte bryr oss om.”

ALLT HANDLAR OM VARUMÄRKEN Unga som målgrupp Varumärken pratar med mervärden Vi shoppar attityder och identitet Kan man shoppa sig till lycka och respekt?

NYA VÄGAR ATT NÅ UT Har branschen drabbats av en reklaminfarkt? Vad är reklamens syfte? Hur rimlig är den?

ALLT DU GÖR SYNS OCH FÖREVIGAS

ÖVNINGAR

FRIAD ELLER FÄLLD?