Brunnström, Nordström, Lindholm, Guuleed, Suomi. Varför e-handla?! 70 % - Sparar tid när man slipper gå i vanliga butiker 69 % - Tillgängligt dygnet runt.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
ÖPPET KÖP BYTESRÄTT Ingen lag!
Advertisements

IT-kommissionen Lund 25/9, Umeå 16/10 och Borlänge 21/ One Stop Shopping Göran Crona, Svensk Adressändring.
Marknadsekonomi eller planekonomi?
Global Opportunity. LÖSNING PROBLEM Hur kan du hjälpa till?
Medlemsförmåner på Internet
Välkomna! till e-butik.se. - Butiken - Admin - Arbeta i butiken - Utseende - Viktigt att tänka på - Tips & Idéer Butiken.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Nu projekterar vi bredband via fiber till Långgatan 14-22, Lenhovda
Prissättning Ta hänsyn till: kostnaderna konkurrenternas priser
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Presentation av OnTag Voucher
AUTOMATIC DELIVERY REWARDS (ADR) (Nytt program – 1 september) LifePak ® (Exempel) – PSV kr med 5% rabatt= (59.19 PSV) Frakt=
Boo Fotbollsförening - en förening att vara stolt över Boo FF vill tacka er för året och önska er alla ett riktigt skönt avslut på 2013 Vinterträningen.
SE MIG! ÄLSKA MIG! KÖP MIG! Men varför då?
En kort lektion i hur du inte blir blåst
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Flexicon – Din systempartner
Datorer och e-handel Mattias Alatalo | Robert Nilsson.
Webb 2.0 i utbildningen. Ett mer digitalt samhälle kunskaps.
Miljarder möjligheter på en plats!
Datorer och E-handel Ang Li Sambou Jadama. Datorer och E-handel Introduktion  E-handel  Handla på nätet  Näthandelprocess  Handla på auktion  Checklistan.
Sortera Ordna följande bråk så att det minsta kommer först:
till en presentation av System och lösningar med RFID
Peo Werne ICA AB Ett projekt inom ICA som syftar till att samla småskaliga, lokala producenter till en marknadsplats.
Prissättning av produkter och tjänster Nicola Brun Statistikcentralen
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Att bygga en fungerande webbplats
Internetbanken - Smidiga tjänster för vardagsekonomin.
Marknadsföring & Internet
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Ämne Kulturambassadörer Kulturenheten Kultur- och fritidsförvaltningen.
- Hur vet vi om vi har lyckats?
Handel – ord och begrepp
Boo FF vill tacka er för året som gått och önska alla en God Jul och ett Gott Nytt År! Vinterträningen är igång, planerna var vita i måndags men är nu.
Behövs det pengar? Byteshandel.
Spara pengar! Några ekonomitips. Spara varje dag Du kan spara många sköna slantar om du tar med lunch hemifrån till jobbet eller skolan.Att äta ute varje.
Att spara i en aktiesparklubb – ett roligt och i längden
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Räkna fram resultatet Kapitel 7: Beräkna ekonomin
Affärsidé - företagets vägvisare
Sandwich låglaktos Vår nya målgrupp. Du lär dig av chefen Sälj mycket. Bearbeta befintliga kunder. Öka yta. Vi är bäst. Och sådan saker.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
En konsument är en person som förbrukar varor och tjänster.
VIS Verksamhetens InformationsSystem
Taxi 2000 för taxiåkerier Taxi 2000 för taxiåkerier är ett administrativt system på Internet, som sparar mycket tid för det enskilda åkeriet och underlättar.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Hur man beställer produkter och blir lojal kund..
SÄTT PRIS PÅ DIN UPPFINNING
Sociala samarbetsverktyg och molntjänster Anne Månsson.
Handelsbankens Internet- och Mobiltjänster. PUWE Övrigt (t ex utanför.se) MOBI.
Tillgänglighet - är det dyrt?
Marknadsplan Gymbolaget
Handelsbankens Internet- och Mobiltjänster
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Moderaternas Web och Web 2.0 Hanif Bali & Petter Larsson.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Låna pengar direkt? Pengar fattas för det mesta kan man tycka. Åtminstone fattas de just då de behövs som mest. Hur många gånger har du fått försaka något,
Personlig försäljning Kap. 2
H2000 Branschkunskap – lär känna din bransch Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 PRODUKTUTVECKLING.
Grundkurs i nationalekonomi: Mikroekonomi (5 sp) Kan EPF hitta en annan produktion och fördelning som ökar välfärden i samhället?
För enklare verksamhetsutveckling och samverkan mot en smartare välfärd SKL har, tillsammans med GR, tagit fram en digital samverkansplattform där man.
Lagarna inom handel Kap. 13.
Köp häftet och spara tusenlappar!
SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:
Sälja en produkt eller tjänst
Seminarium Affärsidé & Budget
IT Fördjupning Jon Wide
PRODUKTUTVECKLING.
Presentationens avskrift:

