Pay no pay UE, tidiga tester Pirjo Svedberg MMS. Tidiga tester  Följande analyser är en jämförelse mellan tittandet enligt dagens rekryterings- och viktmodell.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Om att läsa på annat sätt Jenny Nilsson, TPB Äppelhyllor – en dag om specialmedier Göteborg
Advertisements

Coaching och matchanalys för handboll
Coaching och matchanalys för innebandy
Kap 1 - Algebra och linjära modeller
1 Plan för ny panelmatris och större panel och hösten 2005 Presentation för Referensgruppen 22 juni 2005.
Uppdatering av familjesituation Pirjo Svedberg MMS.
Canal digital - Målgruppskartläggning TV-TITTANDE HOS BarnfamiljER
1 Tillämpning av Koden Innehåll •Undersökningens metod och uppläggning, inkl. bolagsurval •Sammanfattning •Genomgång av svar på fokusfrågor.
Inspira/Silverbäckens förskola
1 Trafiksäkerhetsrevisionen – en hjälp till självhjälp Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet i samverkan.
Vi åkte med vårat arbetslag till New York. Varför åker vi på teambuilding?
Jag beställer fiber! 299kr/mån i 12 månader Därefter ordinarie pris.
MMS TV-tittarpanel Tobias Lidholm & Jannike Sköldebjer 1.
Förbättringsområde enligt handlingsplan: ___________________________________ Mål: ________________________________________ Aktivitet (åtgärd/förändring.
Tillämpning av bolagsstyrningskoden vid årsstämmor 2005 och 2006.
Sveriges Television Publik & Utbud TV-tittandet 2007.
1 Mätningsproblem Man sänder ut ett antal kanaler på en frekvens låt säga två kanaler, dessa är multiplexade – kanal1 och 2. För att kanal 1 skall hamna.
MMS Akademi 14 april MMS TV-panel Tobias Lidholm.
1 Sårbarhetsanalyser av vägnät - gjort sedan förra mötet Referensgruppsmöte 16 november 2009.
Tittarsiffror, är de tillförlitliga?
Frukostmöte Så här mäter MMS tittarsiffror. Tobias Lidholm.
Hushållstorleksutredningen, tester Pirjo Svedberg MMS.
1 Sårbarhetsanalyser av vägnät Erik Jenelius Transport- och lokaliseringsanalys, KTH Referensgruppsmöte 30 november 2006.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Timeshift Teknik, planer och definitioner Pirjo Svedberg.
Editeringsregler vid samtidiga sändningar Pirjo Svedberg, 14 oktober
Metodmöte den 8 juni 2007 Definitioner TSV Pirjo Svedberg MMS.
Pay no pay UE, tester Pirjo Svedberg MMS.
INFÖR NATIONELLA PROVET
Tillämpning av Svensk Kod för Bolagsstyrning under Maj 2009.
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
Out of home Jannike Sköldebjer MMS. Bakgrund People Meter-panelen mäter endast tittandet i hemmet. Gäster representerar panelmedlemmar som tittar i annans.
Metodmöte den 9 april 2008 TSV Pirjo Svedberg MMS.
MMS Akademi Så mäter MMS tittarsiffror – del 1 Jannike Sköldebjer.
Beskrivning av SVT1 – SVT2 registreringsfel Möte på SVT 14 nov 2008.
ÅRSRAPPORT För helåret 2007
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Delprojekt Informationsutveckling Verka för tillämpning av enhetliga modeller och gemensamma standarder för data och metadata Producera och ajourhålla.
Ekonomirapporten. April 2014
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
1 GfK Consumer TrackingHomogen marknad Fredrik Ydell Maj 2009 Exempel på hur layouten ser ut för undersökningen. De indelningar som ingår i undersökningen.
Out of home Pirjo Svedberg MMS. Bakgrund Panelen mäter endast tittandet i hemmet. Gäster representerar panelmedlemmar som tittar i annans hem. För att.
Björkdungens förskola Föräldrar Förskola - Våren svar, 69%
1 Föreläsning 7 Repetition Instansvariabler och klassvariabler Klassmetoder och Instansmetoder.
Jannike Sköldebjer Mona Wikman
1 Felrapporter från AGB Mars 2006 Pirjo Svedberg, MMS.
Några tidiga timeshiftbilder Rapportering av timeshift från AGB till MMS började Sedan dess växer antalet installerade UNITAM- hushåll vecka.
Frukostmöte MMS valuta Pirjo Svedberg. Hur tittar vi på TV?
MMS 15 år år med MMS 1993 Panelen startar med 600 hushåll 1998 Panelen utvidgas till 1000 hushåll 1999 Analysverktyget HotCollection.
Frukostmöte MMS valuta Pirjo Svedberg. Data till MMS People meter systemet Analys Panel- kontroller Panel- installation Panel- rapportering Etablerings/bas-
Panelen Pirjo Svedberg MMS. MMS tittarpanel –Basundersökningen genomförande vägning användningsområden –Panelen panelmatris- balansering panelen vägning.
Google SketchUp Del 1.
Bevarande utifrån nya Ladoks perspektiv
Underlag för utvärdering av penningpolitiken –
Optik Läran om ljuset.
MMS Akademi Så här mäter, räknar och rapporterar MMS tittarsiffror. Mona Wikman & Niklas Usher Holmgren 1.
1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas,
MMS Akademi 11 november MMS TV-panel Jannike Sköldebjer.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Välkomna till höstterminens föräldramöte för årskurs 6
MMS Akademi 22 april Panelen Jannike Sköldebjer Projektledare MMS.
Referensgruppen 23/ Leveranser av programloggar Pirjo Svedberg MMS.
1 Ny definition av Total-TV- tittandet Tidigare definition: Allt TV-tittande exkl. video och TV-spel Dvd-tittandet har varit inkluderat i video på grund.
Panelen Pirjo Svedberg MMS. MMS tittarpanel –Basundersökningen genomförande vägning användningsområden –Panelen panelmatris- balansering panelen vägning.
1 Panelfakta Februari 2006 Pirjo Svedberg, MMS. 2.
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Föreläsning 5 (Kajsa Fröjd) Tidsserier Kap 13.1 Man har en kvantitativ responsvariabel som mäts vid olika tidpunkter. 1.
Mål/delmål: ……..…………………………………………………..
Author: Emma Lönn, Bachelor of Medicine
Presentationens avskrift:

Pay no pay UE, tidiga tester Pirjo Svedberg MMS

Tidiga tester  Följande analyser är en jämförelse mellan tittandet enligt dagens rekryterings- och viktmodell och den nya modell som diskuterats och som beskrivs i följande bilder (pay vs nonpay).  Dagens modell:  Mottagningssätt, mark eller multikanal  Utbildning, gymnasial eller eftergymnasial  Tittarkonsumtion, hög, mellan eller låg  Familjesammansättning, 1 personshushåll, 2 personshushåll och barnhushåll (barn upp till 19 år)  Testperiod: april 2006  Testerna i denna rapport innehåller jämförelser mellan dessa båda metoder, det som omnämns new, blå staplar och linjer, är Pay vs no pay baserat och det som heter old, röda staplar och linjer, är dagens data och metod.

Nytt föreslag på balansering av panelen  Vi rekryterar panelen efter pay vs nonpay för att få en balans av hushåll med få respektive många kanaler.  Vi rapporterar tittandet i total-TV universum och i multikanalsuniversum

Ny rekryteringsmatris Föreslagen Rekryteringsmatris Pay vs nonpay

Test 1: Genomsnittligt tittande på kanaler

Test 2: Share per kanal

Test 3: Genomsnittligt tittande dagtid kl 12-16

Test 4: Genomsnittligt tittande kväll kl 18-21

Test 5: jmf total-tv-tittandet

Test 6: jmf tittandet på kanaler 3+ i Total UE

Test 7: jmf tittandet på kanaler 3+ i Total UE

Test 8: jmf tittandet på kanaler år i Total UE

Test 9: jmf tittandet på kanaler i år i Total UE

Summering av testerna Testerna visar på väldigt god samstämmighet mellan de båda metoderna vad gäller tittandet i bifogade grafer. Noteras bör att det är mycket låga tittandenivåer i graferna som redovisar de mindre kanalernas, enstaka personers nya vikter ger de effekter som visas. MMS har gjort mycket tester, dock är samtliga inte bifogade då de visar på samma goda samstämmighet som de grafer som redovisas i denna översikt. Vi på MMS fortsätter dock att fördjupa oss i detta material för att under augusti leverera ytterligare en rapport innehållande fler tittarjämförelser. Har du input eller frågor? maila