Brunnström, Nordström, Lindholm, Guuleed, Suomi

Varför e-handla?! 70 % - Sparar tid när man slipper gå i vanliga butiker 69 % - Tillgängligt dygnet runt året runt 68 % - Undvika trängsel 59 % - Hitta bättre priser 52 % - Att hitta lättare produkter 50 % - Man hittar produkter som inte finns i butiken 47 % - Lättare att jämföra priser 70 % - Sparar tid när man slipper gå i vanliga butiker 69 % - Tillgängligt dygnet runt året runt 68 % - Undvika trängsel 59 % - Hitta bättre priser 52 % - Att hitta lättare produkter 50 % - Man hittar produkter som inte finns i butiken 47 % - Lättare att jämföra priser

Brunnström, Nordström, Lindholm, Guuleed, Suomi Branschanalys Nätsökningar Utveckling inom näthandel Utveckling av nätverk och anslutningar Tillgänglighet Nätsökningar Utveckling inom näthandel Utveckling av nätverk och anslutningar Tillgänglighet

Brunnström, Nordström, Lindholm, Guuleed, Suomi Vår idé Skapa en träffpunkt för skofreaks Shopping och diskussions möjligheter Unika och svårt tillgängliga skomodeller Målgrupp Skapa en träffpunkt för skofreaks Shopping och diskussions möjligheter Unika och svårt tillgängliga skomodeller Målgrupp

Brunnström, Nordström, Lindholm, Guuleed, Suomi Affärsverksamheten Grundidén Affärslokalen Verksamhetsområde Betalningssätt Logistik Processer Grundidén Affärslokalen Verksamhetsområde Betalningssätt Logistik Processer

Brunnström, Nordström, Lindholm, Guuleed, Suomi Webb-sidan Samlingspunkt för skofreaks Butiken inte huvudsaken Samlingspunkt för skofreaks Butiken inte huvudsaken

Brunnström, Nordström, Lindholm, Guuleed, Suomi

Fördelar med handel i vår butik Priserna Öppet tider Köp beslut Överblick Utbud Fördelar för försäljaren Flexibilitet Priserna Öppet tider Köp beslut Överblick Utbud Fördelar för försäljaren Flexibilitet

Brunnström, Nordström, Lindholm, Guuleed, Suomi Marknadsföring ”skor, internet, snabbt, enkelt = eshoes!” Word of mouth Genom: –Internet –Banners –Cityshoppari Snoobi ”skor, internet, snabbt, enkelt = eshoes!” Word of mouth Genom: –Internet –Banners –Cityshoppari Snoobi

Brunnström, Nordström, Lindholm, Guuleed, Suomi Domäner Webb-hotell Olika domännamn Övrigt Webb-hotell Olika domännamn Övrigt

Brunnström, Nordström, Lindholm, Guuleed, Suomi Kostnader Tabell över kostnader/år till marknadsföring

Brunnström, Nordström, Lindholm, Guuleed, Suomi